Gå til innhold

Iphone 4, totalpriser


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en liten oversikt over prisene hos aktørene Telenor og Netcom. Disse prisene gjelder for Iphone 3GS 32 GB utgaven, tar utgangspunkt i at Iphone 4 kommer til å ligge på rundt det samme. Denne oversikten har jeg lagd fordi jeg tror ikke jeg blir den eneste som gjerne vil benytte et eget abonnement rett etter en har laget et nytegnet.

 

Her er oversikten:

 

post-62097-1280255803,162_thumb.jpg

 

Er store variasjoner i prisene som dere kan se.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men gjelder dette slik at telenor og netcom kan selge uten binding i sine butikker?

 

Er vel heller slik at butikker som f.eks. Humac og Eplehuset (og andre autoriserte Apple-forhandlere) kan selge til disse prisene.

 

Telenor og Netcom er garantert ikke interessert i å selge telefoner uten abonnement.

Lenke til kommentar

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

Dessuten er hvertfall punktet på lista di som heter iConnect feil.

 

totalprisen for iConnect i 12 mnd er; 4176,- og så kommer kostnaden på iPhonen utenom.

 

Vi har ikke fått noen som helst konkrete priser på iPhone 4 enda, og vi skal begynne å selge den til uka (mest sannsynlig), på Elkjøp Express.

Lenke til kommentar

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

- Telefonene blir tilgjengelig uten binding gjennom autoriserte Apple-utsalgssteder, forteller Andreas Rødland, pressekontakt for Apple, til DinSide.

 

Jeg regner nesten med at DinSide vet hvem de snakker med, og at Apples pressekontakt har sitt på det tørre. Om det du sier stemmer er det også merkelig at ikke Apples pressekontakt har gått ut og avkreftet dette falske(?) ryktet.

Lenke til kommentar

Dette er det vi fikk beskjed om fra Apple igår (grunn; kollegaen min hadde lest i avisene på nett og ville sjekke hva som faktisk stemte), og vi skal selge disse telefonene til uka.

(Dersom vi faktisk mottar dem til uka, som vi har fått høre at vi gjør).

 

Både VG og DB hadde ikke lenger sine innlegg om iPhone's uten binding pr idag.

 

3GS vil ikke forsvinne fra markedet og man vil ikke merke store prisforskjeller nå med en gang :) Vi har fortsatt en god del 3GS'er på lager også, dersom du er interessert i den fortsatt ;)

Lenke til kommentar

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

Vær snill og ikke presenter løse rykter som fakta, spesielt ikke når du unnlater å legge merke til pressemeldingen på apple.no

 

iPhone 4 will be available without a contract for a suggested retail price of NOK 4.890 inc VAT (NOK 3.912 ex VAT) for the 16GB model and NOK 5.790 inc VAT (NOK 4.632 ex VAT) for the 32GB model through select Apple Authorized Resellers.'

 

Without a contract betyr forøvrig "uten abonnement"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

Vær snill og ikke presenter løse rykter som fakta, spesielt ikke når du unnlater å legge merke til pressemeldingen på apple.no

 

iPhone 4 will be available without a contract for a suggested retail price of NOK 4.890 inc VAT (NOK 3.912 ex VAT) for the 16GB model and NOK 5.790 inc VAT (NOK 4.632 ex VAT) for the 32GB model through select Apple Authorized Resellers.'

 

Without a contract betyr forøvrig "uten abonnement"

 

 

Hadde ikke noe med løse rykter å gjøre. Det var vår kontakt hos Apple som fortalte oss dette, som sagt for flere dager siden.

Jeg har akkurat kommet på jobb nå, men vi har fortsatt ikke mottatt flere beskjeder ang iPhone 4. Elkjøp osv kommer ikke til å selge iPhone 4 uten binding.

 

Jeg ga beskjed, fordi det var den beskjeden vi mottok fra Apple. Han sa det var feil og at artikkelen ikke stemte. That's it. Var bare så folk skulle være obs på at det kommer mange forskjellige nyheter, rett før release av et nytt, stort produkt!

 

Og ikke forklar meg engelsk, takk :) Jeg både snakker og skriver flytende engelsk jeg ;) Det har litt med utenlandske forhold å gjøre.

 

 

Det var ikke for å være slem, som sagt. Bare for å advare. (Da vi fikk andre beskjeder enn det som allerede var lagt ut på nett).

Lenke til kommentar

Jeg har laget en liten oversikt over prisene hos aktørene Telenor og Netcom. Disse prisene gjelder for Iphone 3GS 32 GB utgaven, tar utgangspunkt i at Iphone 4 kommer til å ligge på rundt det samme. Denne oversikten har jeg lagd fordi jeg tror ikke jeg blir den eneste som gjerne vil benytte et eget abonnement rett etter en har laget et nytegnet.

 

Her er oversikten:

 

post-62097-1280255803,162_thumb.jpg

 

Er store variasjoner i prisene som dere kan se.

 

 

https://netcom.no/priser/bruddgebyr.html

 

Bruddgebyret reduseres med en tolvtedel pr. måned regnet fra avtaleinngåelsen.

Eksempel: Har du FlexiTALK 99 er bruddgebyret i starten av avtaletiden 1988 kr. Ønsker du å si opp avtalen etter 6 måneder, blir bruddgebyret redusert med 165,66 kr i måneden i 6 måneder og gir et bruddgebyr på 994 kr.

 

For iTalk tilkommer inneværende månedsavgift i tillegg til bruddgebyr (f.eks bryter du iTalk Small første måned vil bruddgebyret bli: 3800+399 = 4199,-).

 

 

 

 

Dette vil vel si at det ikke er noen 1 mnd gebyr på de andre abonnementene?

Lenke til kommentar

Jeg har laget en liten oversikt over prisene hos aktørene Telenor og Netcom. Disse prisene gjelder for Iphone 3GS 32 GB utgaven, tar utgangspunkt i at Iphone 4 kommer til å ligge på rundt det samme. Denne oversikten har jeg lagd fordi jeg tror ikke jeg blir den eneste som gjerne vil benytte et eget abonnement rett etter en har laget et nytegnet.

 

Her er oversikten:

 

post-62097-1280255803,162_thumb.jpg

 

Er store variasjoner i prisene som dere kan se.

 

 

 

https://netcom.no/priser/bruddgebyr.html

 

Bruddgebyret reduseres med en tolvtedel pr. måned regnet fra avtaleinngåelsen.

Eksempel: Har du FlexiTALK 99 er bruddgebyret i starten av avtaletiden 1988 kr. Ønsker du å si opp avtalen etter 6 måneder, blir bruddgebyret redusert med 165,66 kr i måneden i 6 måneder og gir et bruddgebyr på 994 kr.

 

For iTalk tilkommer inneværende månedsavgift i tillegg til bruddgebyr (f.eks bryter du iTalk Small første måned vil bruddgebyret bli: 3800+399 = 4199,-).

 

 

 

 

Dette vil vel si at det ikke er noen 1 mnd gebyr på de andre abonnementene?

 

 

Jeg ringte å spurte Netcom, og de sa jeg måtte betale for første måned også, siden man skal betale for påbegynt mnd.

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

Vær snill og ikke presenter løse rykter som fakta, spesielt ikke når du unnlater å legge merke til pressemeldingen på apple.no

 

iPhone 4 will be available without a contract for a suggested retail price of NOK 4.890 inc VAT (NOK 3.912 ex VAT) for the 16GB model and NOK 5.790 inc VAT (NOK 4.632 ex VAT) for the 32GB model through select Apple Authorized Resellers.'

 

Without a contract betyr forøvrig "uten abonnement"

 

 

Hadde ikke noe med løse rykter å gjøre. Det var vår kontakt hos Apple som fortalte oss dette, som sagt for flere dager siden.

Jeg har akkurat kommet på jobb nå, men vi har fortsatt ikke mottatt flere beskjeder ang iPhone 4. Elkjøp osv kommer ikke til å selge iPhone 4 uten binding.

 

Jeg ga beskjed, fordi det var den beskjeden vi mottok fra Apple. Han sa det var feil og at artikkelen ikke stemte. That's it. Var bare så folk skulle være obs på at det kommer mange forskjellige nyheter, rett før release av et nytt, stort produkt!

 

Og ikke forklar meg engelsk, takk :) Jeg både snakker og skriver flytende engelsk jeg ;) Det har litt med utenlandske forhold å gjøre.

 

 

Det var ikke for å være slem, som sagt. Bare for å advare. (Da vi fikk andre beskjeder enn det som allerede var lagt ut på nett).

 

Jeg tror faktisk det dere har fått beskjed om fra Apple stemmer meget godt, med en liten korreksjon. Telefonen vil ikke bli solgt uten binding _via Elkjøp_. Eplehuset, Humac, Apple selv, Experts Apple Shop-in-Shop o.a. er vel de som vil selge den uten lås og binding.

Lenke til kommentar

1) Apple VIL selge iPhone 4 uten binding for 4890/5790,- 16/32GB - dette er 100% bekreftet

2) Om salget av ulåste åpner i morgen har ingen fått bekreftet enda, men antar det

3) Ifølge Eplehuset på Twitter som kontaktet Apple Europe vil ulåst iPhone 4 KUN selges via Apple Store på nett, ikke hos noen forhandlere i Norge, verken elektrobutikker eller Apple-resellers.

Lenke til kommentar

1) Apple VIL selge iPhone 4 uten binding for 4890/5790,- 16/32GB - dette er 100% bekreftet

2) Om salget av ulåste åpner i morgen har ingen fått bekreftet enda, men antar det

3) Ifølge Eplehuset på Twitter som kontaktet Apple Europe vil ulåst iPhone 4 KUN selges via Apple Store på nett, ikke hos noen forhandlere i Norge, verken elektrobutikker eller Apple-resellers.

 

 

 

Hørtes meget riktig ut dette her :) Det stemmer overens med det vi nå vet. Mest sannsynlig, så vil man regne med at ulåste iPhone 4 vil bli solgt i forretninger i Norge om alt fra et halvt år til..? Gudene vet ;P

 

iPhone 4 vil IKKE bli solgt uten binding. Denne infoen i avisene var henta fra usikre kilder, IKKE fra Apple.

 

Vær snill og ikke presenter løse rykter som fakta, spesielt ikke når du unnlater å legge merke til pressemeldingen på apple.no

 

iPhone 4 will be available without a contract for a suggested retail price of NOK 4.890 inc VAT (NOK 3.912 ex VAT) for the 16GB model and NOK 5.790 inc VAT (NOK 4.632 ex VAT) for the 32GB model through select Apple Authorized Resellers.'

 

Without a contract betyr forøvrig "uten abonnement"

 

 

Hadde ikke noe med løse rykter å gjøre. Det var vår kontakt hos Apple som fortalte oss dette, som sagt for flere dager siden.

Jeg har akkurat kommet på jobb nå, men vi har fortsatt ikke mottatt flere beskjeder ang iPhone 4. Elkjøp osv kommer ikke til å selge iPhone 4 uten binding.

 

Jeg ga beskjed, fordi det var den beskjeden vi mottok fra Apple. Han sa det var feil og at artikkelen ikke stemte. That's it. Var bare så folk skulle være obs på at det kommer mange forskjellige nyheter, rett før release av et nytt, stort produkt!

 

Og ikke forklar meg engelsk, takk :) Jeg både snakker og skriver flytende engelsk jeg ;) Det har litt med utenlandske forhold å gjøre.

 

 

Det var ikke for å være slem, som sagt. Bare for å advare. (Da vi fikk andre beskjeder enn det som allerede var lagt ut på nett).

 

Jeg tror faktisk det dere har fått beskjed om fra Apple stemmer meget godt, med en liten korreksjon. Telefonen vil ikke bli solgt uten binding _via Elkjøp_. Eplehuset, Humac, Apple selv, Experts Apple Shop-in-Shop o.a. er vel de som vil selge den uten lås og binding.

 

 

Så sant, så sant. Dette er det vi har fått beskjeder om også, at det blir solgt ulåste tlf via nett - ikke forretninger. Så langt. Muligens seinere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...