Gå til innhold

Carmageddon 2, noen som fortsatt spiller det?


Anbefalte innlegg

Eg liker alt fra FPS til simulatorer. Mitt favorittspill gjennom tidende er Half-life-serien. Men da jeg var 12-13 år, så fant eg et spill som het "Carmageddon 2" på en gammel brent CD eg hadde lånt av en venn. Eg hadde aldri sett noe av spillet, bare hørt at det gikk ut på å kræsje biler, så eg installerte og var dermed solgt...

 

Siden den gang(er 21 no), så har det vært et av mine favorittspill, eg vet ikkje helt hva som gjør det så bra(mye ligger nok i humoren og relateringene til virkelige filmer, figurer etc.), men det er bare noe med det som skiller seg ut fra alt annet eg har spilt, og eg har spilt en god del dataspill gjennom tidene. Carmageddon-serien er gammelt og Carmageddon 2 kom ut i 1998. Spillet fikk veldig krass kritikk fordi det var svært voldelig og blodig og ellers mye "ond" humor. I mange land ble spillet kraftig sensurert. Spillet er et av få gamle spill som har til en viss grad "real-time" skademodellering og fysikken i spillet er meget bra for sin tid!

 

Det var lenge planer om å lage en oppfølger som naturligvis ville hete "Carmageddon 4", men ble senere skrinlagt. Det har etter dette komt et par lignende spill, men som etter min mening, ikke kan hamle om med gode gamle Carma 2. Eg håper at det en dag vil bli lagd en verdig oppfølger. Helst bare en remake.

 

-Carmageddon (1997)

 

-Carmageddon 2 Carpocalypse Now (1998)

 

-Carmageddon Total Destruction Racing 2000 (2000)

 

Er det flere her som fortsatt spiller denne perlen av et "bilspill"? Visst du har spilt det for mange år siden, så er det bare til å blåse av støvet og installere det igjen:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spillt en del carmageddon, både 1, 2 og TDR 2000, men nr 2 er helt klart en favoritt:D å nr 4 ble skrinlagt ja! MEN det skal være et spill som het armageddon riders eller clutch(noe sånnt)! Om det er kommet ut er jeg ikke sikker på? Er en stund siden jeg leste om det! Har sett et par videoer av spillet på youtube og det burde absolutt sjekkes ut.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Nå som Carmageddon Reincarnation er på vei så har jeg tatt frem igjen denne gamle klassikeren. Men det kan være litt vrient å få til på nyere maskiner. Men noen søk på google var nok til at jeg fikk fikset det meste. Om noen lurer på noe så spør her så skal jeg si hva jeg gjorde :)

 

Men jeg sliter litt med å få laget noen tilfredstillende kontroller. Har lyst til å bruke WASD men det funker ikke så langt jeg kan se.

 

Noen som vet om noen gode kontroll oppsett eller triks for å få WASD til funke?

Lenke til kommentar

Carmageddon var helt konge, har brukt mange timer på den serien, speielt TRD 2000. Det jeg brukte mest til på var halsbrekkende stunts, som jeg tok opp med den innebygde videofunksjonen (som forøvrig er den beste videofunksjonen jeg noen gang har sett i et spill, og som ingen har klart å verken kopiere eller forbedre siden år 2000).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...