Gå til innhold

Svake kunnskaper i S1-S2 matte, ikke sjans på bachelor i økonomi og administrasjon?


Best_92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke gi opp, buddy! Jeg hadde 2 etter 1MX (Vanskeligste mattefaget, førsteåret VGS), og hadde ikke mer matte på videregående.

 

Jeg går nå sisteåret på økonomi og administrasjon, og fikk B i mattefaget, som er en blanding av 1MX,2MX og 3MX. Jeg er verken supermenneske eller heldig, det var bare hardt arbeid!

 

Jeg tror du har kjempegode sjanser til å klare det, men du må legge ned litt innsats. Studiet forøvrig har innslag av matte i blant annet mikro, makro og økonomistyring, men klarer du en god karakter i mattefaget, skal ikke de stå for noe nytt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det stilles så harde krav til mattekunnskapene i dette studiet, og om det tilbys ekstraundervisning i matte bør det absolutt være overkommelig. Selv om du er litt svak i matte i dag, tror jeg ikke det skrus så veldig mange hakk opp i vanskelighetsgrad. Det er vel heller ikke noe særlig krav om forkunnskaper i matte(?)

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det stilles så harde krav til mattekunnskapene i dette studiet, og om det tilbys ekstraundervisning i matte bør det absolutt være overkommelig. Selv om du er litt svak i matte i dag, tror jeg ikke det skrus så veldig mange hakk opp i vanskelighetsgrad. Det er vel heller ikke noe særlig krav om forkunnskaper i matte(?)

 

Er egentlig ikke dårlig i matte, var bare veldigveldigveldig dum som valgte P-matte... Har forøvrig 6er i økonomi og 5 markedsføring som jeg håper kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Matematikken skal du nok alltids klare å komme deg gjennom med litt arbeid. Da jeg hadde matematikk på førsteåret var det en slags blanding mellom r1 og r2. Jeg hadde hatt r2 fra før, og det var en smal sak. Siden du ikke har noe grunnlag fra før, må du nok belage deg på å jobbe mer enn enkelte andre. Dog er det svært mange som er i din posisjon, faktisk de fleste jeg går sammen med. Jeg studerer økad på andreåret ved TØH.

 

På vgs hadde jeg realfag, og etter hva jeg har hørt så er ikke økonomifagene og markedsføringen fra vgs mye verdt når du begynner på høgskole. Pensumet fra vgs er visstnok tilsvarende 1/3-1-2 av første semester. Jeg har ingen skriftlige kilder på dette.

 

Når det er sagt, så er ikke økad et veldig vanskelig studium, men det er viktig å ha en god forståelse og evne til å lære seg metoder (typ derivasjon etc.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...