Gå til innhold

PL: 15.08.10 Liverpool v Arsenal, Anfield


Xanman

Anbefalte innlegg

Synes forresten det var utrolig at Kos-ettellerannet kom på banen til 2. omgang. Så ut som om han hadde kappet beinet tvers av slik som han hylte og bar seg. Herlig overspilling, til og med båret av på båre, så kan han følge Torres nok til å dra han ned bakfra og hadde fått direkte rødt av en ordentlig dommer.

 

He had a big knock on his shin and fortunately his shin pad protected him well. We were scared that it was broken. When they moved him off the pitch the physio told me it could be broken.

 

Jepp, hørest ut som klassisk overspeling. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Torres-situasjonen har Vermaelen god sikring, han har 5 meter på Torres og han er mellom Torres og målet. I tillegg skjer taklingen på 25-30 meter. Hvordan dette er en åpenlys målsjanse får du værsågod å fortelle meg. Makan til bullshit.

 

Torres hadde ballen og var på vei mot mål ;)

 

Helt enig, han var nesten igjennom. Det var kun en Arsenal spiller litt fremfor ham på siden. Det hadde Torres fikset lett, han hadde ballen og hadde stor fart mot mål.

Tragisk at det ikke blir dømt fordel, helt ELENDIG.

Lenke til kommentar

Manuel Almunia - Har allerede blåst vekk det lille håpet om at dette ville bli en bedre sesong for hans del. Flere hodeløse inngripener i feltet der det er kun flaks at vi ikke slipper inn. Målet kommer i keeperhjørnet. Bør ha spilt sin siste kamp for Arsenal. 3.5

 

Bacary Sagna - Den normale defensive tryggheten til Sagna er til stede, men innleggene er fortsatt like bortkomne som alltid. Høyresiden vår i angrep blir derfor ikke effektiv nok. Bør ta et nytt steg. 6

Thomas Vermaelen - Fjorårssesongen var definitivt ikke et blaff. Tar på seg lederrollen og ser ut til å passe fint ved siden av Koscielny. 7

Laurent Koscielny - Vår bestemann. Header unna alt som kommer høyt inn i boksen, står opp 1-mot-1 og har Torres i baklomma. Når du i tillegg fortsetter å spille så godt etter å ha blitt klipt så stygt ned som han ble, fortjener du all skryten du kan få. Kan ikke lastes for å ha fått et latterlig rødt kort.8

Gael Clichy - Dirk Kuyt holder lekestue med Gael. Det burde fortelle alt om franskmannens defensive form om dagen. Når han i tillegg ikke bidrar offensivt er det på tide å gå i seg selv. Kieran Gibbs banker på døra. 4

 

Abou Diaby - Ikke overbevisende. Faller tilbake til gamle synder med for mange unødvendige touch med ball og skrantende teknikk. Vinner heller ikke tilbake ballen så ofte som jeg ville ønsket. 5

Jack Wilshere - Ikke klar for en sånn type kamp. For å forsvare Jack så spilte han pga alle skadene, ikke fordi det var forventet at han kunne utgjøre en forskjell på dette nivået allerede. 4.5

Samir Nasri - Sterk førsteomgang, ganske usynlig i den andre. Ekstremt komfortabel med ballen i beina, men når laget spillet møkk som i andre omgang mangler han det giret som Cesc har, nemlig å heve laget på egenhånd. 6.5

 

Emmanuel Eboue - Gir ingenting som høyreving, noe strengt tatt alle burde forutsett. Er rett og slett ikke god nok. 4.5

Marouane Chamakh - På langt nær den samme target man som RvP. Sliter med touchen, men skal få tid til å venne seg til PL. God når han krangler inn det som blir mål.5.5

Andrey Arshavin - Søppel. Må benkes neste kamp. 3.5

 

Rosicky og Walcott hadde begge friske innhopp, førstnevnte spesielt. Van Persie skaper også mer liv framme på den lille tiden han spiller.

Lenke til kommentar

Laurent Koscielny - Vår bestemann. Header unna alt som kommer høyt inn i boksen, står opp 1-mot-1 og har Torres i baklomma. Når du i tillegg fortsetter å spille så godt etter å ha blitt klipt så stygt ned som han ble, fortjener du all skryten du kan få. Kan ikke lastes for å ha fått et latterlig rødt kort. 8

 

Må si jeg stusset litt på delen med Torres. Har Torres i baklomma? Hva forventer du av en som har trent bra hele sommer vs en som kom skadet hjem fra VM og fikk 17.min da Arsenal spilte 11 vs 10?

 

Når det er sagt så synes jeg en slik børs med vurdering er veldig bra for et forum. Men synes som sagt du glorifiserer litt for mye, jmf Koscielny delen med Torres.

Endret av YNWA32
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva som er forventa eller hvem som har trent best spiller vel ingen trille. Saken er at Koscielny hadde kontroll på deres, for anledningen, mørkhårede kjeledegge. Torres var borti ballen rundt 10 ganger og fikk så det svei på pungen samtlige ganger.

 

Tull, ingen hadde kontroll på Torres da han var på vei igjennom. Kos var forøvrig opptatt med å stemple knottene i skrittet til Kuyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva som er forventa eller hvem som har trent best spiller vel ingen trille. Saken er at Koscielny hadde kontroll på deres, for anledningen, mørkhårede kjeledegge. Torres var borti ballen rundt 10 ganger og fikk så det svei på pungen samtlige ganger.

 

Tull, ingen hadde kontroll på Torres da han var på vei igjennom. Kos var forøvrig opptatt med å stemple knottene i skrittet til Kuyt.

 

Stemmer på en såkalt prikk det ja. Men med Arsenal briller "glemmer" man den episoden slik at det ser rosenrødt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe å la seg provosere av. Sier mer om frykten motstandere har for Torres. Når det fremstilles som en bragd at man har greid å stoppe en spiller nettopp tilbake fra skade, uten kamptrening på lenge og som spilte i et kvarter, da vet man at det er snakk om en klassespiller. :D Men Torres greide likevel å lage bry på 17 minutter med en mann mindre. Kom gjennom som sagt, den situasjonen der var tvilsom, og lekte med Kos i situasjonen der han handset. Ellers var det få involveringer siden alt foregikk på vår halvdel. Men Kos spilte en bra kamp, og Torres vet alle kommer som et lyn. Men han trenger selvsagt noen kamper før han er i storform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er forventa eller hvem som har trent best spiller vel ingen trille. Saken er at Koscielny hadde kontroll på deres, for anledningen, mørkhårede kjeledegge. Torres var borti ballen rundt 10 ganger og fikk så det svei på pungen samtlige ganger.

 

Tull, ingen hadde kontroll på Torres da han var på vei igjennom. Kos var forøvrig opptatt med å stemple knottene i skrittet til Kuyt.

 

Stemmer på en såkalt prikk det ja. Men med Arsenal briller "glemmer" man den episoden slik at det ser rosenrødt ut.

 

Hehe, niko. er nok United-supporter. Tror det er du som må ta av deg brillene her.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Vell, jeg skal ikke ta ifra Kos noen ære, for han spilte meget bra kamp. Men det at han hadde full kontroll på Torres stemmer ikke helt.

 

En annen situasjon jeg har sett en del på, var rett i forkant av denne når Skrtel blir dratt ned i 16 meteren. De er vell relativt jevngode til å begynne med, men ingen tvil om at det er Skrtel som etterhvert får mest juling, og han er ingen diver.

Dog er det ikke noe nytt at det ikke blir blåst i disse situasjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen situasjon jeg har sett en del på, var rett i forkant av denne når Skrtel blir dratt ned i 16 meteren. De er vell relativt jevngode til å begynne med, men ingen tvil om at det er Skrtel som etterhvert får mest juling, og han er ingen diver.

Dog er det ikke noe nytt at det ikke blir blåst i disse situasjonene.

 

Har ikke sett denne i etterkant, men både meg og folka rundt reiste seg og ropte på straffe, var helt overbevist. Skrtel går ikke i bakken for ingenting...

Lenke til kommentar

Skrtel gjorde vel litt av det samme på Chamakh på en eller to cornere husker jeg.. Sky viste det et par ganger med fokus på det... det er bare sånn fotball har blitt. Også kommer det av og til straffe, og når den først kommer så klager vi på at det ikke er "nok" fordi det vanligvis ikke blir gitt straffe der.... sånn er det bare nå.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hva som er forventa eller hvem som har trent best spiller vel ingen trille. Saken er at Koscielny hadde kontroll på deres, for anledningen, mørkhårede kjeledegge. Torres var borti ballen rundt 10 ganger og fikk så det svei på pungen samtlige ganger.

:love:

 

*youtube*

Viser virkelig hvor god Koscielny var mot Liverpool! ARsenals beste imo. Liker å høre kommentatoren si på slutten akuratt det poenget alle Arsenal fans hadde med David N'gog og hans soleklare hands der han skubber ballen for å komme forbi Clichy ikke endte med kort eller noe.

 

Se foresten på ca 2 minutter. Den ene taklingen Kos tar som går til corner. Farten til Clichy. Sick! Hadde alle våre menn hatt det pågangsmotet og jobbet like hardt for laget så hadde vi faen meg tatt gullet hjem!

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Hva som er forventa eller hvem som har trent best spiller vel ingen trille. Saken er at Koscielny hadde kontroll på deres, for anledningen, mørkhårede kjeledegge. Torres var borti ballen rundt 10 ganger og fikk så det svei på pungen samtlige ganger.

 

Tull, ingen hadde kontroll på Torres da han var på vei igjennom. Kos var forøvrig opptatt med å stemple knottene i skrittet til Kuyt.

 

Stemmer på en såkalt prikk det ja. Men med Arsenal briller "glemmer" man den episoden slik at det ser rosenrødt ut.

 

Stemmer faktisk ikkje i det heile tatt det. Det var Leiva som var på vei gjennom (då Koscielny stempla Kuyt), og ingen kan påstå at det var ein stor sjanse når han fortsatt hadde Sagna og Vermaelen å komme seg forbi.

Lenke til kommentar

Skrtel gjorde vel litt av det samme på Chamakh på en eller to cornere husker jeg.. Sky viste det et par ganger med fokus på det... det er bare sånn fotball har blitt. Også kommer det av og til straffe, og når den først kommer så klager vi på at det ikke er "nok" fordi det vanligvis ikke blir gitt straffe der.... sånn er det bare nå.

 

Se på det bilde, "sånn er det bare nå" holder ikke. Kvelertak er IKKE lov i fotball. Personlig mener jeg det der er 2x gult kort + straffe. Om Liverpool gjorde lignende på sin bane halvdel burde vi også blitt straffet for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...