Gå til innhold

Oppgradere minne fra 2 til 4 GB på HP tx2010eo?


mr. fotball

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om det er mulig å oppgradere minne på min HP tx2010eo fra de eksisterende 2GB (2 x 1GB) til 4GB (2 x 2GB). Har kikket litt rundt på HP sine sider, og ser at maximum der er satt til 2GB.

 

HP Media Center tx2010eo Notebook PC Product Specifications

 

Vil ikke PC'en støtte 4GB? Støtter ikke hovedkortet 2 x 2GB? Er klar over 32-bit/64-bit og begrensninger av operativsystemet.

 

minnekonfiguratoren til Kingston oppgis det at PC'en skal takle max 4 GB.

 

Håper noen kan gi meg et svar på dette.

 

Vil en slik oppgradering fra 2 til 4GB på en aldrende PC være verdt ca. 1000kr? Tenkte samtidig og gå fra Vista 32-bit til Windows 64-bit.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort litt research selv på nettet. Lastet ned SIW som ga meg følgende informasjon:

 

Hovedkort:

676625.jpeg

 

Minne:

676626.jpeg

 

Som man kan se, viser SIW at maksimums grensen på hovedkortet er 4GB. Er det til å stole på?

 

Fant denne tråden via google, hvor en tydeligvis har prøvd å oppgradere fra 2 til 4 GB:

 

"Not to necro, but having bought a 2020 and upgraded the memory, I can confirm that HP norway are a bunch of morons, it works perfectly fine."

 

Så da lurer jeg vell egentlig kun på om 2 stk av Kingston - Minne - 2 GB - SO DIMM 200-pin - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - ikke-bufret - ikke-ECC er et bra kjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...