Gå til innhold

Umulig å skrive innlegg på forumet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet ligger i forumprogramvaren IPB3.0. Den har en bug som fører til at under høy last så vil enkelte kommandoer stackes fordi serveren ikke rekker å kjøre dem. Så vil den plutselig prøve å utføre flere hundre slike kommandoer på en gang. Dette kveler effektivt serveren. Diskusjon.no er per i dag det tredje største forumet i verden basert på IPB. Det er ikek så lett for utvikleren å teste ut programvaren i et så belastet miljø før det rulles ut. Faktisk så var det diskusjon.no sitt driftspersonell som gjorde utvikleren klar over den nevnte bugen.

I løpet av kort tid er det lovet at forumet skal oppgraderes til versjon 3.1 av programvaren der denne bugen er rettet. Drift har allerede startet en testoppgradering så vidt meg bekjent.

Nøyaktig når oppgraderingen vil skje kan jeg ikke svare på, men det skal skje "snart". Drift må bare gjøre alle nødvendige tilpasninger først. (Diskusjon.no er sterkt modifisert i forhold til standardversjonen av IPB).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

nå er det virkelig på tide at man får fortgang på oppgraderingen . - forumet er tregt til tider - knappen til format taggene virker ikke som også føre til at man - kan ikke legge inn linker , bilder eller annet innhold kort fortalt så er det ingen av knappene som virker. i tillegg - i tillegg fjernes alle tomme linjer slik at teksten blir uten avsnitt.

Lenke til kommentar
knappen til format taggene virker ikke [...] i tillegg - i tillegg fjernes alle tomme linjer slik at teksten blir uten avsnitt.
Dette skal no vere fiksa:

https://www.diskusjon.no/index.php?&app=tracker&showissue=258&view=findpost&p=2228

som også føre til at man - kan ikke legge inn linker , bilder eller annet innhold
Eg antar det går an å skrive inn tagane manuelt, so det er jo ikkje heilt rett.
Lenke til kommentar
knappen til format taggene virker ikke [...] i tillegg - i tillegg fjernes alle tomme linjer slik at teksten blir uten avsnitt.
Dette skal no vere fiksa:

http://www.diskusjon...findpost&p=2228

som også føre til at man - kan ikke legge inn linker , bilder eller annet innhold
Eg antar det går an å skrive inn tagane manuelt, so det er jo ikkje heilt rett.

 

 

ja vel ,finnes det noen oversikt over teggene . hvis de 3 siste linjene ikke er avskilt fra hverandre så er problemet der forsatt. det skjer ingen ting hvis jeg f.eks klikker på knappen for farge på teksten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
ja vel ,finnes det noen oversikt over teggene .
http://www.diskusjon...gends&do=bbcode

 

Denne fann eg ved å klikke på knappen med eit spørsmålsteikn, oppe til høgre over svarboksen. Eller so kan ein sitere andre sine innlegg, og sjå på koden der.

 

 

ok ! MEN , problemene men tekst linjene er f... meg ( unnskyld ) ikke fikset

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...