Gå til innhold

Automatiker / Elektrikker , noen spørsmål :


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har blitt ferdig med Vg2 EL-energi og å har kommet inn på almenn påbygg, etter det hadde jeg tenkt meg å ta automasjon å skaffe meg fagbrev som automatiker og elektrikker.

 

Lurer på om jeg må ta Vg2 automasjon eller holder det med di automasjon timene jeg hadde i VG2 el-energi?

 

Har tenkt å ta master etterhvert når evt. fagbrevene er i boks.

 

Noen som synes dette er en grei vei å gå eller ville noen gjort det annerledes?

 

Det er automasjon jeg liker, synes det er gøy å drive med det, og der er hele tiden noe nytt å bruke hode på, men elektrikker er heller ikke dårlig, men blir litt for ensformig i lengden.

 

Takker for svar.

Endret av Sparegriis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge vilbli.no så går ikke det nei.

Du må gå VG2 Automasjon for å kunne ta fagprøve i Automasjons faget :)

 

Evt kunne du gåt VG2 Automasjon etter VG2 El energi og deretter ta private timer til studiekompetanse.

 

Edit: Kan legge til at jeg også synes automasjon er mer spennende enn el-energi. Banke kabel er ikke så veldig gøy i lengden at det gjør noe. Automasjon er mye mer varierende.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Du må nok ta automasjonfag for å kunne gå opp til fagprøve innen automasjon. Nå har jeg ikke gått Vg 2 el.energi, men du har nok ikke tilstrekkelig kunnskap om automasjon etter du har gått den linjen. Du kan dog få godskrevet noe læretid om du skulle ha gruppe L, men ettersom læretiden kun er 1.5 år, så tror jeg det blir relativt lite.

Lenke til kommentar

Takker for svar, ender nok med at jeg tar automasjon til neste år ganske sikkert.

 

Noen som vet sånn ca. snitt for å komme inn på automasjon eller er det nokså likt el-energi, kommer vel litt ann på plass til plass også da men..

 

Vil tro det er høyere snitt på automasjon, ettersom det er mindre skoleplasser. Karaktersnitt varierer fra år til år, ut ifra søkertall

Lenke til kommentar

Hmm, begynner å se mørkt ut.

 

Hadde litt under 4 i snitt i VG1 elektro, fordi jeg ikke forstod så mye av det, spesielt automasjon hvor jeg fikk 3 i standpunkt, det var først i VG2 el-energi jeg fikk sansen for automasjon, da fikk jeg 5 i standpunkt.

 

Det er vel nå man kan si at man skulle jobba bedre..

 

Får bare håpe på det beste da.

Lenke til kommentar

Gikk selv elenergi VG2 før så å søke Automasjon VG2, og de eneste fagene du får fritak i er almennefagene.

 

EDIT: Hadde 3,2 i snitt på grunnkurs, og kommer du ikke inn så anbefaler jeg deg å møte opp første skoledag. Finne tak i en rektor eller noe. En kompis av meg slapp inn på den måten. De var visst imponert ved at han gjorde det.

Endret av Solid Edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...