Gå til innhold

Balisong(Butterfly knife). Lovlig i Norge?


Valkyria

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

jeg skjøner ikkje det er bare en kniv og vorfor er det ikkje lov med det når det er låv med semurai sverd

:hmm:

Det er litt værre og skjule et samuraisverd i bukselomma.

 

Er det derfor det er ulovlig? Fordi man kan skjule den? Jeg kunne skjult en kjøttkniv i armen på genseren uten at noen ville spurt. Det er så mye rart man kan skjule i klærne sine. Så hvorfor dette er ulovlig er bare dumt. Det er så mange gjenstander som man kan skade folk med, og som er lette å skjule. Alt man trenger er bare å stappe det i genseren eller i boksa. Nå må Norge manne seg opp litt her. Spørsmålet er ikke hvorfor du trenger en slik kniv, men hvorfor du ikke trenger en slik kniv. Min mening er slik. Nå som politiet har begynt å få lov å bære våpen, hvorfor kan ikke vi?

Er politiet for redde til å la oss eie våpen? Norge trenger mer frihet. Norge er altfor strenge når det gjelder

:cool: vel eg liker og bare trikse med den.eg fikk en 9 12 2014 den er skikeleg kul men den kosta 23 kr og free shipiing det tar litt lang tid før eg fikk den men den er dritt kul og eg er veldig fornøyd med kjøpe eg skal kjøpe noe mer fra ebay og foresten her er navne fra ebay :DREAMED-BLACK-METAL-PRACTICE-BUTTERFLY-BALISONG-TRAINER-TRAINING-KNIFE-DULL-TOOL

:woot::D:yes::grin2::grin2::grin2:

 

har den samme

 

den helt like

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-371379

En av vennene mine hadde med seg fem butterfly kniver fra utlendet og da var det lov

 

Regnes nok som pyntegjenstander da de er for butte til å gjøre nevneverdig skade.

Endret av Bruker-371379
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

men foresten bestilte 12 kaste kniver for litt siden og eg synes det er sykt gøy men utfordrene :yes:

Du kan sjølvsagt bestille kva du vil, både lovlige og ulovlige ting. Problema oppstår om forsendelsen blir stoppa og vara blir betegna som ulovlig.

 

Kasteknivar er ikkje spesifikt nemnt i lova, men kan nok raskt falle under samleposten om farlige gjenstandar utan aktverdig formål.

 

Det er sjølvsagt også mykje som burde bli stoppa på grensa men som går gjennom likevell. Det er dette som gjer at det kan fungere å bestille narkotika på internett, så du får krysse fingrane og håpe knivane ikkje blir stoppa.

Lenke til kommentar

 

men foresten bestilte 12 kaste kniver for litt siden og eg synes det er sykt gøy men utfordrene :yes:

Du kan sjølvsagt bestille kva du vil, både lovlige og ulovlige ting. Problema oppstår om forsendelsen blir stoppa og vara blir betegna som ulovlig.

 

Kasteknivar er ikkje spesifikt nemnt i lova, men kan nok raskt falle under samleposten om farlige gjenstandar utan aktverdig formål.

 

Det er sjølvsagt også mykje som burde bli stoppa på grensa men som går gjennom likevell. Det er dette som gjer at det kan fungere å bestille narkotika på internett, så du får krysse fingrane og håpe knivane ikkje blir stoppa.

 

eg har dem allerede men det er fosåvit sant da :wee:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hvorfor ikke kjøpe et sett med kastekniver, som faktisk kan være litt moro?

Høres rimelig døvt ut å "trikse" med en balisong som uansett ikke er lovlig.

Du vet at de er også ulovlige ikke sant, men det som er rart er at en stor kjøkken kniv er dobbelt så stor og dobbelt så farlig.

Lenke til kommentar

noen som vet hva straffa er viss man bestiller en balisong og pakken blir sjekket? snakker vi om bot eller fengsel straff? evt hvor høy kan bota bli?

 

Med andre ord, hver pakke du bestiller fra utland bør undersøkes for balisong-kniver.

 

Balisong-kniver er helt tullete, du går fra å se dum ut til å se dum ut med en skarp gjenstand. woopdidu.

 

Det er som å bli mester i å sniffe bensin, det finnes bedre ting å bruke tid på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

men foresten bestilte 12 kaste kniver for litt siden og eg synes det er sykt gøy men utfordrene :yes:  

Du kan sjølvsagt bestille kva du vil, både lovlige og ulovlige ting. Problema oppstår om forsendelsen blir stoppa og vara blir betegna som ulovlig.

 

Kasteknivar er ikkje spesifikt nemnt i lova, men kan nok raskt falle under samleposten om farlige gjenstandar utan aktverdig formål.

 

Det er sjølvsagt også mykje som burde bli stoppa på grensa men som går gjennom likevell. Det er dette som gjer at det kan fungere å bestille narkotika på internett, så du får krysse fingrane og håpe knivane ikkje blir stoppa.

 

Kastekniver blir solgt i norske nettshops.

Lenke til kommentar

 

 

Du kan sjølvsagt bestille kva du vil, både lovlige og ulovlige ting. Problema oppstår om forsendelsen blir stoppa og vara blir betegna som ulovlig.

 

Kasteknivar er ikkje spesifikt nemnt i lova, men kan nok raskt falle under samleposten om farlige gjenstandar utan aktverdig formål.

 

Det er sjølvsagt også mykje som burde bli stoppa på grensa men som går gjennom likevell. Det er dette som gjer at det kan fungere å bestille narkotika på internett, så du får krysse fingrane og håpe knivane ikkje blir stoppa.

 

Kastekniver blir solgt i norske nettshops.

 

Det at ein får kjøpt det i Norge eller via norske nettforhandlarar treng ikkje å bety at varen ikkje faller under dei same reglane, butikkeigarane er sjølv ansvarlige for å påsjå at produkta dei selg er lovlige i Norge, det er ingen som går rundt å kontrollerer alt som butikkane selg.

 

Ein del av det som avgjer om f.eks. ein kastekniv blir betegna som særlig farlig og utan anna fornuftig bruksområde er blant anna korleis kniveigaren framstår ovanfor politiet. så einaste måten å være sikker på at slike knivar er lovlige for deg å eige er å ta kontakt med politiet for å få ei vurdering, eventuelt tillatelse til å eige slike knivar likevell.

 

Balisongar er det litt verre med sidan dei er spesifikt nevnt i lovverket som ulovlege. Men også der er det mulig å innhente tillatelse til å ha ein slik kniv dersom du har ein god grunn til å eige ein balisong. Det er langt ifrå umogleg at får tillatelse dersom du skal bruke balisongen til det den orginalt blei utvikla for, bruk i båt under fisking der du har behov for å oppbevare kniven trygt samtidig som at den må være einhåndsbetjent. Men du får nok ikkje tillatelse til å eige balisong kun for å trikse med.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du kan sjølvsagt bestille kva du vil, både lovlige og ulovlige ting. Problema oppstår om forsendelsen blir stoppa og vara blir betegna som ulovlig.

 

Kasteknivar er ikkje spesifikt nemnt i lova, men kan nok raskt falle under samleposten om farlige gjenstandar utan aktverdig formål.

 

Det er sjølvsagt også mykje som burde bli stoppa på grensa men som går gjennom likevell. Det er dette som gjer at det kan fungere å bestille narkotika på internett, så du får krysse fingrane og håpe knivane ikkje blir stoppa.

 

Kastekniver blir solgt i norske nettshops.

 

Det at ein får kjøpt det i Norge eller via norske nettforhandlarar treng ikkje å bety at varen ikkje faller under dei same reglane, butikkeigarane er sjølv ansvarlige for å påsjå at produkta dei selg er lovlige i Norge, det er ingen som går rundt å kontrollerer alt som butikkane selg.

 

Ein del av det som avgjer om f.eks. ein kastekniv blir betegna som særlig farlig og utan anna fornuftig bruksområde er blant anna korleis kniveigaren framstår ovanfor politiet. så einaste måten å være sikker på at slike knivar er lovlige for deg å eige er å ta kontakt med politiet for å få ei vurdering, eventuelt tillatelse til å eige slike knivar likevell.

 

Balisongar er det litt verre med sidan dei er spesifikt nevnt i lovverket som ulovlege. Men også der er det mulig å innhente tillatelse til å ha ein slik kniv dersom du har ein god grunn til å eige ein balisong. Det er langt ifrå umogleg at får tillatelse dersom du skal bruke balisongen til det den orginalt blei utvikla for, bruk i båt under fisking der du har behov for å oppbevare kniven trygt samtidig som at den må være einhåndsbetjent. Men du får nok ikkje tillatelse til å eige balisong kun for å trikse med.

 

Men så er lasere over 1mw ulovelig :xmas:

 

En vanlig laser til en rifle kan godt ligge på 10-20-30-40mw.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...