Gå til innhold

Ny pc til studier, Acer TimelineX 3820TG, erfaringer med tastatur?(+ kloning av HDD)


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Er på jakt etter ny pc til studiene som også skal brukes til Starcraft II.

 

Egentlig har jeg mer eller mindre bestemt meg for en Acer TimelineX 3820TG, men liker ikke så veldig godt tastaturet på denne kontra Asus UL30-serien. Har noen erfaringer med tastaturet på Aceren?

 

I tillegg tenkte jeg å bytte ut harddisken med en Seagate Momentus® XT. Har noen erfaringer med denne disken? er den verdt 1100 kr, og hvordan kloner jeg den eksisterende HDD-en slik at jeg bare kan bytte den ut?

 

-Stagga

 

Edit: kan jeg bruke en Sånn til å klone harddisken?

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jobber med pc, og på jobb har vi fått høre fra flere kunder om at akkurat den acern du snakker om, er det mye støy fra vifte, og at bateritiden ikke var i nærheten av 8 timer som acer selv sier. men det har jeg ikke noe formening eller fått hørt/sett noe på selv. hadde en acer en gang, desverre ikke noe fan av det merket pga. holdbarheten, veldig "skjøre" maskiner som ikke tåler så mye, mitt tilfelle tastatur og skjerm.

Ser også at du nevner UL30 fra Asus, asus er jo knall maskiner, og UL30vt går det mye av på jobben, her kan du bruke maskinen knallhardt og i tilegg har mye batteritid igjen.

 

Vill gått for ASUS, men lykke til med valget :)

Lenke til kommentar

Har sett på ul30jt, som har samme specs, men til nesten 2000 kr ekstra mener du det er verdt så mye mer?

 

edit:

klarte å shave av nesten en 1000lapp hos dustinhome, der er ul30jt listet med 500GB og 8 cellers batteri. så da er det 1000kr forskjell med mer plass og mer batteri

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Sett flere steder hvor du slipper å betale 2000 kr i mellomlegg,

ja og som du sier og ser selv hos dustinhome, anbefaler deg det! jeg mener acer har elendig kvalitet til rimlige priser, greit nok det, men de finnes ikke slitesterke, og det er en fordel hvis du skal bruke den til studiene som du sier, fraktet den ofte frem og tilbake fra skole.

Lenke til kommentar

har sett at en del her på forumet anbefaler U35jc.. hvordan er core i3-370M mot core i5-520UM ytelsesmessig?

Jeg har selv sett på dette valget. Kan ikke se noe annet enn at når UM modellen (UL30JT) klokkes opp er de nok ikke stort/merkbart forskjellige i ytelse. Men har ikke sammenlignet PCmark score, men mener å huske at hovedforskjell her ligger i skjermkort og spillytelse.

Lenke til kommentar

men skjermkortet til U35jc og UL30jt er jo det samme? begge har Geforce 310M så forskjell i spillytelse må komme fra prosessoren da?

Det innlegget var noe ufullkomment. Jeg tenkte på sammenligning Acer 3820TG og UL30JT. Men nå finner jeg i farten ikke de testene jeg har sett på tidligere. Jeg vil tippe at differansen mellom en oppklokket UL30JT og U35JC er liten i vanlig bruk. Spill som SC2 er det skjermkortet som begrenser, og officebruk skulle begge være i bøtter og spann. Men det merkes vel heller på CPU intensive oppgaver som filmreigering, komprimering osv. Men nå skal jeg ikke si det for sikkert før jeg ser benchmarker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...