Jump to content
Latias

Ye Olde Premier League Pub

Recommended Posts

Hva synes fotballfolket om Viasat sine sendinger den første helga?

Jeg må si at jeg hadde ganske lave forventninger, men har likevel blitt litt skuffa. Dette var platt!

• Studio er stort, tomt og ser billig ut
  • Oppbygging til kampene mangler tilstedeværelsen som TV2 hadde, der de brukte lyd og bilde fra stadion for eksempel i split screen
  • Få eller ingen innslag produsert i forbindelse med kampene
  • Tam oppbygging
  • Eirik Bakke er dessverre en utrolig kjedelig ekspert
  • Gunhild Toldnes er veldig energiløs og stiller svake spørsmål til ekspertene
  • Taktisk analyse på den skjermen var bare kleint
  • Lite relevant informasjon på skjermen slik TV2 hadde
  • Mer reklame enn før selv om det har blitt dyrere
  • Comfyballs...

Så litt teknisk:

• Bildekvaliteten på HD-sendingene på Viaplay er ikke blitt bedre. Mye dårligere enn TV2. Horribelt
  • Målshow finnes kun på Viaplay og ikke lineært. Grafikken er stygg, og man får ikke info fra andre kamper enn i PL
  • Ultra HD ser og høres skikkelig bra ut, men man må søke selv i appen for å finne frem til sendingen
  • Man kan ikke velge å se på en kanal i Viaplay, må bytte "sending" mellom kampene. Slitsomt
  • Logoen oppe til høyre er for stor og dekker for mye av skjermen

Ellers har de bra kommentatorer og reportere. Tilgang på massevis av eksperter i Skandinavia. Så det burde jo være et stort forbedringspotensiale, men jeg er litt forundret av at de ikke tar med flere av de tingene som var bra på TV2.

Synes det er gøyest å se PL-sendinger fra et norsk perspektiv, men blir det ikke noe bedre så blir det nok Sky/BT etterhvert for min del.

Edited by Snikpellik
  • Like 3

Sier meg enig i alle punkter. Jeg vet at hele studio bare er ett stort greenscreen-rom, så merkelig at de klarer å gjøre det så ensomt og sterilt når de kan kjøre de animasjonene de ønsker. 

Bakke og Lungberg er dessverre kjedelige ja, og dialogene/spørsmålene er tydelig forberedt uten noe særlig improvisasjon og innlevelse. 

Vi får gi de litt mer tid. 

• Like 1

Jeg er også enig i alle punktene. Det eneste jeg liker bedre enn TV2 er muligheten til å velge streamingkvalitet (MB pr time). Det kommer fint med når man må spare data og de gangene man uansett skal se på en liten skjerm. 

• Like 1

Voldsom City-feber. Har solgt hele 130 drakter på en måned. Kunne solgt vanvittige over 500.

https://www.tv2.no/sport/15002427/

Sitat

På Torshov Sport Bergen, var normen å selge rundt ti Manchester City drakter i året. Nå blir de revet bort.

– Vi har solgt over 130 på en liten måned, men kunne ha solgt over 500. Problemet er bare at Puma sin fabrikk er helt tom for City-drakter, så sportsbutikker over hele landet sliter med å få tak i nye nå, sier eier og daglig leder, André Gullord.

Danielzu skrev (16 timer siden):

Logo-gate skal være løst til neste helg .

Hørte det på podcasten, det er bra! PL-podcasten til Viaplay er forresten også bra, der har de gjort en god jobb.

Savner en app som TV2 har, hvor man kunne se alle målene, lagoppstillinger osv fra kampene.