Gå til innhold

Biltema sine Yoshmite sykler???


ooddbb

Anbefalte innlegg

Hva tror du om kvaliteten til Biltema sine Yoshmite sykler? Siden dette ikke er noe Biltema "fabrikat" men ett varemerke som sikkert vil ha ett relativt godt rykte så bør vell disse holde en viss kvalitet. Dei bruker jo Shimano bremser, som Merida gjør. Tenkte eg skulle kjøpe den heldempete med skivebremse foran.

 

Hva tror du??? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe erfaring med disse syklene, men stiller meg tvilende til å kjøpe sykkel fra biltema :o

 

Selv om gir, bremser og divesre andre smådeler er fra kjente produsenter er det fremdeles mye som kan ha varierende kvalitet.

 

Man får vel det man betaler for :yes:

 

Btw, stol ikke på en heldempet sykkel til under 5000 :wink:

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

idag syklet jeg i skogen med den. fungerte perfekt. pussig at denne sykkelen er like bra som min forrige til 10000kr. gjenstår å se hvor holdbar den er selvfølgelig, men tror ikke det er noen stor forskjell. merket at sykkelen var noe tung i lange, bratte oppoverbakker, men fikk jo bare mer trim.. vekta var ikke noe problem.

Endret av Wassabi
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en slik High Sierra, for endel år siden. Må forsåvidt si at den holdt overraskende bra, med unntak av én ting. Etter ca. 10 mils kjøring, var det stor slark i det leddet (ved siden av kranken) som fester kjedestag til ramme. Dette leddet får jo stor belastning når man sykler litt i skog og mark. Tok jeg tak i bakhjulet kunne jeg bevege det en god centimeter fra side til side som følge av denne slarken. Det er en plastforing der av meget dårlig kvalitet. Men løsningen var enkel. Demontérte, kjørte på med epoxy-masse rundt foringen, og etter dette har det vært null slark, tror den har kommet opp i rundt 250 - 300 mil, ble endel landeveissykling med den før jeg fikk racer i hus.

Endret av victor99
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg betalte nesten 10.000 for en Scott Sportster P1. Etter noen uker sluttet mekanismen som låser demperen å virke. Etter et halvt år røk kjedet. Etter 1,5 år løsnet krankarmen og den skrur seg ut og må strammes hver 10-20km. Bare søppel m.a.o.

 

Jeg kunne ha kjøpt nesten 17 Biltema sykler og kastet en sykkel og tatt fram en ny hver måned i stedet for Scott sykkelen.

 

Og kundeservice på Biltema er sikkert bedre en hos XXL, for det kan neppe bli værre.

 

 

Jeg kan ikke svare på om du bør kjøpe Biltema sykkel, men Scott og XXL bør man holde seg langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...