Gå til innhold

Feil vei igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukertesting har vært godt kjent i alle år. Men så lenge de unngår å teste et produkt på brukerne, og heller velger benchmarks, så tar det tid å lage brukervennlige produkter.

 

Dette er et problem de aller første brukertestene på USB-pinner burde avdekket. Før v.1.0 kom ut, burde dette vært fikset på.

 

Hvorfor ikke ha mer fokus på brukervennlighet?

Er det så viktig med raskere minne, når grensesnittet for å bruke minnet ikke er brukertestet?

Lenke til kommentar

Med brukervennlighet i fokus lurer jeg litt på hvordan dette utsetter pluggens holdbarhet mot krefter i vertikal og horisontal retning.

 

Har selv ikke vært spesielt plaget med å stette pluggene feil vei, men ser at det nok er noen som er det.

 

Personlig mener jeg brukervennlighet for plugger ligger i å gjøre dem mest mulig hardføre og konstruere dem på en slik måte at balastninger taes opp i fysiske materialer i stedet for selve de elektriske kontaktpinnene.

Lenke til kommentar

Ser for meg at usb-kontakter, som allerede er utsatt for knekking, blir enda litt svakere.

Knekking? Jeg har aldri sett på USB-kontakter som spesielt utsatte, og har aldri vært i nærheten av å knekke en. Hvordan får man til det? Sparke til minnepinnen mens den står i?

 

For eksempel. Eneste gangene jeg har greid å knekke en USB kontakt var når jeg ved et uhell kjørte foten i desktopen, og da jeg dultet borti noe med laptopen. Vi mennesker er kløner så hvorfor ikke rydde vekk svake enheter som helst ikke skal være i bevegelse? jeg er også med på han lenger oppe i tråden her som vil ha samme løsning som mac leiren har, med magnet-tilkobling. da slipper man å tenke på ødelagt kontakt.

Lenke til kommentar

Jeg kan helt ærlig ikke se greia, er vel kjekt for late og feite amerikanere på sånn 250kilo(som alt anna latskap verktøy er), men om jeg setter usben feil vei så bare tenker, oi så smart jeg er som har IQ også bare snur jeg den 180 grader så voila den er inne, vuhu meg best.

 

Altså er folk blitt imbesille?

Eller er det slankepillene som har tatt kontroll over hjernen kansje?

Fins vel mer nyttige ting, artig gimmick, men der slutter vel nyttigheten også.

Men det gjør jo ting enklere forsåvidt, nå er det jo bare å stappe den inn å være glad, for all del kjør på.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

hva med alt de andre kontakten man snur feil vei? ingen som har tenkt på det. både usb1 og usb2 har kontakten på en side usb 3 har jo bare en ekstra rad med kontakter som har et annet nivå en usb1 og 2 disse er i både A og B versjon som mini og micro utgaver skal alle disse kunne snues den andre veien ? hva med fremtidens usb kontakt når de må ta i bruk begge sidene

Lenke til kommentar

Dette er jo et tulleproblem, det er ikke snakk om noen enorm kraftanstrengelse å snu en kontakt. Det får da være måte på å sy puter under armene på folk... greit, de som har store problemer med intelligens og/eller motorikk kan sikkert kjøpe denne, men at det er en bakdel at man ikke tar hensyn til sånt når man lager en standard er helt OK for folk flest.

Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart poenget med dette. Er mange ganger jeg har holdt på å skulle bytte usb kontakter bak pcen. Der det er mørkt og jeg ikke ser en dritt. I tilleg er det stress å bare holde på bak der.

 

Så hver er det å finne selve hullet. Når jeg endelig finner det er kontakten feil vei. Hvorfor i helvete det ikke er standard at det går an å sette den i begge veier fatter jeg ikke. Hadde gjort ting så sinnsykt mye lettere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser for meg at usb-kontakter, som allerede er utsatt for knekking, blir enda litt svakere.

Burde hatt magnetisk kontakt slik laderkontakten på de bærbare MacBookene. Med en fornuftig måte å håndtere brudd (uønsket frakobling), så hade dette vært en mye bedre måte å slippe knekking av kontakter.

Synes også den er genial også fordi at dersom man snubler i kabelen, så går ikke PCen i gulvet.

 

Mht denne USB kontakten, så ville vel jeg også stilt spørsmål ved varigheten. Denne tynne platen må da være utsatt for både slitasje og ikke minst brist/brudd skader.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...