Gå til innhold

[Løst] er kundedata et trygt sted?


nettbutikk   

119 stemmer

  1. 1. Hvilken nettbutikk er best? ovenfor service og pris

    • komplett.no
    • kundedata.no
    • mpx.no
    • http://www.amentio.no/
    • http://www.allebutikker.no/data-og-utstyr/
      0
    • http://www.ps.no/
    • http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/df.aspx?refid=df&s=bsd&cs=nobsdt1&~ck=mn&dgc=AF&cid=6505&lid=167785&acd=4c298ec9b5ca94022bbb5b7eb09165e7
      0
    • http://www.pckiosken.no/
      0
    • http://www.microplex.no/
    • http://www.avatek.no/
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var noen OK tilbud, men ellers var det sorgen spør du meg. Avslag på 50 - 350kr på varer imponerer slettes ikke. Å kalle dette "super pris tilbud" er en tragedie, og ikke har de hørt om orddeling, pristilbud skrives i ett ord.

Virker lite seriøst for min del, det er en butikk som ikke skal få noen penger av meg. Det eneste som har ett OK tilbud er PS3.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Det var noen OK tilbud, men ellers var det sorgen spør du meg. Avslag på 50 - 350kr på varer imponerer slettes ikke. Å kalle dette "super pris tilbud" er en tragedie, og ikke har de hørt om orddeling, pristilbud skrives i ett ord.

Virker lite seriøst for min del, det er en butikk som ikke skal få noen penger av meg. Det eneste som har ett OK tilbud er PS3.

 

~ Mortis

 

Oioi da for en grinebiter, ja var noen ok tilbud der faktisk og jeg slo glatt til på den ps3 ja.

 

Men makan til s-u-t-r-i-n-g på deg da gitt, hva er det som er så pokkers gale med et par skarve srive leifer da ?? :whistle: ikke noe bedre å finne på en Fre dags kveld kan sje ? :tease:

 

Nei seri øst det fins andre ting og klage over som NRK avgift osv osv

 

sånn da fikk jeg jaggu sklarvet litt

Lenke til kommentar

Man kan vel selge varer selv om man har skrivefeil vel?

Vil varene ha dårligere kvalitet? Vil ikke posten sende pakker hvis varene er kjøpt på "super pris tilbud"?

Om butikken mener 50kr avslag er en god pris, så har dem sikkert en grunn til det. Det er lite lønnsomt å drive butikk på veldedighet.

 

Men, som konstruktiv kritikk. Det er faktisk veldig mange skrivefeil, spesielt i den rullende blokka øverst. Her kan du få forventet sercvice, og Kristine er flink med Markdsføring.

Jeg jobber for tiden selv på en butikk sammen med min kjære samboer, og det er umulig å forestille seg hvor mye jobb det er.

Endret av BeFs
Lenke til kommentar

Med antallet skrivefeil, så gir ikke det ett seriøst inntrykk for meg, de kalte det "super pris tilbud", jeg har gått gjennom tilbudene og sjekket hos andre butikker, det er fåtallet av varene som er billigere hos Kundedata hos andre.

PS3, Samsung UE46C8000, Canon EOS 550D, Lenovo G555 er greie tilbud, billigere enn andre butikker, men det er de eneste som er billigere enn andre, når de først skal kalle det "super pris tilbud" så forventer jeg at de slår av mer og legger seg på linje med de billige konkurentene, og ikke ett stykke over.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Med antallet skrivefeil, så gir ikke det ett seriøst inntrykk for meg, de kalte det "super pris tilbud", jeg har gått gjennom tilbudene og sjekket hos andre butikker, det er fåtallet av varene som er billigere hos Kundedata hos andre.

PS3, Samsung UE46C8000, Canon EOS 550D, Lenovo G555 er greie tilbud, billigere enn andre butikker, men det er de eneste som er billigere enn andre, når de først skal kalle det "super pris tilbud" så forventer jeg at de slår av mer og legger seg på linje med de billige konkurentene, og ikke ett stykke over.

 

~ Mortis

 

Nei men ser man det, nå finner man jaggu skrive feil hos deg også Mortis, det kaller man å drite seg loddret ut eller hva :tease: 'ikke bare er det en skrive feil men å glemme et helt ord da gitt' det blir bare for dumt.

 

Trodde du kunne skrive rett jeg altså, skjerp deg mann :!:

 

"det er fåtallet av varene som er billigere hos Kundedata hos andre"

 

"det er fåtallet av varene som er billigere hos Kundedata enn hos andre"

 

Det her er jeg forresten helt uenig med, jeg har da funnet mye som er billigere faktisk.

 

Rett og slett en tabbe Mortis :tease: men der er du at alle kan skrive feil.

Lenke til kommentar

Skrivefeil bør IKKE forekomme hos butikker, som skal være en profesjonell aktør. Ja, jeg skriver feil iblant, men i innlegget ditt over her, så nå føler jeg at det blir ett personangrep.

 

Hvis du sjekker disse linkene under, så ser du hvordan prisene til Kundedata ligger i forhold til NetShop, Komplett, Dustin og Amentio (du må bare trykke "kjemp", så kommer resultatene ganske kjapt).

 

NetShop vs Kundedata

Komplett vs Kundedata

Dustin Home vs Kundedata

Amentio Datakjeden vs Kundedata

 

~ Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Man kan vel selge varer selv om man har skrivefeil vel?

Vil varene ha dårligere kvalitet? Vil ikke posten sende pakker hvis varene er kjøpt på "super pris tilbud"?

Om butikken mener 50kr avslag er en god pris, så har dem sikkert en grunn til det. Det er lite lønnsomt å drive butikk på veldedighet.

 

Men, som konstruktiv kritikk. Det er faktisk veldig mange skrivefeil, spesielt i den rullende blokka øverst. Her kan du få forventet sercvice, og Kristine er flink med Markdsføring.

Jeg jobber for tiden selv på en butikk sammen med min kjære samboer, og det er umulig å forestille seg hvor mye jobb det er.

 

Hvis en side har et par skriveleifer så tror du vel at den er mindre seriøs ... det gjør ihvertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Skrivefeil bør IKKE forekomme hos butikker, som skal være en profesjonell aktør. Ja, jeg skriver feil iblant, men i innlegget ditt over her, så nå føler jeg at det blir ett personangrep.

 

Hvis du sjekker disse linkene under, så ser du hvordan prisene til Kundedata ligger i forhold til NetShop, Komplett, Dustin og Amentio (du må bare trykke "kjemp", så kommer resultatene ganske kjapt).

 

NetShop vs Kundedata

Komplett vs Kundedata

Dustin Home vs Kundedata

Amentio Datakjeden vs Kundedata

 

~ Mortis

Jeg synes Kundedata var billigere på mange av produktene. Det er veldig vanskelig å være en smågutt som skal konkurrere på pris med de store gutta. En butikk som selger 500 mobiltelefoner om dagen vil ofte ha en billigere innkjøpsavtale enn en butikk som selger kanskje 5. Nå sier ikke jeg at dette er tilfellet her, for jeg aner ikke noe om kundemassen til noen av butikkene nevnt her. Men det er ganske enkel matematikk. 500 mobiltelefoner med en fortjeneste på 10kr vil tjene inn like mye penger til bedriften, som en bedrift som selger 5 stk med 1000kr fortjeneste. Derfor vil den butikken som selger mest også ha større muligheter for å senke prisene uten at det går på bekostning av omsetningen.

 

Men jeg vil våge å si at en butikk med færre kunder vil ha en bedre forutsetning til å yte god service til kundene sine!

 

 

Derimot er jeg enig i at skrivefeil kan få en butikk til å virke, men jeg har sett feil hos Komplett også jeg. Men en butikk med mange tusen besøkende hver dag vil nok få mange tilbakemeldinger om dem har skrevet noe feil. Derfor vil nok mange av feilene også rettes på kort tid.

Det jeg reagerer på her er måten dette blir fremlagt på ovenfor butikken.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at dere bruker Norek som leverandør for bla. PS3 slim.

 

Men dere selger denne for langt under innkjøpspris hos Norek.

 

Hvordan kan dere tjene på dette i lengden? Eller velger dere å tape penger i begynnelsen for å tiltrekke kunder til den nye butikken deres?

Dette betyr vell at du enten jobber for Norek, kjenner noen som gjør det eller jobber hos produsenten? Vi regner ikke markedsføringsverdien av dette som noe tap! Vi har testet forskjellige områder å markedsføre oss på. Dette har vært absolutt den mest verdifulle måten å gjøre det på.

 

Vi tenkte som sådan, skal vi bruke 100 000,- på nettaviser eller er det bedre å bruke like mye på å selge populære produkter til gode priser slik at vi får mange kunder som kanskje handler igjen. Og samtidig får masse oppmerksomhet og et godt stempel på servicenivået vi skal ligge på. Kundene betyr alt for oss, det er de som er i fokus og derfor satser vi på "godpriser" på produkter. Dette gir oss større volum, vi lærer hvordan og hva som markedsfører oss best. Hvilke salgskanaler vi skal satse på i fremtiden. Og omtalen vi får er gull verdt.

Markedsføring koster penger, samme hvilken form det kommer i. Samtidig så kan mange oppleve hvordan handelen fungerer hos oss, hvor raske vi er. Og viktigst hvorfor velge oss i fremtiden hvis service er det man ønsker å satse på. Ja kanskje betale en 100kr ekstra for et produkt, men til gjengjeld så er ikke vårt mål alle kunder i Norge. Men at vi skal ta vare på de vi får. Samt være bedre på service etter ditt kjøp skulle noe gå galt. Det vil si at vi vil bruke mye mer av overskuddet på servicen etter kjøpet ditt. Fordi der har man mye å hente i markedet i dag.

 

Men vi vil selvsagt gjøre feil vi også, men der skal vi være knallgode på å ordne opp raskest mulig for kunden.

Takker

Mvh

Kundedata.no

Lenke til kommentar

Jeg misliker denne "viral marketing"-strategien, uansett om det er enkelte tredjepersoner som sprer lokketilbudene eller om det er betalte kontakter eller direkte involverte i bedriften.

 

 

Hvis man går inn på harddisker så er alle produktene av typen "harddisk", mens alle monitorer er av typen "monitor". Produsenten nevnes kun et sted gjemt inne i produktbeskrivelsen (hvis man i det hele tatt finner det). Dette gjør det ikke lett å sammenligne prisene med andre butikker, noe som kanskje er meningen, men på de som jeg orket å sjekke ut så kom ikke kundedata noe særlig bra ut m.t.p. pris. Du får komplett-priser fra en butikk hvor det enn så lenge må sies å være gambling m.t.p. service og reklamasjon.

 

Ikke la deg lure av lokketilbud. Hvis du finner noe du mener er et bra tilbud så sjekk prisguiden for å sammenligne med andres priser. Hvis prisen er lik på kundedata og f.eks, komplett så vet jeg hvor jeg hadde handlet.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke handlet hos kundedata, men muligens noe å prøve ut.

 

Selv har jeg ikke vanskeligheter å mene at en nettbutik, som heter kundedata.no, høres mere ut som http://datatilsynet.no/ en bedrift som skal ungå at data kommer avveie.

 

Ikke en nettbutikk.

 

Men jeg er enig i brukerene her på forumet, utrolig mye skrivefeil?

 

Nå har jeg sjekket pris:

http://www.kundedata.no/programvare/windows-server-2008-1-user-cal-emea-multi-language

 

Omtrent det amentio selger, som vises seg å være feil pris, vet ikke om det er tilfelle også her? Eller være bedriftlisens, som forutsetter at man minst kjøper 1000 enheter.

 

Ser ikke noe informasjon om det på sidene dems?

 

Selv kunne jeg ha kjøpt en server lisens privat til den prisen, bare for å lære meg å bruke det.

 

God service, hjelper så lite, om informasjonen er så feil, at det lurer bare kundene.

Selv tror jeg heller velger komplett, de gir riktig informasjon, men god service syns jeg ikke de gir, de er veldig rask å svare på spørsmål som regel, og å sende en vare.

 

Eller når man kontakter nettbutikken, får man svar:

Beklager feilpriser, vi håper du vil handle hos oss neste gang?

 

Når man kunne få svar:

Du får varen til den prisen, så da håper du blir fornøyd, vi garanter at du få alle varene, uansett om det er feilprisning eller ikke.

 

 

Handler man en 24" LED skjerm til 500 kr, bør man være fornøyd, hvis den virker.

 

Men om det viser seg at man ikke blir fornøyd med produkter (Returrett) syns jeg ikke komplett gjør det så mye bedre en mange andre nettbutikker, og anbefaler å sende produktet til levrandør, som man ikke har noe kjenskaper til.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...