Gå til innhold

Mafia 2 betraktelig dårligere på PS3.


NinjaGaiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Mafia 2 hadde jo endel ekstra innhold da på PS3, Betrayal of Jimmy følgte med spillet, og var vell grunnen til at blant andre Eurogamer anbefalte den versjonen over de andre i Face-off. :-/

 

Selv om ikke gresset enkelte steder var like flott, så hjelper det jo litt med 25 ekstra oppdrag. :-)

Følger kode med i spillet nytt, mens spillere som kjøper brukt kopi av spillet kan kjøpe det for ca 10$.

 

Kommer mere innhold senere, kallt 'Jimmy's Vendetta', ingen anonseringer om pris ennå.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Hehe, morsom diskusjon dette.

 

Jeg har nå rundet Mafia 2 på pc og jeg har ALDRI lagt merke til/tenkt på grafikken til blodet eller gresset.

 

Er det vikelig noen her som stopper opp i en skuddveksling for å se hvor detaliert blodet er?

Stopper dere virkelig opp for å studere gresset?

Da trur jeg dere har misforstått hva spillet handler om. Det er da mye mer morro i å kjøre fort enn å stoppe for å se gress bevege seg.

 

Jada, sony lovte kanskje mer en de klarte å levere, men for oss som har brukt windows siden 3.11 vet at microsoft også er en mester i å love mer enn de klarer å levere.

 

Hvis dere forventer at ps3 automatisk har bedre grafikk siden den er dyrere så vil jeg klage mer på Nintendo. Wii er/var dyrere enn Xbox arcade, men grafikken til xbox er mye bedre enn på wii.

 

Jeg er glad jeg vokste opp med c64 slik at jeg lærte meg å sette pris på spillopplevelsen i stedet for å bry meg om hvor detaliert gress og blod er!

Lenke til kommentar

Joda, men når du kan sammenligne pc versjonen, 360 og ps3 på samme hdtv med et knappe trykk, så ser man lett hvor dårlig ps3 er i forhold til PC. Konsoll FPS ligger på 27-30 for meste, mens pc ligger lett på 60(mye bedre oppløsning m.m), sier jo litt om opplevelsen da. Selv om gameplay er viktigst.

Lenke til kommentar

Egentlig handler det ikke om å være grafikknerd. Jeg skulle gjerne hatt en xbox, men jeg sitter med en ps3. PS3 er en dyrere konsoll og de lovet bedre grafikk på spill på sin konsoll, derfor ventet jeg på ps3. Det er en dyrere konsoll, en krafigere konsoll, men Sony lar spillselskaper kødde med dem. De bøyer seg over for alle. De burde faen kreve at de klarer å lage samme grafikk som på xbox når de har ett så krafig system.

 

Jeg gidder ikke kjøpe Mafia II pga det. Det føles rett og slett som et svik fra både sony(som ikke gjør noe med det) og utviklerne(som tydelig ikke liker PS3). Det kan da faen ikke være vanskelig for de å lage samme grafikk?

 

Du burde kanskje sette deg litt inn i hvordan utvikling foregår før du sier at "Det kan da faen ikke være vanskelig for de å lage samme grafikk" ... Aldri vært noen hemlighet at ps3en er værre å utvikle til, og hvis det hadde vært så enkelt så hadde de sikkert gjort det ;)

 

At PS3 er en dyrere konsoll er også en sannhet med modifikasjoner, grunnen til at den er dyrere er fordi det følger med en del ekstra ting på den, ikke at konsollen er så "veldig kraftig"

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt og spillt igjennom historien i spillet.

Spillet totalt sett var ganske moro, og det tekniske med grafikk og lignende var helt greit.

Kunne vært litt mere checkpoint iblant.

 

Det som gjør at jeg ikke kommer til å anbefale PS3-versjonen til noen er pga. at PS3-porten er såpass dårlig at dem ikke har flyttet skyte-knappen på riktig plass, begge alternative kontroll-systemene tvinger deg til å bruke feil knapp å skyte med, R2 istedenfor R1.

Noe som jeg hater. Det sørger for minst 20-30 ekstra dødsfall på aller enkleste vansklighetsgrad for meg.

Men slikt advarer selvsagt ingen websiter om, her er det bittelitt dårlig gress som er viktig å fortelle om. :-/

 

Angående den andre historien som følger som DLC, Betrayal of Jimmy, så var dette mye vanskligere, for her er oppdragene tidsbegrenset i tillegg til vanlig overlevelse. Jeg kom jeg meg ikke videre fra andre oppdrag (eller første oppdrag utenom tutorialen), hadde bare ammunisjon nok til å skyte en butikk i fillebiter og de tusen politimenne som kommer når vi holder på i fillebiter, og rekker ikke til en amunisjonsbutikk og tilbake til andre butikken som skal skytes innen tidsbegrensningen.

Lenke til kommentar

Er grafikk viktig så kjøper man en gaming PC. Forskjellen på kvaliteten på grafikk i de fleste spill til Xbox og PS3 er minimal. Det er derfor det er så mye diskusjon rundt grafikkforskjellen, fordi den er så liten. Hadde forskjellen vært stor, så hadde dette ikke vært et diskusjonstema.

Lenke til kommentar

Selvsagt, da hadde det ikke vært noe å diskutere for da hadde det vært åpenbart. Blir som å diskutere Xbox 360s grafikk vs Wiis. ;) Dog, ser du på valuen du får i en X360/PS3 kontra 10-15 tusen gaming pc, så får du mye grafikk for pengene med en X360/PS3. Grafikk er viktig for meg, men å "sløse" bort unødvendig mye cash for å få spille crysis 2 på fullt er jeg ikke interessert i, derfor er det bra at disse 4-5år gamle konsollene til og med i dag kan vise til god nok grafikk. Og det er også interessant når et multikonsoll-spill på en av konsollene kan vise til bedre grafikk. Som f.eks Mafia 2 som er bedre grafikk-messig på Xbox 360.

Lenke til kommentar

Om det er unødvendig å bruke 10 000 kr på en gaming PC er rent subjektivt. For noen er det viktig nok til å bruke 10 000,-. For voksne folk i jobb er ikke 10 000,- spesielt mye. Feks så koster jakt, sykling, motorsykkel osv mye mer i året enn å ha gaming som hobby. Noen kjøper bil til 500 000, og noen til 15 000.

 

Selv syns jeg at PS3/Xbox holder holder mål. På den annen side er det snart på tide med en ny konsoll med nye muligheter. Begynner å bli veldig mange spill nå som bare er "remakes" feks COD serien som stort sett bare er "nye episoder" uten at det tilfører noe særlig annet nytt.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Selvsagt, da hadde det ikke vært noe å diskutere for da hadde det vært åpenbart. Blir som å diskutere Xbox 360s grafikk vs Wiis. ;) Dog, ser du på valuen du får i en X360/PS3 kontra 10-15 tusen gaming pc, så får du mye grafikk for pengene med en X360/PS3. Grafikk er viktig for meg, men å "sløse" bort unødvendig mye cash for å få spille crysis 2 på fullt er jeg ikke interessert i, derfor er det bra at disse 4-5år gamle konsollene til og med i dag kan vise til god nok grafikk. Og det er også interessant når et multikonsoll-spill på en av konsollene kan vise til bedre grafikk. Som f.eks Mafia 2 som er bedre grafikk-messig på Xbox 360.

Man kan få en ganske grei gamer PC til ~8000,- (uten skjerm). Mange har også en PC hjemme som kan bli gjort til en habil gamer PC med et skjermkort til 1500-2000kr.

Det virker også som folk glemmer hvor mye penger som fort går med i spill og på PC er spillene en del rimeligere. PC spilling trenger absolutt ikke å være så mye dyrere.

Hvis man tar utgangspunkt i at et konsoll spill koster 500,- og et PC spill 350,- og man kjøper 15 spill i året vil regnestykket se slikt ut etter 2 år:

 

Xbox360 S 250GB + 30 spill:

2000 + 15000 = 17000,-

 

PC til 8000kr + 30 spill:

8000 + 10500 = 18500,-

 

Differansen er da på bare 1500,-

 

Sett at man kjøper en ny PC til 8000,- hvert 2. år og man får igjen 2000,- for den gamle vil differansen forsatt ligge på 750,- i året.

Lenke til kommentar

Ja, hvis man er så smart at man kjøper alle spillene sine for 500kr... så kan man si at PC ikke er så mye dyrere i lengden. Men selv med utgangspunktet du tar, en 8000kr PC(uten skjerm) med spill vs Xbox 360 med spill, så vil det fortsatt være dyrere med PC. Og jeg tviler på den(kjøpt idag) vil kunne vise så mye bedre grafikk enn det en Xbox 360 kan, og dermed rettferdiggjøre den ekstra prisen.

 

Om det er unødvendig å bruke 10 000 kr på en gaming PC er rent subjektivt. For noen er det viktig nok til å bruke 10 000,-. For voksne folk i jobb er ikke 10 000,- spesielt mye. Feks så koster jakt, sykling, motorsykkel osv mye mer i året enn å ha gaming som hobby. Noen kjøper bil til 500 000, og noen til 15 000.

 

Hoved-poenget er ikke hvor mye det koster, du kan alltids få noe bedre bare du blar opp nok. Alt handler om value. Hva får du mest valuta for? Det er spørsmålet. Konsoller gir mest valuta for pengene idag når det kommer til spill. Og ønsker man mest valuta for pengene når det kommer til Mafia 2, så kjøper man det på Xbox 360 pga bedre grafikk. (Tatt i betraktning at du ikke har en 10-15k gaming PC).

Endret av Phil Hellmuth Jr.
Lenke til kommentar

Ja, hvis man er så smart at man kjøper alle spillene sine for 500kr... så kan man si at PC ikke er så mye dyrere i lengden. Men selv med utgangspunktet du tar, en 8000kr PC(uten skjerm) med spill vs Xbox 360 med spill, så vil det fortsatt være dyrere med PC. Og jeg tviler på den(kjøpt idag) vil kunne vise så mye bedre grafikk enn det en Xbox 360 kan, og dermed rettferdiggjøre den ekstra prisen.

For en PC til 8000,- får man fint inn en PhenomII X4 965 og en GeForce GTX460 1GB, noe som gir potensielt langt bedre grafikk enn en Xbox360. Det kommer jo ann på hvor mye ekstra spill utvikleren gjør for PC versjonen, men selv uten noe ekstra grafikk innhold vil den PC'en kunne som oftest kjøre med markant høyere oppløsning, framerate, AA og/eller texture filtering. Det blir jo et regnestykke man selv må sette opp og hvor mye disse tingene betyr for deg. Dette trenger som nevnt ikke å bli så mye dyrere og man kan få mye igjen for det.

Det er heller ikke som at PC spillere kjøper alle sine spill til full pris.

 

 

Hoved-poenget er ikke hvor mye det koster, du kan alltids få noe bedre bare du blar opp nok. Alt handler om value. Hva får du mest valuta for? Det er spørsmålet. Konsoller gir mest valuta for pengene idag når det kommer til spill. Og ønsker man mest valuta for pengene når det kommer til Mafia 2, så kjøper man det på Xbox 360 pga bedre grafikk. (Tatt i betraktning at du ikke har en 10-15k gaming PC).

Kan du sette en pris på 1080p vs 720p, 1xAA vs 4xAA eller 30FPS vs 60FPS? Poenget til ketle var vel at hva man får igjen for dette, og da om det er verdt pengene eller ikke blir subjektivt.

Lenke til kommentar

For en PC til 8000,- får man fint inn en PhenomII X4 965 og en GeForce GTX460 1GB, noe som gir potensielt langt bedre grafikk enn en Xbox360. Det kommer jo ann på hvor mye ekstra spill utvikleren gjør for PC versjonen, men selv uten noe ekstra grafikk innhold vil den PC'en kunne som oftest kjøre med markant høyere oppløsning, framerate, AA og/eller texture filtering. Det blir jo et regnestykke man selv må sette opp og hvor mye disse tingene betyr for deg. Dette trenger som nevnt ikke å bli så mye dyrere og man kan få mye igjen for det.

Det er heller ikke som at PC spillere kjøper alle sine spill til full pris.

 

Om det er markant høyere oppløsning eller ikke til prisen man må betale for det, blir også subjektivt.

 

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor du setter opp xbox-spill til 500kr i regnestykket ditt vs 350kr for PC-spill. Halo Reach kostet 350kr på release. Regnestykket blir mer rett hvis man regner med at man kjøper spillene til lik pris. (Og dette kan man vel også si blir en subjektiv mening angående regnestykket...)

 

 

Kan du sette en pris på 1080p vs 720p, 1xAA vs 4xAA eller 30FPS vs 60FPS? Poenget til ketle var vel at hva man får igjen for dette, og da om det er verdt pengene eller ikke blir subjektivt.

 

Har ikke vært uenig i at det er subjektivt om det er verdt pengene eller ikke, men jeg bare sier at alt handler om value.

Lenke til kommentar

Om det er markant høyere oppløsning eller ikke til prisen man må betale for det, blir også subjektivt.

Men det er da vel det jeg også sier.

 

 

Nei, men jeg skjønner ikke hvorfor du setter opp xbox-spill til 500kr i regnestykket ditt vs 350kr for PC-spill. Halo Reach kostet 350kr på release. Regnestykket blir mer rett hvis man regner med at man kjøper spillene til lik pris. (Og dette kan man vel også si blir en subjektiv mening angående regnestykket...)

Det blir ikke mer rett når det mer eller mindre standard eller normalen med nye spill med 500,- for konsoll spill og 350,- for PC spill. Det er få nye AAA spill som går for noe særlig under dette. Det Halo Reach eksemplet ditt til 350,- er jo et meget godt tilbud, men det blir et unntak.

 

 

Har ikke vært uenig i at det er subjektivt om det er verdt pengene eller ikke, men jeg bare sier at alt handler om value.

Så bra. Men det du har skrevet om value har, ihvertfall for meg, kommet frem som bastante utsagn og ikke subjektive meninger.

Lenke til kommentar

Bayonetta ble patchet på ps3, fungerer jo utmerket nå.

 

Om dere tar dere litt tid å søker på 2K's forum så finner dere fort ut at ingen versjoner av spillet er flawless

 

Rett og slett dårlig arbeid av 2K games.

Gta iv, red dead redemption kjørte da fint på ps3. I comparison vids er faktisk ps3 superior. Ikke at comparison videos er noe man kan stole på though.

 

@ketle, en ny konsoll generasjon allerede? hvorfor? Du sier det ikke er nokk nytenkende spill ute? Da har du desverre ikke fulgt så godt med de siste årene skal jeg si deg.

 

 

@Trondenils, Javell? Gi meg noen eksempler.

Endret av geedoo
Lenke til kommentar

Bayonetta ble patchet på ps3, fungerer jo utmerket nå.

 

Om dere tar dere litt tid å søker på 2K's forum så finner dere fort ut at ingen versjoner av spillet er flawless

 

Rett og slett dårlig arbeid av 2K games.

Gta iv, red dead redemption kjørte da fint på ps3. I comparison vids er faktisk ps3 superior. Ikke at comparison videos er noe man kan stole på though.

 

@ketle, en ny konsoll generasjon allerede? hvorfor? Du sier det ikke er nokk nytenkende spill ute? Da har du desverre ikke fulgt så godt med de siste årene skal jeg si deg.

 

 

@Trondenils, Javell? Gi meg noen eksempler.

 

Utmerket? Det kjører fremdeles bare 30fps på PS3 etter patchen, mot 60fps på 360. Ikke det at en person som deg bryr seg om sånt eller vet hva det vil si.

 

Så jeg deg i køen for å plukke opp en ps3 til 6000kr da den kom ut forresten?

 

GTA4, Red Dead bedre på PS3? Haha.

 

Ta en titt hos eurogamer du, de har vel testet over 100 ps3/360 spill mot hverandre så langt. Men du kan nok bare la være. Du vil ikke like resultatene.

Endret av Trondenils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...