Gå til innhold

ASUS UL30Jt eller ASUS U35Jc


unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hva du er ute ette hva du vil velge. Hovedforskjellen er prosessoren, Jt har en i5-430UM, og Jc en i3 370M. Jt vil ha bedre batteritid, om det ikke er noen andre forskjeller mellom maskinene som jeg ikke har merka, og Jc bedre prosessorytelse.

 

Generelt ville jeg gått for Jt-modellen, med et grafikkort som 310M vil du nok ikke se voldsom forskjell mellom de to prosessorene under spilling, som er det mest krevende jeg ville brukt maskina til.

 

Om du vil ha mer grafikkytelse, kan du ta en titt på Acer TimelineX, der noen modeller har HD 5650, som er en del bedre.

Lenke til kommentar

Fikk min JT for noen dager siden, og jeg har aldri vært så fornøyd med noe jeg har kjøpt innen data på mange år. Satt riktignok inn en SSD med det samme, men dette er et vidunder av en PC. Og etter min mening en av de få laptopene som har et design som kan måle seg, om ikke enda bedre, enn apples mac books.

 

Den spiller også 1080 uten større problemer, samt gir opp mot 60fps i CoD4 på native oppløsning (med en del ting skrudd ned selvfølgelig).

 

Kan love deg at du ikke kommer til å angre om du går for JT.

 

Multituch-paden fungerer også utmerket! Ante ikke at noe så enkelt kunne gjøre hverdagen så utrolig mye lettere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk min JT for noen dager siden, og jeg har aldri vært så fornøyd med noe jeg har kjøpt innen data på mange år. Satt riktignok inn en SSD med det samme, men dette er et vidunder av en PC. Og etter min mening en av de få laptopene som har et design som kan måle seg, om ikke enda bedre, enn apples mac books.

 

Den spiller også 1080 uten større problemer, samt gir opp mot 60fps i CoD4 på native oppløsning (med en del ting skrudd ned selvfølgelig).

 

Kan love deg at du ikke kommer til å angre om du går for JT.

 

Multituch-paden fungerer også utmerket! Ante ikke at noe så enkelt kunne gjøre hverdagen så utrolig mye lettere.

 

 

Stor forskjell ved å sette inn SSD? hvis du byttet med en gang, så er det kanskje ikke så lett å svare på det:p

 

Hvordan den ved bruk av photoshop? Og spille av 1080P på ekstern skjerm via HDMI?

Lenke til kommentar

Prøvde selvfølgelig maskinen med HDD først, og merket stor forskjell i respons, oppstartstid og generelt alt en SSD fører med seg.

 

Og ja, det er en vesentlig forskjell på UL30JT og U35JC. UL30JT har for det første turbo boost som automatisk klokker opp CPU-en til 2.3ghz ved high performance mode, eller når den utfører krevende oppgaver i de andre modusene. U35JC kommer også med turbo boost, men denne modellen er ikke tilgjengelig her i landet.

 

En annen stor forskjell er byggekvaliteten. Det finnes tydeligvis to modeller av UL30JT. Jeg fikk den nyeste når jeg bestile fra komplett. Denne har børstet aluminium inni, på track-paden, utenpå etc. Ser utrolig mye bedre ut, og track-paden i seg selv er uendelig mye bedre enn den på UL30VT/U35JC, som er glossy, og seig. Paden på UL30JT fungerer med andre ord utmerket selv etter en svett arbeidsdag med klissete fingre (for å sette det på spissen).

 

Her har du i alle fall noen korrekte bilde av hvordan maskinen faktisk ser ut, om du handler hos komplett vel og merke. Kan ikke snakke for noen av de andre leverandørene (ja, komplett har feil bilder på sine hjemmesider):

 

ASUS_PL30JT-RO030X_1.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_2.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_3.jpg

 

 

ASUS_PL30JT-RO030X_4.jpg

 

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Habitats:

 

Jeg mener jeg så en U35JC med sånn oppgradert finish i NYC, slik som din U30JT har, men jeg har vært veldig syk så jeg orka ikke følge det opp. Håper på å få undersøkt det samme her i Denver, jeg er uansett lysten på samme finish som den du har, det er viktigere for meg enn mer CPU-kraft. Mye battertid har du med SSD og slikt? Da mener jeg med wifi påslått og sånn 80% belysning på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...