Jump to content
Latias

Ye Olde Premier League Pub

Recommended Posts

Såg ikke før nå at Snik har opprettet en EM-tråd. Jeg er ikke så flink til å gå inn på fotball-emnet, men går som regel via "mine innlegg." Om andre ikke har fått det med seg, så legger jeg ut lenke her.

Fotball-EM 2021 – Diskusjon og kamptråd - Fotball - Diskusjon.no

Jeg opprettet en tråd for tipping av EM 2021. Det er 10 korte spørsmål.

Tipp Fotball-EM 2021 - Fotball - Diskusjon.no

Får håpe de har planer om å gjøre mer enn bare det...

I bunnen av artikkelen også:

Sitat

Arsene Wenger, FIFA's chief of global football development, said in April: "Automated offside I think will be ready for 2022."

Det har tydeligvis blitt for mye penger i fotballen, og nå har det kommet til det punktet at vi ikke lenger kan risikere at noen tjener noe på et mål som var hårfin offside.

Hva blir det neste automatiserte frispark med sånne festet rundt på spillerne?
ShockWatch-Label-L-30-100G.png

Automatisert offside-sjekk er bare positivt ja. Om f.eks. linjedommerne får automatisk beskjed ved at klokka på håndleddet vibrerer, slik at de kan reise flagget "live", får vi tilbake spontaniteten som var pre-VAR, samtidig som vi unngår grove feil. Litt mer fintuning på handsregelen innenfor 16-meteren, og at en fortsetter å bli enda mer effektive på manuell/ikke-automatisert bruk av VAR i forbindelse med straffer og rødt kort, vil jeg si at VAR har utviklet seg til noe jeg er positiv til.

Edited by blured
  • Like 1