Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på en liten omvisning i et bergverksanlegg den 18. juli.. mye interessant å ta bilde av her!

Store maskiner, dype hull, og mye stein!

 

post-41149-1280480654,7834_thumb.jpg

Står på avsatsen til en 50m dyp deponeringsbrønn for radioaktiv grus. Bildet er justert litt i kontrastene for å se litt kvassere ut.

 

post-41149-1280480649,0946_thumb.jpg - Jeg ønsker meg en slik til jul.

 

post-41149-1280480671,7097_thumb.jpg - Ikke kjetting for hvermannsen!

Lenke til kommentar

Starter dagen med noen bilder fra i går kveld, da jeg var ute i et forferdelig regnvær, med kameraet grundig pakket inn i frysepose og gaffateip. (trenger et ordentlig regntrekk)

Har du vær-tett objektiv, eller måtte du innkapsla det òg i plast?

 

Flott det andre, forresten.

Lenke til kommentar

Første offisielle bildet med 7D. Glemte at cropfaktoren var på 1.6 så det ble litt bevegelsesuskarphet i bildet. Skitt au.

 

Gard! Hvordan pakket du inn kameraet mtp objektiv og slik? Stikker på festival senere i kveld og regner med at det blir et hardt vær :p

 

Edit: Avbildet er hanen "Bodvar", og en av hans mange høner. Hanen er en ekte island-ett-eller-annet-hane og kommer opprinnelig fra Sogn og Fjordane. Når vestlendingene emigrerte for rundt tusen år siden slik at de kunne fortsette å leke med hedenske guder og blot, tok de med seg denne arten som har blitt der siden. Uberørt av høne-evolusjonen. Hepp.

post-76720-1280489079,7927_thumb.jpg

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Starter dagen med noen bilder fra i går kveld, da jeg var ute i et forferdelig regnvær, med kameraet grundig pakket inn i frysepose og gaffateip. (trenger et ordentlig regntrekk)

Har du vær-tett objektiv, eller måtte du innkapsla det òg i plast?

 

Flott det andre, forresten.

16-85 og 70-300 er delvis tettet; de har en gummipakning bak ved fatningen som hindrer at det kommer inn fukt. Det er vel standard på de fleste anstendig gode Nikon-glugger for tida. Men ellers er de ikke akkurat tiltenkt bruk som dette, så jeg pakket inn både huset og 16-85-en, som var det eneste objektivet jeg tok med. Tredde altså på posen så åpningen kom foran, kuttet hull til reima og statvhurtigfestet, og forseglet alle åpninger med teip. Fungerte fint, bortsett fra at det var umulig å se gjennom søkeren og vanskelig å se på skjermen. Zoom- og fokusringene var meningsløst upraktiske å betjene, men planen var heller ikke å bruke dem.

 

Det regnet forøvrig såpass mye at jeg ville pakket inn alt som er mindre værtettet enn D3 og objektiver som 24-70, 70-200, osv.

 

Bra at bildet falt i smak! :)

Lenke til kommentar

Første offisielle bildet med 7D.

 

Gard! Hvordan pakket du inn kameraet mtp objektiv og slik? Stikker på festival senere i kveld og regner med at det blir et hardt vær :p

 

 

Kameraet tåler plaskevær uten problemer,verre med objektivet.Canon har noen L objektiver som er sprutsikre også,da får du en god all værs kombinasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...