Gå til innhold

Nå kan du lage egne Android-apps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan nok vere eit kjekt verkty for folk som ikkje har lært seg koding endo. Eg kan enno hugse WYSIWYG-editoren eg brukte for å "kode" websider tidlegare. Ting vart ikkje fint for å seie det på den måten.

 

Problemet er at det blir veldig lite skalerbart, og med ein gong du skal gjere ein liten ting utanfor begresningane til programmet sit du fast. Ein kan sikkert skifte over til "code view", men det hjelper lite når det du ser like godt kan forvekslast med koranen på arabisk.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det virker spennende. Kanskje mest fordi jeg ikke kan Java, og ikke er interessert nok til å lære meg det. Husker jeg pleide å pludre med Dreamweaver når jeg var 15ish, og lærte meg en del HTML ved å bruke split window og ved å se på kilden til andre websider. Kanskje dette kan fungere på samme måte for andre som anser programmering som noe uoppnåelig og fremmed.

Lenke til kommentar

hva er menina med dette? Folk som er casual i alt med data vet jo knapp hva ett app er og har kanskje verken løst til programmering eller det der greine. Vis en som er god med data vil lage slikt tror jeg at en budde tar seg tiden til å lære seg programmering, det kan jo alltid være nyttig å kunne også i andre sammenheng. Dessuten vis disse komme på androidmarket vil det strømm kanskje tusenvis av dem og vi alle kan tenke oss at det fleste vil være på veldig lavt nivå. Vis disse kan tas penger for i tillegg bli det jo urettferdig ovenfor de som har lært seg programmering. Personling finn jeg alt av det jeg kan trenge i androidmakret men vis jeg fin noe som jeg må har som ikke finnes hadde sikert lært meg programmering, jeg ville ikke har rørt App inventorn

Lenke til kommentar

Jeg håper også at det vil komme en egen kategori for slike apps i Market.

 

Jeg har lyst til å lage programmer til Android, og dette ser ut som en grei inngangsport. Har masse programidéer, men ingen kunnskap til å gjøre de til realitet. Flott at Google også sikter mot "nesten-utviklerne" :)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Khaffner her, jeg har ikke helt den interessen at jeg kan ta meg tid til å lære meg programmering, men jeg har allikevel idéer som jeg gjerne skulle hatt til min Symbian. Jeg vet jo at jeg skal ha Android neste, og da er dette en gylden mulighet til å fikse i dette. Dessuten kan du jo også finne et program du liker, eller en widget, og designe den slik du vil heller, med dette programmet, det er jo helt genialt :-)

 

Det er også et godt poeng at Google fremdeles har muligheten for programmerere å fortsette som de gjør. Kanskje til og med noen programmerere vil sette pris på denne? Kan jo være at noen faktisk liker å gjøre ting litt enklere/raskere, og så kan de heller fikse det som de eventuelt ikke kan gjøre etterpå :-)

 

Her kommer nok veldig mange VIRKELIG gode programmer til å gå tapt i massene, men slik er det garantert allerede, med så mange tusen programmer i biblioteket ifra før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...