Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor får jeg ikke kjæreste?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Til å begynne med vil jeg bare si at jeg ikke mener å skryte i dette innlegget. Jeg er usikker på hva som er "feil" med meg og prøver å legge fram ting som jeg er det. Jeg snakker ikke om meg selv som dette når jeg snakker med mennesker, jeg har tross alt litt sosial teft. Men siden jeg er anonym og bla bla så kommer jeg ikke til å være beskjeden. Ikke døm meg :p

 

Jeg er en jente i begynnelsen av 20-åra. Jeg har aldri hatt en kjæreste. Jeg vil jo ha en, ikke hvem som helst, men jeg er ikke kresen. Problemet er at nesten ingen gutter viser interesse. På fest skjekker ingen med opp. Gutter liker å snakke med meg, men ingen berøring, store komplementer osv. Gutter oppsøker meg mye mer enn jenter gjør, men ingen ber meg ut... Jeg veit ikke hvorfor det er sånn.

 

Jeg er ikke veldig "guttete". Jeg vil si at jeg er gasnke ballansert. Jeg er feminin og sjernert på de fleste felt, men jeg kan jo tøyse. Jeg bosser aldri eller er vulgær. Vennene mine sier at alle følger med på hva jeg gjør, selv om jeg ikke gjør stort. Jeg forstår ikke helt hva de mener, men kanskje det er der problet ligger? At jeg er innebygd brautende uten å se det selv?

 

Jeg er snill, smart, kreativ, glad og leken. Jeg vil si jeg er en ganske god "fangst". Jeg er veldig pen, over normalt i hvert fall. Jeg har ikke bimbostil, men er naturlig vakker vil jeg si. Jeg har enten lett eller ingen sminke på. Men jeg føler det passer best, siden jeg har ganske røde lepper, store øyne med svarte øyevipper og ren hud. Hvis jeg sminker med mye føler jeg at jeg ser ut som en klovn og så vasker jeg det vekk. Jeg har ikke en "perfekt" vekt, men er gasnke fornøyd alikevel med mine 60 kg. Jeg har en klassisk timeglassfigur og er fast i fisken :p

 

Jeg er sjernert som nevnt tidligere. Jeg liker å bli kjent og snakke med folk. Men flørting har jeg ikke helt fått dreisen på. Jeg kan det i teorien, men i praksis så vil jeg ikke virke masete. Jeg flørter mest med blikket og smiler mye, men dette kan kasnkje virke som høflighet?

 

I de siste ti åra har fire personer vært forelsket i meg som jeg vet. Som har sagt det eller lignende. Og ingen av de har jeg vært interessert i. Det føles som ganske få :/

Men kanskje det er der det ligger, problemets kjerne, at jeg ikke greier å tolke gutter? At de er interessert, men ikke viser det? Men jeg trodde gutter ikke var så vanskelige å forstå, hvis de liker deg så sier de det liksom?

 

Hva er "galt"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan fort ha vært flere, men som du bare ikke vet om. Til slutt skjer det positive. Kan jo hende at du bare er uheldig, eller er i et miljø der ingen passer for deg? Bor du et stort eller lite sted for eksempel? Vi sier ofte at det er vanskelig å tolke jenter når det gjelder følelser, men det kan nok ofte være ganske vanskelig å forstå oss og. Enkelte kan jo være redd for å gå frem i frykt for å bli dumpet.

 

Nesten så jeg sier du skal legge ut et bilde her, men det skal du få slippe. Hehe. :p

Lenke til kommentar

Mange gutter på den alderen som er redd for å gå bort til den fineste jenta å legge inn aksjer, selvom de er aldri så interesserte. Men du må huske på at det er veldig mange gutter som setter pris på at kvinnen sjekker opp dem og. Er sånn selv og, i alle mine lengre forhold har det vært jenta som har sjekket opp meg. Viser at det er litt guts i dem mener nå jeg, og sånt liker man :)

 

Du sier jo selv at du ikke har vært interessert i de som har vært forelsket i deg, så da er det kanskje greia for deg og? Ta litt mot til deg og sjekk opp en du kunne tenke deg å bli bedre kjent med.

Endret av lperik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kaster meg på det som sies her om at du bør insje (les: ta initiativ) selv! De fleste jenter, i alle fall om de har over gjennomsnittlig utseende virker på de fleste gutter så selvforsynte. Kanskje også på grensen til arrogante selv om dette ikke behøver å være tilfellet. Dette kan være skremmende for mange og hindre dem i å begynne en flørt, snakke med deg eller røre ved deg. Så skal du komme noen vei, ta ansvar for eget ve og vel! Ikke sitt å vent på at den perfekte beiler skal falle ned i fanget på deg. Prøv selv å oppsøk ham, og hjelp ham på vei med flørten.

 

Det er ingen automatikk i at gutten skal sjekke opp jenta. Kan vel snakke for nesten alle gutter når jeg sier at det å bli aktivt sjekket opp av ei pen jente er noe vi liker! :)

Lenke til kommentar

Du gir en flott beskrivelse av deg selv. Du mangler nok ingen ting! Personlig pleier jeg aldri gå rundt å berøre, hoie eller plystre på jenter. Selv om jeg har skjønt at denslags tilnærminger er vanlig. Du har sikkert alt å tjene på å velge deg en gutt istede for å sitte på gjerdet. Hva med bare å spille med åpne kort?

Jeg har enda ikke skjønt et eneste "hint" fra ei jente...

Lenke til kommentar

Wow! Det var mange fine svar :)

 

Kan kanskje hende jeg kunne sjekke litt. Men på meg har det liksom alltid virket som om "mannen skal ta iniativet". Men det er vel sammspillet som er viktig. Når jeg tenker på mine veninner som ikke har problemer med kjærligheten så er de jo også gasnke flørtete.

 

Hehe. Jeg har aldri tenkt at jeg er skummel. Jeg prøver jo å være blid. Men det blir nok litt vel høflig og standar. Det virker som det er det dere tror jeg må jobbe med, så da skal jeg prøve det :)

 

Har dere noen tips da? Hvor mye iniativ er det "lov" at jenta tar? Blir det påtrengende hvis jeg går bort til ham på fest, småflørter, tar lett på ham eller eventuelt tar iniativet til å finne på noe en annen gang?

Dere som sier at dere har blitt sjekka opp, hvordan tenker dere da?

 

Forumkaféen er jeg litt mer usikker på. Jeg har prøvd nettdating to ganger. Det funka ikke for meg. Guttene jeg møtte var veldig anderledes enn de framto som på nettet og de virka nokså desperate og liksom maste på meg om mer kontakt eller sa hele tida hvor pen jeg var og sånn. Jeg tror at nettdating kan være fint, men da må jeg gå skikkelig inn i det og gå gjennom mange 1. dater, men jeg synes det er så fryktelig vanskelig å si nei til en gutt eller avvise ham, så jeg tror jeg i hvert fall venter litt. Jeg har lyst på kjæreste, men jeg MÅ ikke ha en liksom :p

 

Tusen takk nok en gang :)

Lenke til kommentar

Hvor mye "insj" skal man vise? Det kommer ann på situasjonen og personen. Man prøver forsiktig og ser om personen svarer positivt eller negativt til det, og så øker man rolig litt og litt.

 

Evt. kan du drikke deg sørpe dritings og slenge deg rundt den nærmeste fyren. Er dog usikker på hvor effektivt det er. :p

Lenke til kommentar

Har dere noen tips da? Hvor mye iniativ er det "lov" at jenta tar? Blir det påtrengende hvis jeg går bort til ham på fest, småflørter, tar lett på ham eller eventuelt tar iniativet til å finne på noe en annen gang?

Dere som sier at dere har blitt sjekka opp, hvordan tenker dere da?

 

Mora mi sier at for å få oppmerksomheten til faren min sølte hun drinken sin i fanget hans (hun hadde tydeligvis prøvd "alt annet"). Akkurat DET blir kanskje litt drøyt men nå sitter jeg jo her som et slags bevis på at det fungerte (sort of).

 

Tror ikke at du som er så "tilbakeholden" som du sier du er vil komme i noen trøbbel fordi du har vist for mye insj.

Lenke til kommentar

Evt. kan du drikke deg sørpe dritings og slenge deg rundt den nærmeste fyren. Er dog usikker på hvor effektivt det er. :p

Mulig effektivt for et ligg, men that's about it og.

 

Du må nok ta initiativ selv og gitt. Det er ingen fasit hvordan det skal være. Gjør hva du føler er naturlig, det er ofte det "riktige". Ikke vær for forsiktig, ikke vær for påtrengende. Se også hvordan gutten reagerer på det og ta det derfra.

 

Det med forumkaféen var nok en spøk fra brukerens side. :)

Lenke til kommentar

Ja, kom til forumkaféen. Vi kan bli "kjent"

 

Mvh Per, 12år

 

 

I am 12 and what is this!!!

 

---

 

Eh, nei, til TS: ...har du egentlig noe mer enn utseendet, det er jo det du trekker frem hele tiden. Gutter har veldig forskjellig smak i utseender, og liker også en bra personlighet. Ok, nå har du jo postet et godt skrevet innlegg som ikke bare er "omg,e e so lei av at ditta hjelpmegdaaa" (usj). Du er nok en flott, intelligent jente, lykke til.

Lenke til kommentar

Eh, nei, til TS: ...har du egentlig noe mer enn utseendet, det er jo det du trekker frem hele tiden. Gutter har veldig forskjellig smak i utseender, og liker også en bra personlighet. Ok, nå har du jo postet et godt skrevet innlegg som ikke bare er "omg,e e so lei av at ditta hjelpmegdaaa" (usj). Du er nok en flott, intelligent jente, lykke til.

 

Jeg vet at gutter har forskjellig smak utseendemesssig :)

Personlighetsmessig har de vel også forskjellig smak vil jeg håpe ;)

Jeg vil ikke si at jeg trekker fram utseende så mye forresten. Men jeg kan forstå hvis du reagerte på det, siden det var mer om utseende enn personlighet. Men utseende er jo også noe som er lett å se ved første møte. Dessuten er jeg er gasnke fornøyd med personligheten min. Men det er jo ting ved meg som folk kan oppfatte som negativt.. Jeg er veldig følsom og kan lett bli satt ut av ballanse. For eksempel sitte oppe en hel natt og lese ferdig boka jeg holder på med eller lete på nettet etter ett emne som plutselig interesserer meg, jeg kan begynne å gråte av en film, bli redd når folk rundt meg er sinte osv. Jeg liker ikke shopping, ballsport og biler noe særlig så jeg har jo ikke felles interesser med alle :p

 

Men jeg tror for det første at jeg ikke viser hele min personlighet med det første. Dessuten så tenker jeg vel at jeg egentlig søker en mann/gutt som er litt lik meg, og hvis han oppdager mine "dårlig" sider og dermed ikke synes at jeg er noe å spare på så synes vel egentlig ikke jeg at han er noe å spare på heller.

 

Takk for lykke-tilen :)

Lenke til kommentar

Bare meg som ble interessert i hvordan hun ser ut på måten hun sier det med utseende her? :p

 

Dere har nok missforstått litt.

Når jeg snakka om det med utseende så mente jeg ikke at jeg superpen. Haha. Jeg sa det også litt for å unngå "det er ikke fordi jeg er stygg at jeg ikke har kjæreste, eller kanskje jeg er stygg? Er jeg stygg? Men selv om jeg var det så har jo stygge jenter også kjærester og bla bla bla. Men kanskje jeg er for stygg? Men på en annen side så er jeg jo kjempepen også da. Men er det ikke sånn at det går på hvor pen du føler deg og ikke hvor pen du er? Eller føler alle gutter at det er anderledes? Og Bla bla bla"

På en skala fra 1 til 10 er jeg kanskje mellom 6 og 9 et sted, tror jeg, kanskje :p

Og nå snakker jeg dessuten om pen, ikke sexy. Det er muligens det som er litt problemet, at jeg mangler den flørtete utstrølinga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...