Gå til innhold

Overklokke AMD Phenom II X3 720 Black Edition - trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Skal overklokke min kjære prosessor som er en, som sagt i tittelen, en AMD Phenom II X3 720 Black Edition. Jeg prøvde å lese meg litt frem, men fant ut at jeg heller ville poste et innlegg her på forumet, så kanskje jeg kunne lære litt av det, ikke bare følge en guide :)

 

Så jeg lurer på: HVORDAN burde jeg gjøre dette? Black Edition skal visst være "Spesial-laget" for overklokking, og som pcstats.com sier;

"If overclocking is the sport of champions, a Black Edition AMD Phenom II X3 720 in your PC is akin to a 10 second lead on the competion. Like the Extreme Edition processors from Intel, AMD's Black Edition chips are multiplier unlocked. That critical bonus assures monster overclocking potential! "

 

I artikkelen dems om denne prosessoren står det ganske greit hvordan dem klokka den, link , burde jeg bare følge dette? Vil gjerne lære noe grunnleggende om overklokking, kan komme godt med!

 

God sommer! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta en titt på Overclocking 101 with the AMD Phenom II

Her blir det brukt AMD Phenom II X4 955 Black Edition, men det skal være samme fremgangsmåte med alle AMD Black Edition Prosessorer.

 

Takk for svar :) jeg har nå lastet ned alle programmene som brukes i guiden, og skulle starte "AMD OverDrive", da jeg får beskjeded "AMD OverDrive cannot detect AMD 7-series chipset on this computer." What to do? Noe jeg gjør feiL?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...