Gå til innhold

HTC HD MINI: Generell diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har HD Mini.

 

 

Så artig. Da er vi ihvertfall 2 stk :thumbup:

 

Jeg får min i posten om ikke så allt for lenge. Gleeeder meg :new_woot:

 

Hvordan synes du telefonen er ?

Kan vel foresten anbefale å melde deg inn i gruppen HTC HD Mini på Facebook også. Mange folk der som man kan dele erfaringer med :p

Lenke til kommentar

Vi er 3 :thumbup:

Jeg har hatt telefonen min nå i snart 2 uker, er fornøyd med den.

Den er liten,kjap og grei, hadde tideliggere en Diamond, det er ett stort hopp mellom de telefonene føler jeg.

Men det jeg savner som var på diamond er "puls" lyset som sa ifra om det var kommet melddinge eller ubesvarte anrop.

savner og en litt bedere alarm på telefonen, synes den stopper og ringe litt tidelig.

Jeg har nå forsovet meg noen morgenenr siden den ikke ringer lengere en 5 min eller noe slikt før den finner att ikke eier vil stå opp :whistle:

ja da jeg vet det er 3 allarmer, men det er ikke godt nok for meg :D

 

Så vist det er noe som kan anbefale noen rimelige programmer som gir meg en bedere vekker klokke og ett slags "puls" lys hadde jeg satte stor pris på det.

Lenke til kommentar

Vi er 3 :thumbup:

Jeg har hatt telefonen min nå i snart 2 uker, er fornøyd med den.

Den er liten,kjap og grei, hadde tideliggere en Diamond, det er ett stort hopp mellom de telefonene føler jeg.

Men det jeg savner som var på diamond er "puls" lyset som sa ifra om det var kommet melddinge eller ubesvarte anrop.

savner og en litt bedere alarm på telefonen, synes den stopper og ringe litt tidelig.

Jeg har nå forsovet meg noen morgenenr siden den ikke ringer lengere en 5 min eller noe slikt før den finner att ikke eier vil stå opp :whistle:

ja da jeg vet det er 3 allarmer, men det er ikke godt nok for meg :D

 

Så vist det er noe som kan anbefale noen rimelige programmer som gir meg en bedere vekker klokke og ett slags "puls" lys hadde jeg satte stor pris på det.

 

 

Kjempe fin bruker rapport :thumbup:

 

Ang. den alarm applikasjonen du nevner, så kan denne siden være til hjelp: http://www.freewarepocketpc.net/

 

Her er masse GRATIS programmer til windows mobiler :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt HD mini nå i snart 1 mnd, og er ikke videre fornøyd. Jeg gikk fra en HD Touch, så jeg vet hva både WindowsMobile, Marketplace og HTC innebærer. Disse betraktningene er gjort ETTER oppdatering til v1.36, samt SMS-hotfix. Jeg har importert ca 300 kontakter via Exchange og ca 3000 SMS via WindowsPhone. Kjører e-mail via Excange og Gmail.

 

Positivt:

-God respons og kjappe menyer, intuitivt og bra! *Se også negativt

-Meget bra skjerm

-Relativt bra kamera

-God bluetooth integrasjon

-Enkelt og greit oppsett av de fleste innstillinger

-God respons på touchskjermen

-God lyd på mediaplayer

 

Negativt

-Ingen blitz/fotolys

-Kronglete å få frem æ,ø,å

-Multi-touch fungerer ikke skikkelig i Opera/IE

-SMS og kontaktredigering henger hver eneste gang. Fra du velger å svare på en SMS til du kan begynne å skrive går det i gjennomsnitt 4 sek. Har du mange SMS lagret på den aktuelle personen, tar det MYE lenger tid.

-Dersom du har gått inn i en kontakt og redigert innholdet der, kan du i verste fall oppleve å måtte vente 30-90 sek, før telefonen responderer igjen. Du kan i mellomtiden bruke Windows-knappen for å få opp andre programmer, men det går veldigt tregt.

-All data forsvinner når man oppdaterer. Jeg synes det er merkelig, man mister da ikke alt fordi om man oppdaterer PC'en???

Lenke til kommentar

Jeg har hatt HD Mini i 4 mnd, etter å hatt HTC TyTN, HTC S730 og HTC Diamond i 5 år tilsammen (alle WinMo) (har også en Nokia N97 som back-up)

 

Er brukbart fornøyd/visste hva jeg gikk til.

Positivt:

-Meget bra skjerm

-Relativt bra kamera

/snipp/

Jeg syns ikke skjermen er veldig bra, oppløsningen suger rett og slett (spesiellt i forhold til Diamond som har full VGA på mindre skjerm). Heldigvis bruker jeg den ikke til video.

er positivt overrasket over kameraet - det slår også N97 sitt uten problemer

 

 

Negativt

/snipp/

-Kronglete å få frem æ,ø,å

-Multi-touch fungerer ikke skikkelig i Opera/IE

-SMS og kontaktredigering henger hver eneste gang.

/Snipp/

-All data forsvinner når man oppdaterer. Jeg synes det er merkelig, man mister da ikke alt fordi om man oppdaterer PC'en???

æ,ø,å: AMEN! dette var aldri noe problem på Diamond (som brukte HTC TouchFlo3D som GUI istedenfor Sense).

Multitouch er jeg ikke veldig plaget av men har ikke brukt det på andre platformer.

SMS/kontaktredigering - denne erfaringen har ikke jeg - men jeg bruker kun ActiveSync mot PC, aldri direkte mot Exchange.

data som forsvinner når man oppdaterer - hva mener du?

 

 

En uvurderlig app for de som bor i Oslo-området er TIF (Trine-I-Farta) fra Trineseries.com. gir deg trafikantens info i sanntid. Jeg er også positivt overrasket over den innebygde htc peep for Twitter selv om jeg foretrekker Kinoma sin Twitterklient.

 

edit:leif

Endret av firefox
Lenke til kommentar

Her kan vi diskutere HTC HD Mini.

 

Kom gjerne med nytte programmer, spill osv.

 

Tileggsutstyr ( handsfree osv) kan også nevnes her :thumbup:

for meg har gummifutteral fra iutstyr.no blitt påkrevet etter at min HDMini gikk i bakken og skjermen sprakk i våres. Det var bare et par hundrelapper som skilte ny skjerm fra helt ny telefon...

Lenke til kommentar

SMS/kontaktredigering - denne erfaringen har ikke jeg - men jeg bruker kun ActiveSync mot PC, aldri direkte mot Exchange.

data som forsvinner når man oppdaterer - hva mener du?

 

Kom på en ny sak:

Negativt:

Kalender - Den har blitt "nedgradert" til en versjon som er enklere å lese, men vanskeligere å bruke.

 

Den siste først, data som forsvinner når man kjører en ROM-update. Da slettes jo alt innholdet på telefonen. Det er for gammeldags og holder ikke idag. Samtidig som det er utrolig irriterende å sette opp alt på ny...

 

SMS/Kontaktredigering skjer ikke når jeg syncer mot exchange/activesync. Det skjer når jeg aktivt editerer inne på telefonen. Eks, jeg var inne på en kontakt, valgte SMS-fanen (det tok 5 sek å skifte), så ville jeg slette noen SMS'er. Det var 130 SMS på denne kontakten. Jeg gikk inn og valgte ca 50 SMS. Dette tok nøyaktig 89 sek å utføre!

Et annet eksempel, jeg var igjen inne på en kontakt og valgte rediger detaljer. (Det tok 4 sek å komme inn der) så valgte jeg koble til Facebook-konto for den aktuelle kontakten. Det tok utrolige 4 min 39 sek før telefonen responderte på noenting som helst.

 

Tips mottas med lettelse og takk...

Lenke til kommentar

 

Kom på en ny sak:

Negativt:

Kalender - Den har blitt "nedgradert" til en versjon som er enklere å lese, men vanskeligere å bruke.

+1.

 

Den siste først, data som forsvinner når man kjører en ROM-update. Da slettes jo alt innholdet på telefonen. Det er for gammeldags og holder ikke idag. Samtidig som det er utrolig irriterende å sette opp alt på ny...

Helt enig. har bare blitt så vant til det at jeg har holdt opp å irritere meg. Tenk positivt; det føles nesten som å få en helt ny telefon når du må konfigurere alt på nytt..

 

 

SMS/Kontaktredigering skjer ikke når jeg syncer mot exchange/activesync. Det skjer når jeg aktivt editerer inne på telefonen. Eks, jeg var inne på en kontakt, valgte SMS-fanen (det tok 5 sek å skifte), så ville jeg slette noen SMS'er. Det var 130 SMS på denne kontakten. Jeg gikk inn og valgte ca 50 SMS. Dette tok nøyaktig 89 sek å utføre!

Et annet eksempel, jeg var igjen inne på en kontakt og valgte rediger detaljer. (Det tok 4 sek å komme inn der) så valgte jeg koble til Facebook-konto for den aktuelle kontakten. Det tok utrolige 4 min 39 sek før telefonen responderte på noenting som helst.

 

Tips mottas med lettelse og takk...

Jeg er ikke så tung bruker som deg enda tydeligvis. har derfor ikke fått disse erfaringene enda.

 

har du prøvd å stanse meldingsapplikasjonen og så prøve å gjøre disse endringene etterpå? er jo tross alt Windows vi snakker om...

 

en liten ting som irriterer meg som ikke-Facebookbruker (eller antifjesing som jeg kaller det) er at telefonen insisterer på å legge inn Facebookdata i kontakten, som ser ut som XML-rubbish i Outlook sitt Notes felt når jeg syncer

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

 

Skal nå levere inn min HD mini for første gang siden jeg kjøpte den.

 

Jeg har følgende problemer:

 

1. Signal styrken varierer etter hvordan du holder telefonen, i tilegg til at den nesten ikke har dekning. Min sony ericsson c702 hadde hele tiden fullt på samme sted.

 

2. Telefonen krasjer og henger seg litt for mye.

 

3. Får ikke til å laste ned oppdateringer fra HTC pga. at telefonen henger seg opp etter nedlasting.

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

 

Skal nå levere inn min HD mini for første gang siden jeg kjøpte den.

 

Jeg har følgende problemer:

 

1. Signal styrken varierer etter hvordan du holder telefonen, i tilegg til at den nesten ikke har dekning. Min sony ericsson c702 hadde hele tiden fullt på samme sted.

dette har jeg aldri opplevd. Høres ut som om hardwaren din ikke er helt som den skal

2. Telefonen krasjer og henger seg litt for mye.

mer enn vanlig Windows mobile? ;)

hadde noe av samme problemet da glasset mitt var knust, mulig det blir bedre når de får fikset evt HW feil.

Lenke til kommentar

Hei!

 

 

 

Skal nå levere inn min HD mini for første gang siden jeg kjøpte den.

 

Jeg har følgende problemer:

 

1. Signal styrken varierer etter hvordan du holder telefonen, i tilegg til at den nesten ikke har dekning. Min sony ericsson c702 hadde hele tiden fullt på samme sted.

dette har jeg aldri opplevd. Høres ut som om hardwaren din ikke er helt som den skal

2. Telefonen krasjer og henger seg litt for mye.

mer enn vanlig Windows mobile? ;)

hadde noe av samme problemet da glasset mitt var knust, mulig det blir bedre når de får fikset evt HW feil.

 

 

 

Vel, jeg har resatt telefonen min utallige ganger. Får fortsatt dårlig dekning og treg tlf.

Håper de fikser dette på verkstedet.

 

Tror nok det trengs en HW oppdatering ja.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

kjøpte ein slik brukt, skulle teste ut ein side på nette hvor man trenger flash bare for og se om det ville funke på den, fekk beskjd om og innstalere flash, kan man det på denne? bare følge den vandelige innstalasjonen som man gjør på ein helt vandelig pc? fekk opp mld om at det kunne vere skadeli og innstalere og om eg ville forsette, trykkte nei og tenkte og sjekke her først..

Endret av Proxor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...