Gå til innhold

Torturert til døde: Hva feiler ungdommer i dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De der er nok ikke representerende for "ungdommen i dag". Det er tydelig det har vært noen rare forhold i denne saken. Jeg mener, en 28-åring som deler leilighet med et mye yngre kjærestepar som får langvarige besøk av jente på 15, 18 og en gravid dame?

Men uansett syke greier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det her var eit eingongstilfelle. Det fins folk som ikkje er normale i alle aldergrupper.

 

Sjå for deg denne overskrifta:

"40-åring amok på motorvei med automatgevær"

Er det då rett å seie "Kva feilar det 40-åringane i dag?"

 

Og ja, det er ei grotesk sak, men det behøver ikkje å bety at alle 15-åringar i dag går rundt og dreper folk.

 

Edit: Og det verkar som om det er lettare å leggje merke til "feil" del av dei som er yngre. Folk med tatoveringar, piggsveis og lær-outfit "overskygger" oss normale ungdommar, slik at eldre får feil inntrykk av den gjennomsnittlege ungdomen.

Endret av svelemoe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grotesk sak ja, det er sinnsykt. Har vel ikke så mye mer og si enn at jeg håper de får straffen de fortjener.

 

Men du, ungdommer nå til dags? Det har de sagt i alle tider. Og hvorfor trekker du tattoveringer inn i dette?

 

Fordi jeg mener det er med å underbygge en negativ utvikling.

 

Om ungdommer lærte å te seg, kle seg og se ut ordentlig og skikkelig, ville det vært mindre f**nskap.

 

Det er om å gjøre se mest mulig grisete ut, snakke mest mulig grisete osv.

Og film og tv industrien følger på vanlig spekulativt vis etter. Om de ikke helst kanskje går foran da..

 

:(

Lenke til kommentar

Grotesk sak ja, det er sinnsykt. Har vel ikke så mye mer og si enn at jeg håper de får straffen de fortjener.

 

Men du, ungdommer nå til dags? Det har de sagt i alle tider. Og hvorfor trekker du tattoveringer inn i dette?

 

Fordi jeg mener det er med å underbygge en negativ utvikling.

 

Om ungdommer lærte å te seg, kle seg og se ut ordentlig og skikkelig, ville det vært mindre f**nskap.

 

Det er om å gjøre se mest mulig grisete ut, snakke mest mulig grisete osv.

Og film og tv industrien følger på vanlig spekulativt vis etter. Om de ikke helst kanskje går foran da..

 

:(

 

 

Klær kan gjenspeile personlighet, men det er ikke alltid det symboliserer det du leser. Selv går jeg mest i svart, fordi jeg synes det ser kult ut, men jeg prøver ikke å være så grisete som mulig, og jeg har faktisk aldri skadet eller mobbet noen.

 

Tatovering ser jeg heller ikke noen problemer med, dessuten er det ikke bare ungdommen som tatoverer seg.

 

"dont judge a book by its cover".

 

Anngående ungdomen i dag, for å sitere en kolega av meg: Problemet med ungdommen i dag er at de sitter for mye inne forran pc'en når det kunne vært ute å gjort faenskap.

Lenke til kommentar

Er det nå man skal begynne å referere til eldgamle sitater om "ungdommen nåtildags" og hvordan de har null respekt, ikke oppfører seg og kler seg helt latterlig?

 

At noen har blitt torturert til døde av unge mennesker er noe som nesten garantert har forekommet hvert eneste år i tusenvis av år.

 

Det er dog en temmelig brutal sak og hvis ting er slik de virker så håper jeg inderlig at straffen ikke blir sedvanlig tullete.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alle barn er psykopater.

Gjennom oppdragelse, blir det folk ut av de fleste av dem.

 

Jeg har to barn, og er interessert i psykologi.

Jeg undres over hvor syke mennesker kan bli, dersom man ikke gir dem en god oppdragelse.

 

Som far til en 3-åring har jeg allerede gitt poden 10 000 instrukser om at man ikke skal skade andre mennesker.

 

Vi trenger ikke å se lengre tilbake enn år 0 for å finne FOLKESLAG her i Norge som mente at man kunne drepe hvem som helst som ikke kom fra sin egen stamme.

 

...

Samfunnet, gjennom foreldrene og skolen, gjør en god jobb i å konvertere de fleste dyrene av arten homo sapiens sapiens om til det vi kaller for siviliserte mennesker, men det er ikke alle av oss det blir folk av.

 

Det blir bedre folk av de fleste av oss i dag, enn det ble av de fleste av oss for tusen år siden.

Det må jo kalles framskritt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Akkurat foreldre er ikke så mye til forbilder lenger synes jeg. Det er jo pokkern meg ikke et fordømt ekteskap eller forhold som ikke går i oppløsning etter kort tid lenger.

Og barn skal trafikkere frem og tilbake mellom mamma og pappaer.

 

Ikke særlig flinke er de til å lære dem folkeskikk heller. Unger hyler vræler og lager plagsom støy overalt i dag, uten at foreldrene gjør en dritt for å lære dem dempe seg litt.

Lenke til kommentar

Det er kvalmende. Hvor mange år kvalifiserer dette til fengsel? Med straffene i Norge får de uansett ikke den straffen de fortjener.

 

De kranglet om hvordan en katt skulle behandles.

 

Slike gærninger vokser opp til å bli "naturværnere" og SV-ere.

Tror du har misforstått litt. SV-ere og naturvenner er som regel gode mennesker, ikke onde. Om noe, er de dumsnille.

Endret av Coa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som trådstarter er gretten og sur på alle rundt seg som ikke er som han og valgte denne saken til å gi sin latterlige mening.

 

Helt klart ungdommen i dag med sine ville tattoveringer, saggete bukser og snus, sin feil at sånne ting skjer nå til dags. Fysj og fysj.

Hadde de bare kledd seg i dress og kjole og vært litt mer høflig hadde ikke dette skjedd. (Ironi of course til de som ikke skjønte det)

Lever vi fortsatt på 1940 tallet hvor vi trodde at hvordan vi kler oss, hva slags musikk vi hører på og hva vi tror på bestemmer om vi blir drapsmenn eller ikke?

Come on.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kan du utdype? Gjerne med eksempler.
-De vil detaljstyre folks liv

-de vil belønne kriminelle og straffe ærlige folk.

-de tar penger fra vanlige folk og gir til de rikeste

-de skaper mere fattigdom

-de bryr seg kun om symbolpolitikk og ikke effekten av deres politikk

-de ønsker å ødelegge og holde afrikanske land nede

-de bryr seg ikke om at folk lider og dør pga deres politikk

-de er kronsiske løgnere og hyklere

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle barn er psykopater.

Gjennom oppdragelse, blir det folk ut av de fleste av dem.

Kilde? Debatten blir ikke spesielt god hvis man bare slenger ut påstander i øst og vest uten å ha noe dekning for dette. Etter det jeg har skjønt er empati medfødt. Jeg tror heller at grunnen til at man må fortelle barn at de ikke skal skade andre er at de ofte ikke skjønner konsekvensene av sine egne handlinger, eller eventuelt at de ikke tenker over hvilke konsekvenser de har.

 

Og robertaas: Hvorfor vri hele debatten til SV'ere og hvorvidt de er gode mennesker eller ei? Det er irrelevant for trådens tema. Du kan sikkert opprette din egen tråd og fortsette det personlige korstoget ditt mot sosialistene der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...