Gå til innhold

Hva med "ekstrautstyr" når hovedproduktet byttes?


SaJo

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I fjor vår kjøpte jeg Kellen høytrykksspyler og terrassevasker. Dette var to separate produkter, men ble annonsert som pakke (kjøp høyttrykksspyler og terrassevasker for kun kr. xxx).

 

For et par uker siden røyk høyttrykksspyleren, og jeg fikk byttet den i en ny i et kjent merke (med like spesifikasjoner stort sett), fordi de ikke lenger solgte Kellen høyttrykksspylere.

 

Igår fant jeg imidlertid ut at det - hinsides all fornuft - IKKE er standardkoblinger på slikt utstyr. Altså får jeg ikke koblet min Kellen terrassevasker sammen med min nye høyttrykksspyler.

 

Hva kan og bør jeg gjøre her? Bite i det sure eplet og kjøpe meg en ny terrassevasker? Ta med den gamle til butikken og be om å få ny eller pengene igjen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Desom produktene ble kjøpt som en pakke, det vil si de står på samme kvittering, så har du krav på nytt utstyr som passer sammen. Du har også krav på å heve kjøpet dersom selger ikke kan fremskaffe dette. Det beste du kan gjøre er å høre med butikken. Hilsen en som jobber i butikk.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Det var høyttrykksspyleren som røyk, og jeg fikk en Kärcher som erstatningsprodukt. Svigers hadde en gammel terrassevasker som passet til Kärcheren. Kellen-terrassevaskeren samler bare støv, om jeg ikke har kvittet meg med den allerede..

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...