Gå til innhold

Sette opp virtuelt webkamera - via nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Har noen erfarng/tips til å kunne dele et webkamea (eller annen videenheter)

via nettverk.

 

Si jeg har et webkamera på en pc. (USB) Dette vil jeg ha som device på en annen.?

Har noen gjort dette?

Virtuelt kamera sier du ja...Men ok...

 

Jeg har et IP-kamera. Det fungerer som om det var en egen maskin på nettverket. Det er svært enkelt å sette opp slik at man logger seg inn på det innad i det lokale nettverket. Man logger seg inn på samme måte som man logger seg på en ruter, altså ved å skrive inn noe slikt som 192.168.2.101 -whatever. Når du så er logget inn kan du endre en haug med instillinger både for nettverket og for kamera sin del.

 

Du kan også sette det opp slik at du har tilgang til det fra hvilken som helst datamaskin i verden med internett og nettleser. Da må du først og fremst lage en fast adresse knyttet opp mot den dynamiske IP-adressen du har fra din bredbåndsleverandør. Har du derimot statisk adresse er det ikke noe stort problem. Dette gjøres enkelt ved å bruke www.no-ip.com. Husker ikke om dette ble satt opp i selve settingene i kamera eller om det var en annen computer man måtte ha stående.

 

Ellers er dette fult mulig å gjøre med helt vanlige viedokilder du har, som f.eks USB-webkamera. Det finnes mye software der ute som lar deg gjøre dette, men som sagt krever det at du får orden på IP-adressen din, slik at du til enhver tid kan logge deg på fra andre nettverk med samme adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...