Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av ny pc :)


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Jeg skal bytte ut min bærbare pc med en stasjonær pc og da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med ett oppsett ? Jeg liker ikke støy i det hele tatt så jeg betaler gjerne noen ekstra kr for å ha den helt stille.

 

Jeg har ikke hatt stasjonær pc siden P4 tiden så er litt rusten på pc bygging. Det skal være en altmulig maskin til både film og musikk ag kansje litt spilling, og jeg vil gjerne ha den i stuen dersom den er helt lydløs og det finnes noen kabinetter som ser bra ut.

 

Prismessig vil jeg helst legge meg på ca 15.000kr men kan sikkert gå litt høyere for å bli helt fornøyd. Det er jo mye svin dyrt og velge mellom fortiden nå så jeg aner ikke hva jeg skal velge mellom. Så jeg blir meget takknemlig om noen kan komme med forslag

 

Ser at det jaggu er gratis frakt på kundedata.no hvordan er det mulig da :dribble:

 

Takker for all hjelp og innspill :)

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha stue-PC, så trenger du ikke å tenke på en PC til 15000 kroner. Da kjøper du inn deler (5-6k) for å få det mest mulig lydløst.

 

grafikk-kort uten aktive vifter.

2,5" ssd-disk kanskje? Forholdsvis lydløs :-)

 

 

Kjøp deg en spille-PC i tillegg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan gå inn på komplett.no http://www.komplett.no/k/k.aspx eller til din lokale datakjede forretning http://www.datakjeden.no/, så ser du hvilke komponenter du vil trenge:

 

(hovedkort, harddisker, prosessor, ram, cd spiller, skjermkort, strømforsyning, kabinett og eventuelt ekstra kjøling).

 

Nå har jeg gitt deg en enkel oversikt av delene som trengs inni maskinen. Så velger du de komponentene som passer deg etter pris og ytelse. Når du har fått hovedkortet på plass så skjønner du hvor resten av delene skal monteres hen, dette er ikke like avansert som å bygge en radiostyrt bil med 1000 deler.

 

Jeg har en bygge PC selv og jeg angrer nå på at jeg betalte for montering på verksted da jeg så i etterkant når jeg monterte trådløs adapter på hovedkortet hvor enkelt det var uten noe som helst erfaring. Det er langt færre deler i en bygge PC i forhold til en bygge radiostyrt bil med 1000 deler.

 

Du kan også referere til kategorien: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Da har jeg fått lest litt rundt omkring og har kommet frem til dette her forløbig, noen som har en kommentar til dette oppsettet ? er det noe som mangler eller bør forandres på så er det bare å skrike ut :)

 

Kabinett - Fractal Design Define R2 Black Pearl 699kr

 

Strømforsyning - Nexus RX-1K 1000W PSU80Plus 999kr

 

Hovedkort - ASUS P6X58D-E 1773kr

 

Prosessor - i7 Core 930 2,8 Ghz 2399kr

 

Minne - Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB 1473kr

 

Harddisk - c300 2895kr

 

Skjermkort - XFX Radeon HD 5870 1024 MB 2990kr

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er du sikker på angående den SSD harddisken? det er veldig lite plass 128GB du burde ha en ekstra harddisk utenom slik jeg har, jeg har en 128GB SSD fra Kingston og en 1,5TB HDD fra Western digital.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Er du sikker på angående den SSD harddisken? det er veldig lite plass 128GB du burde ha en ekstra harddisk utenom slik jeg har, jeg har en 128GB SSD fra Kingston og en 1,5TB HDD fra Western digital.

 

Ja den ssd'n der er jo vist en av de aller raskeste på markedet nå ifølge det jeg har lest her, men ja det er jo litt lite plass da. men lurte jo litt på den 1000gb hdd fra western digital på 2.5" den kan vel ikke støye så grusomt mye vel, Men ser den bare er 5000rpm da men har det noe å si på avspilling av film i god kvalitet ?

 

Eller er det noen hdd på 3,5" som er så godt som stille, vil helst ikke høre at de er på altså for den type lyder er ikke noe for meg.

Endret av Spyder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...