Gå til innhold

Angående dødsulykke i Tromsø, og et par ting rundt dødsulykker.


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RIP-meldinger til noen man ikke kjente er meningsløst. Og stenger tunnelen er også meningsløst.

 

Har dem som lager sånne grupper tenkt over at akkurat det samme kunne/ville ha skjedd på en vanlig vei? Det er noe tøft som kalles statistikk og den sier at det er dødsulykker på norske veier. Statistikken sier også at det er flere dødsulykker med høy fart.

 

Det bor en god del folk i Tromsø som vil si at det kjører mange bildet der hvert år, også kan man regne ut dødsprosenten i forhold til vanlige veier og lignende. Da vil det mest sannsynlig ikke være noe spesielt med akkurat denne tunnelen.

Endret av Hoikka
Lenke til kommentar

Ein ting er at folk kjenner seg viktige. Mange opplever det òg som gruppepress, dersom ein har døydd som du visste kven var, er det heilt utenkeleg å vere den eine som ikkje skriv ei helsing, sjølv om du eigentleg ikkje bryr deg. Ein føler eit press på at "eg må òg vise respekt og helse", og ved at 10 slike skriv det ser 20 til det, og så rullar snøballen...

 

På dødsleiet håpar eg eg overlever lenge nok til å fortelje at eg ikkje vil ha noko minneside på Facebook...

Lenke til kommentar

På dødsleiet håpar eg eg overlever lenge nok til å fortelje at eg ikkje vil ha noko minneside på Facebook...

 

Det håper jeg og...

 

Har litt med å vise respekt overfor de døde og pårørende også, da.

 

Sier ikke at du har helt feil, men syns ikke RIP-meldingene er så på trynet som det blir framstillt her.

 

RIP Meldinger er på tryne når man ikke kjenner eller såvidt kjenner personen.

For noen år siden døde en venn av meg. Jeg skrev jo selvfølgelig en RIP melding, men etter som tiden gikk så jeg flere og flere som jeg visste så vidt hadde truffet personen skrive RIP melding på facebook. Så flere av disse personene i begravelsen hans og (var vell en 600 stk. i begravelsen) De så ut som de bare var der for gøy. Så ingen tegn til tårer eller at de var lei seg i det hele.

Slikt blir jeg veldig sur for >.>

Opplevde det samme når søstra til en venn av meg døde en måned etterpå, men ikke i like stor skala da.

 

Men kjenner man personen er RIP meldinger veldig fint synes jeg

Lenke til kommentar

Åh gode gamle undervannstunnelen ja... Er forøvrig enig med deg og har opplevd en del lignende tilfeller. Det virker som 16-21åringer dropper som fluer nå for tiden (Må de hvile i fred)Og alle skal jo hoppe på det dere "RIP" tåget. Har egentlig ikke noe imot å legge igjen en liten "hvil i fred/rip" melding eller delta på minnestund på skolen det er bare bra. Men at folk som nærmest ikke viste hvem personen var skal begynne å legge ut på facebook og i virkeligheten med hvor trist det er og alt blir bare teit. Jeg skal innrømme at jeg kanskje felte en tåre på en minnestund jeg deltok på, selv om jeg ikke kjente personen. Men jeg labber ikke rundt å skriker til alle for å få oppmerksomhet.

 

Det virker nesten som folk er mer opptatt av at folk skal synes synd på dem enn at en person faktisk er dø. Folk ellllsker å lage store drama forestillinger med seg selv i hovedrollen. Samme gjelder også når f.eks tanta til fetteren til broren til noen har dødd. Folk kan bare ikke vente til å få sagt at det har skjedd. I stede for å si det til de nærmeste vennene og ha noen å snakke med roper de ut i klasserommet hva som har skjedd, gjerne etter at noen har kødda litt med de eller at læreren kommer med ett vansklig prosjekt f.eks "IKKE KAST viskelær på meg i dag! tanta til fetteren til broren min DØØØØDE!!!! faktisk i går og er utrolig lei meg"

 

Blir så utrolig sint mange synes sikkert det jeg har skrevet er kaldt og respektløst, men det er faen meg dobbelt så ille å holde på sånn som folk gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har litt med å vise respekt overfor de døde og pårørende også, da.

 

Sier ikke at du har helt feil, men syns ikke RIP-meldingene er så på trynet som det blir framstillt her.

Hva med alle andre mennesker i verden som dør akkurat nå? RIP meldinger for dem og?

 

RIP meldinger er teit når det er random folk som dør som du ikke kjenner. Er det en kjent, så er det selvfølgelig greit.

 

Også hvis ditt idol dør.... :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Spesielt når Michael Jackson døde.

Facebook å alle andre steder ble spammet med R.I.P meldinger, til og med de som ikke likte musikken hans heller.

Lenke til kommentar

Spesielt når Michael Jackson døde.

 

Ja, da er vi inne på slik etter-døds-helgenifisering som trådstarter kommenterte.

Jackson er jo et supert eksempel! Fyren var jo pedofil og misbrukte barn, men med en gang han var død - ja da var han en helgen og verden var i sorg!

Det er så patetisk at jeg får lyst til å spy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...