Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rare klumper i pungen


Gjest gutt17

Anbefalte innlegg

Gjest gutt17

Hei, jeg er 17 år, og for noen uker siden oppdaget jeg en rar substans, eller klumper, i punken. Det kunne kjennes ut som en form for tjukk grøt, med masse klumer i, som om det var masse blodårer som lå i en klump der eller noe sånt. Det virker som om disse "klumpene" henger fast i venstre testikkel, og er på størrelse med en halv testikkel omtrent. Det virker for meg som om den venstre testikkelen min har blitt mindre (akkurat som litt av den har blitt til denne grøten), men det er jeg ikke sikker på, for jeg har aldri tenkt noe over størrelsen på testikklene mine før, så mulig det bare er innbildning. Noen som vet hva det kan være? Og burde jeg gå til lege (jeg vet man alltid burde gå til lege med slike ting, men jeg synes det er så flaut, så ville høre med dere før jeg gjorde noe)

 

Takk for svar ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk til legen å sjekka meg for testikkelkreft en gang i fjor. Satt 3 timer på venteværelse og frika ut før jeg fikk møtt en sykesøster som etter ca. 1 sekund kunne konstantere at det bare var en kvise :blush:

 

Poenget er, du bør absolutt sjekke det, men mest sannsynlig er det helt harmløst. Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest gutt16

Hei, jeg har akkurat det samme problemet. Jeg har gått med det i hvertfall 1 år om ikke lenger, har liksom aldri brydd meg om det, men blir faktisk veldig nervøs når folk sier at man burde gå til legen med en gang :p , Men det som er rart i mitt tilfellet er at det ikke er der hele tiden, det kommer faktisk veldig sjeldent, noe av grunnen til at jeg ikke har brydd meg. Noen som vet hva det kan være, synes det er utrolig flaut å gå til legen, når det har noe med sånne ting å gjøre :innocent: .

Lenke til kommentar

Altså, du kødder ikke med pikken din. For å si det rett ut. Ved den minste fare, ville jeg undersøkt det.

 

Men altså, det kan jo være litt av hvert inni der. Men som en annen sier her; mye mulig det er bi-testiklene du kjenner. Men dersom det gjør vondt, og er ubehagelig. Ville jeg sjekket. Med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Sjekk det

Som mange andre her har sagt, dra å få det sjekket. Er høyst sannsynlig noe helt ufarlig som feks en liten brokk eller bare bitestiklene, men kan jo i verste fall være noe annet.

I tillegg så er det greit å få den første sjekken av pungen overstått, er egentlig ikke noe verre enn å sjekke feks halsen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...