Gå til innhold

Trøbbel for App Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva? Trodde det som var så flott med app store, var at slike ting ikke vare mulig grunnet apple sin lukket politikk.

Sorry, men Apple kan ikke forhindre noen i å legge inn en keylogger på Windows-boksen din som gir en eller annen dude i Asia full tilgang til alle dine hemmeligheter... :p

Lenke til kommentar

Hvordan blander du Windows i dette?

 

Reality distortion field.

 

Når det er sagt, de der WORLD AT WAR 20 HONOR POINTS applikasjonene er såpass suspekte at ingen med middels intelligenskvotient ville tenkt på å laste de ned.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hva? Trodde det som var så flott med app store, var at slike ting ikke vare mulig grunnet apple sin lukket politikk.

Sorry, men Apple kan ikke forhindre noen i å legge inn en keylogger på Windows-boksen din som gir en eller annen dude i Asia full tilgang til alle dine hemmeligheter... :p

Så det var Windows som var grunnen til at folk er blitt svindlet?

Lenke til kommentar

Hvordan blander du Windows i dette?

 

Reality distortion field.

 

Når det er sagt, de der WORLD AT WAR 20 HONOR POINTS applikasjonene er såpass suspekte at ingen med middels intelligenskvotient ville tenkt på å laste de ned.

 

 

Skal ikke Apple være idiotsikkert da? Det er vel mer det som er poenget i å argumentere her. Ihvertfall for meg.

 

 

Lenke til kommentar

Hvordan blander du Windows i dette?

 

Reality distortion field.

 

Når det er sagt, de der WORLD AT WAR 20 HONOR POINTS applikasjonene er såpass suspekte at ingen med middels intelligenskvotient ville tenkt på å laste de ned.

 

 

Skal ikke Apple være idiotsikkert da? Det er vel mer det som er poenget i å argumentere her. Ihvertfall for meg.

 

Enn så lenge behøver man ikke antivirusapps i tilnærmelsesvis like stor grad som man må ha til android-telefonen sin.

 

Skjønt, det som VIL skje er jo at koreaapplikasjoner der man kjøper poeng inne i applikasjonen vil forsvinne, og bra er forsåvidt det. Forøvrig burde alle apps fra den tredje verden blokkeres, da man ikke har noen måte å slå tilbake på svindlere derfra.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

 

 

Enn så lenge behøver man ikke antivirusapps i tilnærmelsesvis like stor grad som man må ha til android-telefonen sin.

 

Skjønt, det som VIL skje er jo at koreaapplikasjoner der man kjøper poeng inne i applikasjonen vil forsvinne, og bra er forsåvidt det. Forøvrig burde alle apps fra den tredje verden blokkeres, da man ikke har noen måte å slå tilbake på svindlere derfra.

 

Nå trenger man vel ikke AV så veldig sterkt på androidtelefoner heller?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Da ble dette til enda en windows/apple diskusjon. :thumbdown:

 

Far min sa han hadde lest at en av verdens beste hackere hadde sagt på et intervju at han kunne hacke det han pleide å hacke på windows lettere på apple, men er bare brukermassen som er forskjellig, så han synes det var bortkasta tid.

 

Hvor han har det fra, veit ikke jeg.

Lenke til kommentar

Så mye for det gestapo-opplegget.

Hvordan blander du Windows i dette?

Hvordan blander du Gestapo inn i dette? Windows er i det minste relevant i og med at en svært stor del av brukerne i App Store kjører Windows.

 

Viruset er vel påpekt til å være på iPhone ifølge de kildene jeg finner, og ikke noen PC-platformer.

 

Gestapo er ikke direkte relevant, det var mer en måte å forklare App-store sin strategi, som er i grunnlaget streng kontroll, slik som gestapo. Altså en svak sammenligning.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva? Trodde det som var så flott med app store, var at slike ting ikke vare mulig grunnet apple sin lukket politikk.

Sorry, men Apple kan ikke forhindre noen i å legge inn en keylogger på Windows-boksen din som gir en eller annen dude i Asia full tilgang til alle dine hemmeligheter... :p

Så det var Windows som var grunnen til at folk er blitt svindlet?

Det vet vi ikke, men det er definitivt en mulighet. Kanskje det ikke er tilfeldig at denne svindelen opptrer omtrent samtidig med dette:

http://www.hardware.no/artikler/hjelpesystemet_angripes/77178

Lenke til kommentar

Så mye for det gestapo-opplegget.

Hvordan blander du Windows i dette?

Hvordan blander du Gestapo inn i dette? Windows er i det minste relevant i og med at en svært stor del av brukerne i App Store kjører Windows.

 

Viruset er vel påpekt til å være på iPhone ifølge de kildene jeg finner, og ikke noen PC-platformer.

Virus? Hvor i artikkelen nevnes det noe om virus?

 

Gestapo er ikke direkte relevant, det var mer en måte å forklare App-store sin strategi, som er i grunnlaget streng kontroll, slik som gestapo. Altså en svak sammenligning.

Ikke bare en svak sammenligning, en helt på jordet dum sammenligning.

Lenke til kommentar

Så mye for det gestapo-opplegget.

Hvordan blander du Windows i dette?

Hvordan blander du Gestapo inn i dette? Windows er i det minste relevant i og med at en svært stor del av brukerne i App Store kjører Windows.

 

Viruset er vel påpekt til å være på iPhone ifølge de kildene jeg finner, og ikke noen PC-platformer.

Virus? Hvor i artikkelen nevnes det noe om virus?

Virus? Hvor i artikkelen nevnes det noe om virus?

Skal jeg bla frem definisjonen på virus eller holder det at jeg hinter litt?

 

* World War (iPhone app)

* Uautoriserte handlinger

* Tap av penger

 

Gestapo er ikke direkte relevant, det var mer en måte å forklare App-store sin strategi, som er i grunnlaget streng kontroll, slik som gestapo. Altså en svak sammenligning.

Ikke bare en svak sammenligning, en helt på jordet dum sammenligning.

 

 

Cool story bro! Skal vi snakke om problemet nå?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...