Gå til innhold

Kanye West - treningslogg (stronglifts)


TOO TRILL

Anbefalte innlegg

Bare for å holde styr på ting så opretter jeg en treningslogg. I dag startet jeg med stronglifts, så får vi se hvordan det går. Tidligere har jeg bare løftet litt vekter her og der uten mål og mening, så dette blir noe helt annet.

 

19 år

180cm på en god dag

70kg

Fettprosent 23%

Bilde kommer

 

 

I dag:

 

Knebøy 25kg - 5x5

Benkpress 25kr - 5x5

Omvendt roing - 13/3/3

Push ups - 31/11/10

Reverse Crunch - 3x12

 

15 min på mølla.

 

Mat:

 

Frokost - 2 egg og 2 skiver

Lunsj før trening - havregrøt

Etter trening - proteinshake

Middag - Ris, kylling og salat

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der kan ikke være alt du spiser? Enten er middagen din enorm eller så ser du underernært ut.

 

Edit: Går ut ifra at du kanskje bulker? ettersom du er såpass tynn. Hva er målet ditt?

 

Vel, tynn er jeg ikke, heller chubby. Regner med at det blir noen brødskiver i kveld i tillegg til det som er nevt for i dag. Synes ikke at det er lite? Målet mitt er å få litt muskler og miste litt fett i samme slengen.

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar

I dag

 

Knebøy 30kg - 5x5

Markløft 42.5kg - 5x1

Overhead press 22.5kr - 5x5

Pull up - 5/4/4

Planken - 3x30sek

 

Mat:

 

Frokost - 3 egg og 2 skiver

Lunsj før trening - havregrøt

Etter trening - proteinshake og banan

Middag - Ris, kylling og grønnsaker med bernaise MHM!

Kveldsmat - 4 skiver med ost og salami og en proteinshake

Lenke til kommentar

Du spiser få måltid og da er det vanskelig å spise på overskudd, fordi metthetsfølelsa sier ifra når du er på +/- 0 kalorier, jeg antar dine måltid ikke er enorme, men du kanskje synes det.

 

Jeg ville lagt til flere mellommåltid, 3 måltid + shake er ekstremt lite. Knask litt nøtter mellom måltidene, drikk mye h-melk, spis frukter, generelt peis på med mat!

 

Jeg spiser noe lignende dette:

 

Frokost (yoghurt, havregryn, melk, juice)

Mellommåltid (frukt,nøtter,melk)

Lunsj (laks, pasta) får varmmat i skolen :)

Mellommåltid (gainer, melk, banan)

Middag (kotletter, kylling, fisk)

Mellommåltid (nøtter, banan, melk)

Kveldsmat (frokostblanding, yoghurt, melk)

 

+ en gainer før/etter trening og ca 2-3 liter melk totalt per dag.

 

Det du spiser virker ikke dårlig, derav blir du mett da kroppen din får +/- 0 kalorier, men du vil ha enda flere kalorier!

 

Merk bare at du er nybegynner, så i starten får du resultat alikevel du ikke spiser nok, men vil du ha bedre resultat og resultat senere må du begynne allerede nå å legge om vanene.

Lenke til kommentar

Knebøy 37,5kg - 5x5

Markløft 50kg - 5x1

Overhead press 25kg - 5x5

Pull-ups - 6/5/5

Planken - 3x30 sek

 

17 min på mølla

 

Frokost - 3 egg, boks tunfisk og en litt ris

Lunsj - havregrøt

Mat før trening - pakke nudler

Rett etter trening - shake

Middag - svinefilet med ris og bernaise. (student og handler kjøtt på fredag på kiwi)

Kvelds - 4 skiver med gulost

 

Sjekka fettprosent, den var visst på 23%.

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar

I går

 

Knebøy 42,5kg - 5x5

Markløft 55kg - 5x1

Overhead press 27,5kg - 5x5

Pull-ups - 7/6/5

Planken - 3x30 sek

 

20 min på mølla

 

Alt utenom pull-ups gjøres uten for store utfordringer. Teknikken synes jeg er bra, jeg har også fått positive tilbake meldinger på det. Må si at markløft er yndlingsøvelsen min av samtlige i strongliftsprogrammet. Gleder meg til hver treningsøkt, og føler at jeg "mangler" noe de dagene uten trening.

 

 

Frokost - 3 egg og to rundstykker

Etter trening - havregrøt

Middag - laks og ris med bernaise, hah

Kveldsmat - to rundstykker med smøreost, en shake

Fredagskos som jeg har dårlig samvittighet for: 5 øl og en pølse.

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar

Mandag:

 

Knebøy 45kg - 5x5

Benk 35kg - 5x5

O.roing - 14/7/4

Push ups - 35/13/12

Reverse crunch - 3x12

 

23 min på mølla og litt ekstra speed på slutten kun fordi det var en digg chick på mølla ved siden av.

 

Crunchen var sykt tungt/vondt mot slutten av hvert sett, kanskje jeg gjorde det riktig? :p

 

 

I dag:

 

Knebøy 47,5kg - 5x5

Markløft 65kg - 5x1

Overhead press 30kg - 5x5

Pull-ups - 7/6/4

Planken - 3x30 sek

 

20 min på mølla, dessverre ingen digg chick i dag.

 

 

Så litt feil på skjemaet jeg har med på treningssenteret, så det ble 65 i markløft i dag. Det gikk greit, burde jeg kjøre på med 70kg neste gang, eller 65kg? Ellers var overhead press morsomt merkelig nok, begynner å bli tyngre så det er gøy.

Jeg prøvde en ny metode på planken i dag, siden 30 sek planken er no sweat. Jeg går i "plankestilling" får så å flytte fire vektskriver fra ene siden til den andre. Jeg prøvde å finne videoen for å illustrere, men håper dere skjønner hva jeg mener.

 

Ellers et lite spørsmål, jeg føler at jeg spiser alt for mye karbohydrater gjennom havregrøt og brød. Jeg kan spise dette til frokost, lunsj og kvelds, ikke akkurat slik som står beskrevet i stronglifts guiden, hvor de presiserer at carbs kun skal spises post workout. Hva kan jeg erstatte brød og havrgrøt med? Jeg tenker spesielt på matpakken min som er ganske stor iom at jeg er på skolen i 6-8 timer om gangen. Hjemme kan det bli lettere å erstatte brød med noe annet. En annen faktor er penger, som student har jeg ikke akkurat råd til å kjøpe cottage cheese og kylling hele tiden, melk og egg er dyrt nok som det er.

Endret av KanyeWest
Lenke til kommentar

Tunfisk er billig. Kan ta det på brødskiva eller lage en salat ;). Ikke ta alt fra stronglifts som om det er loven, det er ikke "farlig" å spise mye carbs, så lenge det ikke er fra loff eller sukker. Det viktigste er at du får i deg nok mat(ikke bare søppel) og proteiner. Hva var det du sa var fremgangsmåten din? Skal du deffe først? En blanding er som regel ikke så lurt ettersom det ikke er slik kroppen fungerer, men for en nybegynner vil det ha positiv effekt uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar

Mandag:

 

Knebøy 52,5kg - 5x5

Markløft 65kg - 5x1

Overhead press 32,5kg - 5x5

Pull-ups - 9/6/6

Planken - 3x30 sek

 

22 min på mølla

 

I dag:

 

Knebøy 55kg - 5x5

Benk 40kg - 5x5 (ez-mode)

O.roing - 11/5/5

Push ups - 36/16/12

Reverse crunch - 3x12

 

Dårlig tid så rakk ikke å løpe så mye på mølla. Tror det går greit, sykler til skolen hver dag og til andre steder. Kjenner det ofte i lårene iom at det er bare oppover til skolen og jeg kjører fixie (ett gir og ingen coasting).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...