Gå til innhold

Aston Villa FC


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Selv om det har blitt poeng mot United og Chelsea, så må jeg si det ser veldig mørkt ut for Villa denne sesongen. O'Neill var en kynisk trener, men han spilte i hvert fall fotball som passet Villa godt. Houllier derimot virker ikke å være rett mann for Villa. Ikke bare har han skuffet resultatmessig, men han har også kommet på kant med flere av spillerne. Carew, Warnock, Ireland og Sidwell for å nevne noen.

 

Om de har tenkt å overleve i PL, må de rett og slett skaffe seg en ny manager. Dette er ikke tiden for å bygge et nytt lag, Houllier er kjent for å bygge nye lag overalt han går. Eneste grunnen til at Villa ikke ligger sist på tabellen, er pga. Brad Friedel. Fyren er helt rå, selv i en alder av 39.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til at Villa ikke ligger sist på tabellen, er pga. Brad Friedel. Fyren er helt rå, selv i en alder av 39.

Veldig db-journlist-aktig i affekt av dagens kamp, det der Latias. Av alle AV-kamper jeg har sett i år vil jeg absolutt ikke si at Friedel er grunnen til at AV er foreløbige er eier av den store 15. plassen. Han har vel sluppet inn flest av alle keepere i Prem hittil. Noe å skryte av? Friedel er ikke helt rå i mine øyne, og lever veldig på stats fra Oneill-perioden. Ingen tvil om at tjukken peaka for lengst.

 

Om jeg skal trekke frem en god spiller for Villa i år blir det såklart deres egen Birmingham-gutt, Mark Albrighton. Hadde vel assisten i dag til Clark og? Young har vel fått en del kritikk, men er også en som kan skape masse.

Lenke til kommentar

Har sett minst 5-6 Villa-kamper denne sesongen, og etter min mening var han blant Villas beste i flere av de. Husker en kamp ganske tidlig i sesongen (tror det var mot Stoke, er ikke helt sikker) hvor han hatte 10-11 gode redninger i samme kamp. Mot oss hadde han et par viktige redninger mot slutten, mens i dag var han briljant i mål. Han har muligens sluppet inn flest mål, men han ligger likevel på en 4. plass over flest redninger denne sesongen. Det forteller oss litt om hvor mye forsvaret har sugd. Ingen tvil om at han nådde sitt beste for lenge siden, men til å være 39 så spiller han fortsatt en solid rolle i klubben.

Lenke til kommentar

Men syns du en fjerdeplass på flest redninger veier opp for flest innsluppne? For meg vil jeg aldri annse en keeper som slipper inn 2per kamp, stabilt over en periode på en halv sesong, som "helt rå". Ei heller hovedgrunnen for at Villa ikke ligger lenger ned, da det hvertfall er 2-3 spillere som har vært bedre i år.

Lenke til kommentar

Om antall redninger veier opp for antall innslupne er ikke lett å si, men det gir oss et relativt greit bilde over hvor elendig forsvaret deres har vært. Friedel slipper inn mål pr. 1,8 redning. Til sammenligning slipper VDS inn mål pr. 2,1 redning. Ikke den store forskjellen tatt med i betraktning at VDS er flere hakk over Brad.

 

Var nok feil av meg å si at han er hovedgrunnen, for det har vært et par andre som også har uthevet seg. Albrighton som du sa, og også Downing. Sistnevnte har scoret i fire av de fem ligaseirene Villa har denne sesongen, noe som forteller hvor viktig han har vært.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Blir en sinnssyk kamp mandag kveld, Aston Villa - Sunderland. To lag som for alvor har begynt å ta poeng etter å ha havnet nede i gjørma. Vil Di Canio-effekten fortsette? Det tror jeg ikke. Aston Villa har et forholdsvis overkommelig kampprogram igjen med Sunderland, QPR, Chelsea og Wigan. Bør vinne to for å holde seg, mye avhengig av Wigans prestasjoner. Siste kampen kan jo bli heeelt fantastisk mellom Wigan og Aston Villa. Ser helst begge lagene klare seg, men ser vanskelig ut per nå.

Lenke til kommentar

Siste kampen kan jo bli heeelt fantastisk mellom Wigan og Aston Villa. Ser helst begge lagene klare seg, men ser vanskelig ut per nå.

 

Det er nok der det avgjøres. Føler at både Villa og Wigan spiller på siste vers, og den av de som ikke rykker ned i år gjør det garantert neste år. Tror det er Villa vi tar farvel med denne sesongen.

Lenke til kommentar

Det er nok der det avgjøres. Føler at både Villa og Wigan spiller på siste vers, og den av de som ikke rykker ned i år gjør det garantert neste år. Tror det er Villa vi tar farvel med denne sesongen.

Vi får se. Synes egentlig at Villa har et ganske spennende og ungt lag, men det mangler litt kvalitet i enkelte ledd. Blir de denne sesongen, tror jeg de vil bedre seg til neste sesong.

 

Er vel egentlig et tidsspørsmål før Wigan går ned. De har ikke midlene eller interessen i nærområdet, til å kunne holde seg særlig mye lenger føler jeg. Rugby er vel større der.

 

Hvis jeg skulle velge et lag i nedrykkssjiktet bli med Reading og QPR ned, ville jeg sagt Norwich, men det virker ikke særlig sannsynlig per dags dato.

Lenke til kommentar

Vi får se. Synes egentlig at Villa har et ganske spennende og ungt lag, men det mangler litt kvalitet i enkelte ledd. Blir de denne sesongen, tror jeg de vil bedre seg til neste sesong.

 

Herregud så fort det svinger i fotball, Villa tok inn 3p og 11 mål på Newcastle denne runden. Villa har uten tvil et spennende ungt lag, men de er nødt til å handle erfarne spillere hvis de har tenkt å holde seg oppe de neste årene. Man overlever ikke særlig lenge med en gjennomsnittsalder på 22 i toppdivisjonen.

 

Ganske spent på Benteke og hva han velger å gjøre i sommer. I 2013 er det kun Ronaldo og Messi som har flere ligamål i de fem største ligaene enn Benteke. Beist. Villa har ikke råd til å miste han.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...