Gå til innhold

Tastatur med bakgrunnsbelysning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er noe nærheten av illuminated tastaturet, så går langt fra alle pengene til lyset, det er faktisk noe av det beste jeg har skrevet på i tastaturvei noen gang. Nesten så jeg vil si det er bedre enn de gode thinkpad-tastaturene, men ikke helt sikker enda. Det er i hvert fall både stillere og penere.

Lenke til kommentar

Skriver på på den kablede varianten akkurat nå, og jeg er også enig i at dette er et av de bedre tastaturene, kan godt sammenlignes med diNovo.

 

Selv om det har flere batteri-sparende funksjoner er jeg skeptisk til en varig 10-timers batteritid. Lademuligheten er jo et pluss. Personlig ser jeg ingen grunn til at et tastatur skal være trådløst, potensielt utrygt er det også.

Lenke til kommentar

Om de hadde gitt ut et "Logitech Ultra-Flat" med bakgrunnsbelysning til maks 200,- og i matt svart ikke piano lakk som ikke ser ut om du så mye som har tatt borti det, hadde jeg kjøpt det.

 

Jeg kjøpte "Logitech G15" i slutten av 2006 for 1300,- eller noe, aldri faen om jeg blir lurt slik igjen. Itillegg til at du trenger et eget skrive bord dedikert til det, må tastene trykkes så langt ned at det tar 3 sekunder å trykke på en tast noe som gjør at streifing fra side til side i spill virker meget tregt.

 

Nei bortkastet penger på et tastatur som har støvet ned på boden. Alle ekstra tastene og displayet og møkka har jeg ikke bruk for, man kan altids fikse andre taster til å funke som media taster osv.

 

Jeg savner volume og mute taster som funker tilfredsstillende under cpu stress, så sleng det samt bakgrunnsbelysning på det førstenevnte tastaturet og selg det til 200,- og jeg kjøper.

Lenke til kommentar

Dette ser rett og slett ut som en billig versjon av Illuminated. Har lenge ventet på at den skulle komme i en trådløs versjon, men tror jeg står over når det ser ut som om det skulle ha kostet 349 kr - ikke 1 000 kr slik prislappen indikerer. Videre hva er vel poenget med et tastatur som holder på strømmen i 10 dager? Bare fordi det har noen kule lys? Ender jo med at kabelen hele tiden kommer til å være tilkoblet. Hvem gidder vel å krabbe bak maskinen for å sette den inn én gang i uka, eller å ha den hengende ned i forkant av skrivebordet? Da kan man like gjerne kjøpe den vanlige Illuminated, som både er billigere og ser langt mer esklusiv ut. Skivebom fra Logitech etter min mening.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Om de hadde gitt ut et "Logitech Ultra-Flat" med bakgrunnsbelysning til maks 200,- og i matt svart ikke piano lakk som ikke ser ut om du så mye som har tatt borti det, hadde jeg kjøpt det.

 

Jeg kjøpte "Logitech G15" i slutten av 2006 for 1300,- eller noe, aldri faen om jeg blir lurt slik igjen. Itillegg til at du trenger et eget skrive bord dedikert til det, må tastene trykkes så langt ned at det tar 3 sekunder å trykke på en tast noe som gjør at streifing fra side til side i spill virker meget tregt.

 

Nei bortkastet penger på et tastatur som har støvet ned på boden. Alle ekstra tastene og displayet og møkka har jeg ikke bruk for, man kan altids fikse andre taster til å funke som media taster osv.

 

Jeg savner volume og mute taster som funker tilfredsstillende under cpu stress, så sleng det samt bakgrunnsbelysning på det førstenevnte tastaturet og selg det til 200,- og jeg kjøper.

 

Jeg kjøpte en Logitech fjernkontroll en gang, og den kostet.. nei, vent litt. Det er vist irrelevant det, akkurat slik G15 er i denne sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snurre86,

 

Ja, G15 har høye taster, og ser ut som et typisk gutteromstastatur. Mens dette tastaturet, det gamle Illuminated, diNovo Edge og flere har "PerfectStroke" taster, som er KLART å foretrekke framfor høye taster. Så dersom din erfaring er med G15, anbefaler jeg deg å ta turen innom en eller annen sjappe for å prøve et av Logitech-tastaturene med lave taster.

 

Når det gjelder det tastaturet du lenket til... Hvis det er det samme som dette (se bilde) som jeg har som backup og skreiv på seinest kl. 07:15 i dag, er det flere klasser dårligere enn disse PerfectStroke-tastaturene. Ikke minst fordi tasteoppsettet er merkelig, men også fordi tastene er dårligere balansert.

 

ultra%20flat.jpg

 

For de som ikke vil ha bakgrunnsbelysning er kanskje MK520 et alternativ til dette.

Lenke til kommentar

ATW: Du må slutte å mate tastaturet med potetgull :tease:

 

Har ikke hatt noen lignende problemer i det hele tatt, men så er jeg veldig hard på no-food-in-keyboard (jeg spiser ved tastaturet, er bare super-nazi på å ikke slippe noe nedi)

 

Kan du kanskje si, men jeg er ikke noe verre med det keyboardet enn de andre jeg har :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Har selv hatt Logitech Illuminated i lang tid nå og er strålende fornøyd. Tidligere brukte jeg Logitech Wave, men ettersom jeg gjorde en del transkribering ble jeg rett og slett sliten i fingrene. Illuminated er helt annerledes pga "laptop-style". Jeg skriver fortere og blir ikke sliten.

 

Men, det første Illuminated jeg kjøpte hadde en dårlig mellomromsknapp som ikke registrerte alle trykk ved min vanlige skrivemåte. Jeg sendte det inn og fikk nytt. Samme problem med det nye så jeg sendte også det tilbake. Jeg dristet meg til enda et forsøk fordi tastaturet ellers var glimrende. Det 3. jeg fikk var perfekt og har vært det i snart et år. Så det er tydelig at det er svikt i kvalitetskontrollen.

 

Tror jeg står over dette tastaturet ettersom batteritida gjør at man kommer til å ha det tilkoblet hele tida. I tillegg er designet bedre på Illuminated imo.

Lenke til kommentar

Så, dette trådløse har -- i motsetning til den eldre, kablede utgaven -- ordentlige Ins/Del/Home/End/PgUp/PgDn-knapper, slik de skal være! Den kablede utgaven har en diger Delete, bare, ingen Insert. Hvor vanskelig kan det være for Logitech å prestere et kablet tastatur med ordentlig oppsett og nada fancy-bullshit-knapper-pes og skjermer og dill?! Om de bare kunne lagd en ordentlig kabla ikke-trådløs utgave av dette brettet, så...

 

Ja, jeg hater trådløse ting (fordi det er bare pes) og jeg hater bullshit-media-knapper og jeg hater når typografien vanskeliggjøres av merkelige løsninger.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...