Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse rettighetene har blitt altfor dyre. Sier litt om hva slags markedsverdi det har i Norge. NENT må ha betalt en helt ellevill sum for rettighetene fra 22/23. Lurer på hvordan de skal klare å løse det uten at det bikker 1000,-.

Snart like dyrt som i England å se fotball. For min del er denne prisøkningen overlevbar siden jeg følger et lag som blir vist hele tiden, ser litt på La Liga og EL og kan nå si opp Viaplay en sesong siden TV2 skal vise hele Champions League neste sesong. I tillegg er stream uaktuelt. Men det er helt i grenseland nå og jeg tror spesielt mange yngre seere kan komme til å forsvinne. Får håpe det blir muligheter til å velge forskjellige pakker...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Synes ofte de ulovlige streamingløsningene er litt for lite til å stole på. Såvidt jeg vet tilbyr ingen av de 4K ennå heller, noe jeg setter pris på hos TV2. Er opptatt av bilde. Er det noen av de som sender Sky/BT i 4K?

Har ikke hatt noe problem med Sumo hele denne sesongen og kun én gang den forrige, så stabilitet og enkelhet i bruk synes jeg er verdt å betale litt for. Da det ikke fungerte i fjor sendte jeg en mail og fikk en måned gratis.

Liker egentlig også det norske perspektivet og sendingene deres, selv om det kanskje har blitt litt dårligere det siste året. Frykter hvordan dette skal bli når NENT overtar rettighetene. Viaplay har også mye dårligere kvalitet enn Sumo på sendingene som ikke er 4K, i hvertfall er det sånn nå i CL og Bundesliga.

Lenke til kommentar

Hadde gjerne betalt for 4K hvis jeg følte de fortjente pengene, men helt uforståelig at noen faktisk betaler 600+ for PL i måneden når de som er i fotballen tjener millioner på millioner langt over det de burde. De får allerede alt for mye, så de får ikke en krone av meg.

Hvis streams ikke var tilgjengelig hadde jeg heller stoppet å se på fotball.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Synes ofte de ulovlige streamingløsningene er litt for lite til å stole på. Såvidt jeg vet tilbyr ingen av de 4K ennå heller, noe jeg setter pris på hos TV2. Er opptatt av bilde. Er det noen av de som sender Sky/BT i 4K?

Har ikke hatt noe problem med Sumo hele denne sesongen og kun én gang den forrige, så stabilitet og enkelhet i bruk synes jeg er verdt å betale litt for. Da det ikke fungerte i fjor sendte jeg en mail og fikk en måned gratis.

Liker egentlig også det norske perspektivet og sendingene deres, selv om det kanskje har blitt litt dårligere det siste året. Frykter hvordan dette skal bli når NENT overtar rettighetene. Viaplay har også mye dårligere kvalitet enn Sumo på sendingene som ikke er 4K, i hvertfall er det sånn nå i CL og Bundesliga.

Har ikke problemer med nedetid eller lignende på den jeg bruker ihvertfall. Dønn stabilt. Begynner å bli en del år siden jeg gikk over og har fortsatt ikkje hatt noen problemer eller misset noen kamper. Appen fungerer fint på miboxen min også (og basically alle andre platformer) så ingen problemer der heller. Ifht. 4K så vet jeg ikke om noen som tilbyr dette av piratsidene (men det finnes sikkert). Blir nok mer av det når alle kamper sendes i 4k etc. Jeg er også opptatt av bilde men personlig synes jeg bitrate (høyere bitrate = mindre komprimering) og fps er viktigere enn oppløsning når det kommer til sport og på det området så leverer siden jeg bruker til tusen. Vil heller ha 1080p@60fps enn 4k@50fps og kommer nok aldri til å gå tilbake til Sumo. Ikke er jeg noe fan av det norske perspektivet heller, foretrekker engelske kommentatorer. Men men, smaken er som baken og alt det der 🙂

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...