Gå til innhold

Venteliste - samordna opptak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er det noen som vet om det er noe vits i å håpe på at ventelistene skal oppdateres, før svarfristen på hovudopptaket er ferdig?

 

Jeg har innfridd poenggrensen på studiet mitt både i tr.heim og bergen, men likevel står jeg som nr 1 på ventelisten begge plasser! Føler meg skikkelig uheldig, ettersom jeg tror begge skolene har overbooked og sannsynligvis ikke tar inn flere enn de gjorde i hovudopptaket...

 

Men må fortsette å håpe!

 

PS: Noen som vet hvordan samordna opptak finner ut hvem som kommer inn, og hvem som ikke gjør det ved lik poengsum?

Hva er oddsen for at jeg skulle bli den første personen som ikke kom inn hos begge skolene liksom?!

 

Takk for svar :)

 

 

 

 

Tror det er desimalene som teller. De viser kun en desimal på søknaden, men tror de tar hensyn til videre desimaler når de vurderer ;)

Lenke til kommentar

Hvis det står et stjernetegn ala * ved din ventelisteplass, er det stor sannsynlighet for at du ikke kommer inn( fordi studiene ikke etterfylles). Hadde liknende spørsmål, ringte Knutepunktet ved UiO og fikk dette som svar da, litt surt er det ja. KAn jo alltids bruke dette året til å høste noen dyrebare poeng til neste år?

 

Lykke til, og jeg håper at mikrosannsynligheten for at du kommer inn, går din vei:D

Lenke til kommentar

Må nok si at jeg tror det er liten sannsynlighet for at de etterfyller disse studiene. I følge samordna opptak har Høyskolen i Bergen sendt ut tilbud til 45 personer mer enn antall studieplasser, og i Trondheim er det 42 flere som har fått tilbud enn antall studieplasser.

Endret av nienna83
Lenke til kommentar

Tror det er desimalene som teller. De viser kun en desimal på søknaden, men tror de tar hensyn til videre desimaler når de vurderer ;)

 

Sorry, det stemmer ikke. Ved poenglikhet er det alder som avgjør; den eldste går først. Bestemmelsen finner du i forskrift om opptak til høyere utdanning §7-1, ledd 4:

 

(4) Søkere med høy poengsum rangeres foran søkere med lav poengsum. Søkere med lik poengsum i en kvote rangeres etter alder.
Lenke til kommentar

Jeg står på venteliste på nummer 1, og har fått og takket ja til nummer 2.

 

"Hvis du får tilbud seinere enn suppleringsopptaket (29. juli), mister du ikke tilbud som du tidligere har svart JA til. Da må du avgjøre om du vil beholde det gamle eller svare JA til ett nytt tilbud. "

 

Hvor lenge kan dette vare da? Helt til skolestart?

Lenke til kommentar

Jeg står på venteliste på nummer 1, og har fått og takket ja til nummer 2.

 

"Hvis du får tilbud seinere enn suppleringsopptaket (29. juli), mister du ikke tilbud som du tidligere har svart JA til. Da må du avgjøre om du vil beholde det gamle eller svare JA til ett nytt tilbud. "

 

Hvor lenge kan dette vare da? Helt til skolestart?

 

Tydeligvis:

 

Til enkelte studier kan det foretas ytterligere etterfyllingsopptak fra ca. 5. august og utover.

 

http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_opptak/frister_og_prosedyrer/index.xml

Lenke til kommentar

noen som vet når supleringsopptaket kommer, trodde det skulle komme klokken 9 i dag, men nå ser jeg det står ca 29. juli.

Jeg ringte og spurte. De sa at det ble lagt ut en gang fra fire og utover, mest sannsynlig på kvelden.

 

Er forøvrig nr 8 på medisin i trondheim. noen som vet hvor mange som har kommet inn fra venteliste der tidligere?

Lenke til kommentar

noen som vet når supleringsopptaket kommer, trodde det skulle komme klokken 9 i dag, men nå ser jeg det står ca 29. juli.

Jeg ringte og spurte. De sa at det ble lagt ut en gang fra fire og utover, mest sannsynlig på kvelden.

 

Er forøvrig nr 8 på medisin i trondheim. noen som vet hvor mange som har kommet inn fra venteliste der tidligere?

 

Nå har det kommet! Gratulerer med medisin på NTNU! :D

Lenke til kommentar

Ganske irritert på venteliste systemet selv. Jeg startet på nummer 3 til informatikk på NTNU, så kom jeg som nummer 2. Da tenkte jeg at dette kanskje kunne gå veien allikevel siden det var ganske tidlig opptaket. Til slutt kom jeg på 1 plass og jeg ble mer sikker på at det kom til å gå bra.

 

Det som irriterer meg nå, er at jeg har havnet ned igjen på 2 plass. Trodde ikke dette kunne være mulig jeg :S De ga meg falske forventninger... Etter dagens opptak ligger jeg fortsatt på 2 plass.

 

Har jeg fortsatt noen mulighet til å komme inn, eller er løpe kjørt? Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Ganske irritert på venteliste systemet selv. Jeg startet på nummer 3 til informatikk på NTNU, så kom jeg som nummer 2. Da tenkte jeg at dette kanskje kunne gå veien allikevel siden det var ganske tidlig opptaket. Til slutt kom jeg på 1 plass og jeg ble mer sikker på at det kom til å gå bra.

 

Det som irriterer meg nå, er at jeg har havnet ned igjen på 2 plass. Trodde ikke dette kunne være mulig jeg :S De ga meg falske forventninger... Etter dagens opptak ligger jeg fortsatt på 2 plass.

 

Har jeg fortsatt noen mulighet til å komme inn, eller er løpe kjørt? Hva tror dere?

 

er jo et lokalt opptak, så er jo en liten mulighet, men tviler.. jeg skal ringe skolen og høre i morgen, og anbefaler deg å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Hvis man står på venteliste på ønske 1 og har fått studieplass på ønske 2 (gjelder samme studium, bare to ulike universiteter), hvis man da ikke skal der man har fått studieplass hvordan løser man dette? Bare lar vær å møte opp?

 

ringe skolen du har studieplass på og sier at du ikke ønsker plassen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...