Gå til innhold

Hvilket mobilselskap er det som "slår opp med" mobilselskapet mitt for meg?


Anbefalte innlegg

Noen husker denne reklamen hvor et mobilselskap tilbyr seg å slå opp med ditt gamle mobilselskap? Og hva innebærer dette "å slå opp med"? Jeg har nemlig bindingstid i Netcom, men da mobilen min ble stjålet, forsikringsselskapet mitt nektet å betale ut penger for den og Netcom ikke ville la meg kjøpe en ny mobil på det abonnementet jeg allerede har, men i stedet tilby meg å avbryte abonnementet for kr 2500 og deretter la meg kjøpe en ny mobil for et par tusen, vil jeg ikke ha noe mer med dem å gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du forsikring på telefonabonnementet ditt hos Netcom eller var det en annen type forsikring?

Forsikring på telefonabonnement dekker vel vanligvis tyveri... (??) med mindre man har vært direkte uaktsom e.l.

Var det opprinnelige bruddgebyret på 2500 kroner, eller mere?

 

Joda - jeg jobber i Netcom. Veldig lei sak dette, filippak - ble litt nysgjerrig på omstendighetene her bare.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke forsikring på mobilabonnementet eller mobiltelefonen. Men flere jeg kjenner sa jeg burde kontakte mobilselskapet mitt, da jeg kunne få kjøpt en ny telefon på det abonnementet jeg allerede har. Det er ikke praksis hos Netcom, fant jeg ut. Jeg har vanlig forsikring, men den dekker ikke dette. Så da står jeg igjen med muligheten til å si opp abonnementet, til en pris av omtrent 2500 kr, for deretter å kjøpe meg en ny mobil til et par tusen kroner. Som student har jeg rett og slett ikke råd til det akkurat nå. En skulle da tro de kunne kommet med et bedre tilbud, da jeg (her: pappa) har vært kunde hos Netcom i nesten 10 år.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke forsikring på mobilabonnementet eller mobiltelefonen. Men flere jeg kjenner sa jeg burde kontakte mobilselskapet mitt, da jeg kunne få kjøpt en ny telefon på det abonnementet jeg allerede har. Det er ikke praksis hos Netcom, fant jeg ut. Jeg har vanlig forsikring, men den dekker ikke dette. Så da står jeg igjen med muligheten til å si opp abonnementet, til en pris av omtrent 2500 kr, for deretter å kjøpe meg en ny mobil til et par tusen kroner. Som student har jeg rett og slett ikke råd til det akkurat nå. En skulle da tro de kunne kommet med et bedre tilbud, da jeg (her: pappa) har vært kunde hos Netcom i nesten 10 år.

Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut.

Lenke til kommentar

Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut.

 

Jeg vil presisere at telefonen ble stjålet, ikke "rotet bort". Forholdet er selvsagt anmeldt.

 

Beklager nevnte rote bort i stedet for stjålet i mitt forrige innlegg, men jeg tror ikke noen av de andre selskap hadde gjort noe annet enn det netcom gjorde her.

Lenke til kommentar

Det er ingen selskap som gir deg avslag om du har binding og greier å rote bort tlf, eneste løsning er å bryte eller kjøpe seg ny mob med ny binding eller billig tlf til binding går ut.

 

Forøvrig har jeg flere konkrete eksempler på det du sier ikke praktiseres. At det ikke praktiseres av Netcom, er en annen ting. Eksempel 1: ei venninne fikk mobilen frastjålet. Hun fikk da kjøpe en ny mobil på det samme abonnementet hun allerede hadde binding på. Hun har et relativt lite selskap som operatør, som one call eller talkmore eller noe.

Lenke til kommentar

One Call har vel ikke mobilsalg med abonnement inkludert, heller kun mobil på avbetaling. Talkmore har ikke mobilsalg.

 

Tele2 betaler ikke ut andre operatører..

 

Høres ut som det lureste er å kjøpe billig ab med en telefon og bare vente til prisen på bindingstiden hos Netcom er lav nok til at du gidder å bryte ut.

 

Synes forøvrig det er merkelig av forsikringsselskapet ditt å ikke dekke tyveri av mobiltelefon - hva dekker egentlig forsikringen din da? :p

Endret av Ravenous
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke, men det var hun som kom med ideen, basert på egne erfaringer. Jeg bor med denne venninnen, så jeg kan undersøke saken nærmere i morgen.

 

Men det var en smart ide. Jeg kommer jo ikke til å kjøpe en billig/dårlig telefon bare fordi jeg ikke klarer å leve med min gamle Sony Ericsson, for deretter å kjøpe meg en bedre en et halvt år senere. Da venter jeg heller. Ærlig talt vil jeg heller kjøpe en telefon med et billig ab til ca 3000, enn å betale Netcom 4000.

 

Vel, det er bare If som tøser seg. Jeg har "pakkeforsikring" (If Ung eller noe sånt), og de vil ikke gi meg penger for de stjålne tingene mine (mobil, ipod ++) fordi jeg visstnok ikke hadde forsikring på det tidspunktet det skjedde. Og saken ser følgende ut: jeg hadde ikke betalt forsikringspremien, men fristen for å betale regningen hadde ikke gått ut, det var noen dager igjen. Jeg betalte selvsagt premien før fristen gikk ut, jeg måtte bare vente til jeg fikk stipend fra Lånekassen. Så da stod jeg uten forsikring på det tidspunktet tyveriet skjedde!? Hæ??

Lenke til kommentar

Det kan virke som du er tidlig i avtaletiden og da er oftest slike saker desverre nokså vanskelige. Operatører som subsidierer telefoner taper penger dersom kunder skal ha flere telefoner i løpet av et år. Enkelt og greit.

Det billigste for deg vil nok være å kjøpe en rimelig telefon til full pris (man får ok telefoner for godt under 2500 kroner) evenetuelt kjøpe tlf med et støttebonnement. Kjøper man telefon med et nytt nummer, f.eks med supertalk (siden jeg jobber i Netcom,hehe), får du god pris for telefon med lav totalpris over 1 år. Sim kan man da legge i en skuff og kun betale faste avgifter.

 

Kjøper man en dyr telefon bør man også vurdere forsikring på abonnementet sitt dersom operatør tilbyr dette. Iallefall de første månedene av en avtaletid. Opplever lignende saker som din, Filippak, så og si daglig. Lite hyggelig for kunde - lite hyggelig for kundekonsulenten. Trist og leit.

Lenke til kommentar

Det er en god idé, Lorimar. Jeg er bare lei av at ingen vil påta seg ansvar, når det ikke er min feil! Det burde jo være Ifs ansvar, men når de nekter måtte jeg jo sjekke om Netcom (eller et annet mobilselskap) ville være litt snille med meg. Selv om jeg er litt skuffet over at ingen kan gjøre noe, Netcom inkludert, ville det vært dumt å kjøpe en telefon av f eks Telenor, da den mest sannsynlig vil være operatørlåst. Derfor vil jeg vil helt klart vurdere å kjøpe en ny telefon med et abonnement som f eks supertalk. Med totalpris på 12 mnd vil jeg spare omtrent 1500 kr, noe jeg ikke har mulighet til å betale nå uansett. Så det er helt klart en god løsning! Jeg antar Netcom tilbyr forsikring? Skal sørge for å ha det denne gangen! :p

Lenke til kommentar

Kunder som deg er noe av det mest irriterende jeg vet om. Du har fått en telefon til en sterkt redusert pris fordi du har sagt deg enig i å binde opp abbonementet ditt i 12mnd. Du surrer deretter bort telefonen og regner med at du skal få en ny telefon uten å måtte ta konsekvensene av at du har kjøpt en mobiltelefon på "avbetaling".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...