Gå til innhold

Slik blir grensene til "Den Øst-norske Islamske Republikk"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det blir en uavhengig islamsk republikk kommer de jo til å være helt fucked hvis de ikke får bistand fra Norge. Skulle likt å se dem prøve. Kan likegodt gi dem et eget område betinget at de ikke har rett til å bosette seg utenfor det området.

 

Men ja, ser for meg "race-wars" i framtiden, hvor stadig flere nordmenn begynner å kreve tilbake landet sitt, samt. "I told you so, in your face!111" fra nåværende innvandringsmotsandere.

 

Jeg liker muslimer, jeg liker negre, I SINE EGNE LAND, IKKE I MITT LAND, på samme måte som de ikke liker at hvite folk bosetter seg i deres land.

Lenke til kommentar

Er ikke denne fremmedfrykten vel overdrevet? Hvorfor er etniske communities angivelig så STORT problem i Norge?

 

Hva/hvor hadde liksom bl.a. Hollywood-filmene vært uten scener fra etniske distrikt som Chinatown (NY og LA), Little Italy, Spanish Harlem, Little Saigon, osv.

 

Det er selvsagt ikke alltid helt problemfritt, men slik har det alltid fungert worldwide

 

Helt naturlig at folk med samme opphav stort sett søker sammen (akuratt som nordmenn bosatt i Spania)

 

Ta en bolle å slapp av med litt arabic inspirasjon :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=ryDzcdR1B1M

Endret av Mekkus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er min spådom for 2072. Regner med at dere er enige? Ganske sannsynlig at det blir en slik løsrivelse.

 

Og de vil stå under FN og USAs beskyttelse, la det være helt klart - vi har ingenting vi skulle ha sagt.

Jeg vil si det er ganske så urealistisk med en slik løsrivelse. Om det hadde vært fare for det, hvorfor har ikke bergensere allerede erklert seg uavhengig? Merkeligere folk skal man lete lenge etter, men de virker ikke å ha noen separatisthær (sett bort fra buekorpsene). Så da vil nok muslimene på grønnland fint greie å være borgere i Norge. Prove me wrong.

Lenke til kommentar

Skal vi se, hvis ditt scenario skal slå til så må det første etableres et rent muslimsk parti, eller uavhengig bevegelse for løsriving. Et slikt parti eller bevegelse eksisterer ikke per i dag. Kan det eksistere i fremtiden? Neppe. Muslimer er langt i fra en homogen gruppe og de fleste av de som bor her i Norge har ikke religiøse preferanser. Det er derfor vi finner muslimer spredd ut over det politiske landskapet, dvs. de stemmer over hele fjøla; alt fra Rødt til Frp. Riktig nok stemmer de fleste på Ap men det gjør de fleste andre nordmenn per i dag.

 

Hvis vi hiver all rasjonalitet til side og sier at en slik bevegelse eller parti blir de facto, så må de ha så stor oppslutning at de får en kvalifisert flertall i parlamentet for å kunne endre den norske konstitusjonen, og dermed ratifisere løsrivingen. Det betyr at det må til en vanvittig økning av muslimer i dette landet, samt oppslutning fra mange etniske nordmenn for at det skal være realitet. Som minoritet, uten støtte i parlamentet, er de nødt å oppfylle en hel rekke krav for at FN eller andre internasjonale institusjoner skal en gang vurdere å anerkjenne dem som suveren.

 

I tillegg tror jeg ikke de har interesse å løsrive seg om så et sånt scenario skulle, på tvers av all logikk, bli en realitet. Et så lite område hadde ikke hatt grunnlag til å overleve fordi ressurser hadde vært fraværende. Akkurat som Oslo hadde fått store problemer å livnære seg uten resten av Norge, spesielt uten oljerikdommen som vestlandet besitter. Hadde det vært så enkelt å løsrive seg ved legitim anerkjenning så hadde de 40.000 samer som bor i Norge gjort det for lenge siden ved å inkludere Finnmark med resten av samelandet.

 

I 2072 er de fleste muslimer annen- eller tredjegenerasjons innvandrere, dvs. de fleste av dem kommer til å identifisere seg som nordmenn. De aller fleste av de kommer til å akseptere de eksisterende normer og verdier, og med høyere utdanning er de mer mottakelige for sekularisering.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke denne fremmedfrykten vel overdrevet? Hvorfor er etniske communities angivelig så STORT problem i Norge?

 

Hva/hvor hadde liksom bl.a. Hollywood-filmene vært uten scener fra etniske distrikt som Chinatown (NY og LA), Little Italy, Spanish Harlem, Little Saigon, osv.

 

Det er selvsagt ikke alltid helt problemfritt, men slik har det alltid fungert worldwide

 

Helt naturlig at folk med samme opphav stort sett søker sammen (akuratt som nordmenn bosatt i Spania)

 

Ta en bolle å slapp av med litt arabic inspirasjon :)

 

 

 

 

Jeg tror at vi kan leve uten innvandrerstrøk i norske filmer/tv-serier. Hvis vi skal bli like multikulturalisert som USA tviler jeg sterkt på at vi kan beholde vår velferdsstat og vårt gratis helsevesen.

 

Kan ikke fatte at du bruker et så dårlig argument, synes du virkelig at vi skal akseptere at ikkevestlige innvandrere voldtar vårt trygdesystem, våre kvinner, vår kultur og nasjonale identitet. Vil du bare akseptere de negative følgene av innvandring så vi kan ha noen "fargerike" innslag i våre tv-serier/filmer som blir finansiert av våre skattepenger (nrk lisens)?

Endret av thael
Lenke til kommentar

La dem få ta Drammen og litt av Oslo, da. Drittområder uten reel verdiskapning uansett. Hva skal de leve av? Asfalt og måker? Partysvensker?

 

Good going, sir. Briljant analyse. Briljant. Du har endelig overbevist meg om at den vestlige kulturen drukner i brunfarger. Fuck Høyre og FRP. Demokratene, vent på meg!

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Skal vi se, hvis ditt scenario skal slå til så må det første etableres et rent muslimsk parti,

Det finnes dedt heter Samtidspartiet Wiki kilde

 

Partiet, til tross for at det er muslimsk orientert, er ikke rent muslimsk parti, men såkalt flerkulturelt parti. I tillegg fikk partiet bare 264 stemmer, noe som bekrefter både min påstand og Decline sin påstand at muslimer stemmer over hele fjøla av det politiske landskapet, samt at de fleste muslimer her i Norge ikke har religiøse preferanser.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi se, hvis ditt scenario skal slå til så må det første etableres et rent muslimsk parti,

Det finnes dedt heter Samtidspartiet Wiki kilde

 

Partiet, til tross for at det er muslimsk orientert, er ikke rent muslimsk parti, men såkalt flerkulturelt parti. I tillegg fikk partiet bare 264 stemmer, noe som bekrefter både min påstand og Decline sin påstand at muslimer stemmer over hele fjøla av det politiske landskapet, samt at de fleste muslimer her i Norge ikke har religiøse preferanser.

Sa ikke at muslimer stemmer på dette partiet sa bare at det eksisterte :) Ja mange muslimer og innvandrer i de store norske partier og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...