Gå til innhold

Lovfestet krav på bredbånd


Anbefalte innlegg

er det ikke bedre at dus skriver det du mener en å bare endre på det jeg mener.

 

problemet er at jo at politikken tilsier at man skal bo i distriktene.

man har ikke alltid råd å følge med på utviklingen

uten utviklingen blir det også klasseskille.

 

nå mener jeg også at en del av utviklingen er en fellesoppgave.

 

her kommer også bredband inn.

 

nå vil utbygning av bredband ikke vær noe unikt.

 

f.eks veiene som er ute i distriktene har de neppe klart å betale alene.

men det mener vel du at de også skal betale alt selv ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil folk i distriktene at folk i byer og tettsteder skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i byer og tettsteder betale bredbåndet til folk i distriktene? - Nei

 

Vil folk i byer og tettsteder at folk i distriktene skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i distriktene betale bredbåndet til folk i byer og tettsteder? - Nei

 

Er det etisk riktig å presse noen til å betale for andres bredbånd? - Nei

 

PS. Husk at det ikke er noen Robin Hood-historie om å ta fra de rike og gi til de fattige. Her er det snakk om å diskriminere folk på bakgrunn av bosted og intet annet.

Lenke til kommentar

Vil folk i distriktene at folk i byer og tettsteder skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i byer og tettsteder betale bredbåndet til folk i distriktene? - Nei

 

Vil folk i byer og tettsteder at folk i distriktene skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i distriktene betale bredbåndet til folk i byer og tettsteder? - Nei

 

Er det etisk riktig å presse noen til å betale for andres bredbånd? - Nei

 

PS. Husk at det ikke er noen Robin Hood-historie om å ta fra de rike og gi til de fattige. Her er det snakk om å diskriminere folk på bakgrunn av bosted og intet annet.

 

det er vel ikke helt det det er snakk om her. men det at om hvis man skal være med på å betale sammen med staten så bør det være et spleiselag fra hele norge og ikke bare de som bor i distriktet der det skjer. dette har noe med at det må da oppgraderes utsyr og linjer overalt for at infrastukturen skal tåle at så mange fler får så mye mer. og det at ting blir oppgradert kommer jo alle tilgode. det er liksom ikke slik at jeg skulle behøve å betale ny sentral i et område jeg flytter til bare fordi at det ikke er flere ledige linjer på sentralen. det er da enten de som eier sentralen eller hele gjengen som bruker den fordi at en ny og oppgradert sentral vil bli strkere og raskere noe som cavner alle som bruker den. det er dette det er snakk om. det at alle får fiber med høye hastigheter kommer alle tilgode siden alt må oppdaters for å takle den økte trafikken.

 

jeg håper at jeg utrykte meg forståelig og at fler enn meg anser dette som en god nok grunn til at dette må bli et eventuelt et nasjonalt spleiselag med ISPer, stat og oss privatpersoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver meg jeg også. Hva var logikken bak dama i badstua? :p

 

Vil folk i distriktene at folk i byer og tettsteder skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i byer og tettsteder betale bredbåndet til folk i distriktene? - Nei

 

Vil folk i byer og tettsteder at folk i distriktene skal betale deres bredbånd? - Ja

Vil folk i distriktene betale bredbåndet til folk i byer og tettsteder? - Nei

 

Er det etisk riktig å presse noen til å betale for andres bredbånd? - Nei

 

PS. Husk at det ikke er noen Robin Hood-historie om å ta fra de rike og gi til de fattige. Her er det snakk om å diskriminere folk på bakgrunn av bosted og intet annet.

Jaha? Det her er jo snakk om et velferdssamfunn. Vi betaler skatt og fordeler mest til de som trenger mest og minst til de som trenger minst. Den logikken du kommer med her går jo direkte i mot at noen vil ha et velferdssamfunn. Jeg kan godt være med på at staten finansierer bredbåndsutbygging. Vi er i 2010, alle burde ha tilgang på høyhastighetsnett.

 

I Norge er vi bra stilt i og med at Staten eier 54%(+4% gjenom oljefondet) av Telenor. Fiber til alle sier bare jeg!

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

nå har regjeringen etertraktelig sagt at folk skal bo utenfor alle sentraler strøk også de som er mere griskgretne.

 

da må man bare leve med det .

 

man må huske på at man flytter ikke alltid bare fordi man har lys .

 

det er heller ikke meningen at utbyggere bare skal bygge ut internert der det er billigst og lettes hele tiden.

 

jeg ser liksom ikke helt poenget mad ad de utenfor "sentrum" må finne seg i å bare ha maks 1 Mbit mens de i store sentrale strøk blir påtvunget 4-500 Mbit.

 

det må da gå an å fordele det lit bedre

Lenke til kommentar
PS. Husk at det ikke er noen Robin Hood-historie om å ta fra de rike og gi til de fattige. Her er det snakk om å diskriminere folk på bakgrunn av bosted og intet annet.

Jaha? Det her er jo snakk om et velferdssamfunn. Vi betaler skatt og fordeler mest til de som trenger mest og minst til de som trenger minst. Den logikken du kommer med her går jo direkte i mot at noen vil ha et velferdssamfunn. Jeg kan godt være med på at staten finansierer bredbåndsutbygging. Vi er i 2010, alle burde ha tilgang på høyhastighetsnett.

Les utdraget av sitatet mitt på nytt. Det bor fattige og rike i byene og fattige og rike på landet. Skal man ta fra by og gi til land så sorterer man mennesker kun på geografi og ikke på økonomi.

 

I Norge er vi bra stilt i og med at Staten eier 54%(+4% gjenom oljefondet) av Telenor. Fiber til alle sier bare jeg!

Staten gjorde en brøler da de solgte bort 42% av selskapet som er bygget opp med skattebetalernes midler. Infrastruktur (vei, vann, avløp, el-nett, kommunikasjonsnett etc) bør være 100% statlig eid fordi det er umulig å skape konkurransevilkår på sånt. Drift og forsyning bør gå ut via anbud i passende størrelser og tidsrom til at det kan eksistere en sunn konkurranse om disse oppdragene.

 

nå har regjeringen etertraktelig sagt at folk skal bo utenfor alle sentraler strøk også de som er mere griskgretne.

 

da må man bare leve med det .

Hauger av tidligere politiske valg som ikke lengre henger med på samfunnsutviklingen og har "gått ut på dato" har blitt revidert. Nå er det på høy tid det gjøres lignende grep mot den såkalte (og forsåvidt totalt feilslåtte) distriktssatsingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...