Gå til innhold

Prosjekt NES Arbeidslogg - Midlertidig pauset


Anbefalte innlegg

Prosjekt NES

 

Arbeidslogg

 

32.jpg

 

 

 

 

Om prosjektet:

For en god stund siden kjøpte jeg meg et lite hovedkort av typen Mini-itx, og har siden da lett en god stund etter et passende kabinett. Mange kabinett ble vurdert, både ferdig lagde og hjemmelagde, men ingen kabinett passet meg. Da fant jeg NES som virket ypperlig til en liten HTPC.

 

 

Siste nytt:

 

Jeg har kommet et godt stykke på vei. Det eneste som egentlig mangler er å få tak i skruer og slikt for monteringen av alle delene. Har fått tilbake NES kontrollene, så da mangler bare Retrokit for å få de ferdige.

 

 

 

Hardware og deler:

 

- Zotac ION mini-itx-A-E

- Thosiba 160gb 2,5" hdd

- Lian li LED kit

- NES konsoll

- NES kontroller

- NES Retrokit (Blir nok ikke skaffet helt med det første)

- Diverse skruer for montering

 

 

= I hus

= Bestillt

= Mangler

 

 

 

Legg igjen en kommentar i Kommentartråden

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjekt NES

Update #1

 

 

 

Da kommer prosjektets første update, har ikke så mye å skrive akkurat nå, men kan komme med et par bilder av HW'en jeg har i hus akkurat nå.

 

IMAG0030-1.jpg

 

 

IMAG0029.jpg

 

 

IMAG0028.jpg

 

 

Kommer flere updates etterhver, må bare få NES'en i hus og begynne med demonteringen og oppmålingen, men dere får iverfall en smakebit på hva som kommer.

 

 

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Prosjekt NES

Update #2

 

Da er et stykk NES på vei fra sortiment.no og jeg gleder meg som en unge. Har også kjøpt 2 ekstra kontrollere, men de kommer jeg ikke til å gjøre om til usb med det første da jeg er litt blakk for øyeblikket. Mere update en dette blir det dessverre ikke, men dere kan glede dere til neste update, for da er the NES in the house.

 

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Prosjekt NES

Update #4

 

Hei igjen. Da har jeg begynt ordentelig med prosjektet, og jeg har da fått skjært vekk all plasten inni som innmaten skrues fast i.

Da skal jeg gi meg med den irriterende skrivingen og komme til bildene.

 

Først da førbildet

 

IMAG0063.jpg

 

 

Så et godt stykke inni skjæringen

 

 

IMAG0064.jpg

 

 

Så det ferdigskjærte "kabinettet"

 

 

IMAG0065.jpg

 

 

 

Er ikke helt fornøyd med hvordan det ble, så jeg kommer nok til å perfeksjonere det litt.

 

Neste steg blir da å finne plass til hovedkortet, og så skjære hull bakpå til I/O panelet. Jeg må også finne noen nye minnebrikker da jeg ikke tenkte på høyden av kjølefinnene som er på dem.

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Prosjekt NES

Update #5

 

En liten update av hva jeg har fått gjort siden sist. Det jeg driver med nå er litt oppmåling og planlegging så jeg ikke gjør feil.

 

 

 

Her har jeg skjært bort en del av luka i topplokket for å få plass til hovekortet så langt opp som mulig

IMAG0067.jpg

 

 

 

 

 

Her er oppmålingen sånn ca hvor bakplata skal sitte.

IMAG0069.jpg

 

 

 

 

 

Her er oppmålingen til ei vifte som skal i bunnen

IMAG0068.jpg

 

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Prosjekt NES

Update #6

Da har jeg fått jobbet en del med dremmelen, og fått skjært ut det meste av det som skal skjæres ut.

 

 

 

 

Dette var helt klart det mest tidkrevende så langt.

IMAG0070-1.jpg

 

 

 

 

 

Power/reset knappen og powerlyset loddet om til å passe pcen.

IMAG0072-1.jpg

 

 

 

 

 

Dette tok også litt tid for å få vifta til å passe perfekt.

IMAG0071-1.jpg

IMAG0073.jpg

IMAG0074.jpg

 

 

 

 

 

Her er sånn jeg tenker det kommer til å se ut. Tenkte også jeg skulle montere RCA kontakter på siden for lyd sånn at den ser så original ut som mulig. (Hvis du ser nøye etter ser du at jeg har kuttet ned lengden på I/O platen sånn at jeg ikke trengte å skjære ut den originale plassen for I/O)

IMAG0075.jpg

 

 

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prosjekt NES

Update #7

 

Hei igjen. Nå er det en stund siden jeg har gjort en update, så jeg bestemte meg for å gjøre det jeg kan uten skruene for at dere ikke skal miste helt interessen for prosjektet. Deres kommentarer betyr mye når man går lei, og ikke får til.

 

Det jeg har gjort så langt er å koble opp RCA kontakter på siden av NES'en slik som originalen. Disse blir da koblet opp til den interne lydpluggen på hovedkortet.

 

Slik ser det ut fra utsiden. Jeg har brukt den originale plasten for å holde RCA kontaktene på plass, og noe sterk dobbeltsidig tape for å holde platen fast i NES'en

 

 

IMAG0085.jpg

 

 

 

 

Tidligere snakket jeg om at jeg hadde noe sleeving igjen fra mine tidligere moddedager, så jeg tok meg tid til å sleeve kabelen til RCA pluggene.

 

 

IMAG0084.jpg

 

 

 

Jeg tok meg også tid til å sleeve kabelen til vifta i bunnen

 

 

19.jpg

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Prosjekt NES

Update #8

Da er endelig update 8 her. Ikke så mye nytt egentlig, bare en fortsettelse av den forige updaten.

 

 

Jeg har da skjært ut mere av den originale plasten, og laget plass for strøm in og Wifi antennen på sine respektive plasser

 

 

24.jpg

23.jpg

 

 

 

Her fra innsiden.

 

 

21.jpg

22.jpg

 

 

 

Hyggelig om du legger igjen en kommentar i kommentartråden

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prosjekt NES

Update #9 A

 

Liten oppdatering. Da har jeg fått tilbake NES kontrollene fra William braaten hos Sortiment.no. De er faktisk i bedre stand en de jeg sendte inn. Akkurat nå driver jeg med rengjøringen, så bilder kommer forhåpentlighvis iløpet av dagen

 

 

Har da rengjort kontrollene. Disse er veldig nær mint etter min mening. Ser ingen tydelige merker i de, bare noen få på baksiden

 

 

IMAG0017.jpg

 

IMAG0018.jpg

 

IMAG0019.jpg

 

IMAG0020.jpg

 

IMAG0021.jpg

 

 

 

Noen ekstra bilder jeg tok

 

 

31.jpg

 

32.jpg

 

 

Legg igjen en kommentar i kommentartråden, det setter jeg pris på.

Edit: Kos dere med bildene, og ha en god jul.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Prosjekt NES

Update #9 B

 

Et par bilder av testoppsettet. Holder på med litt småjusteringer da systemet ikke er helt stabilt for øyeblikket.

Et problem jeg har merket meg er at maskinen ikke tåler HD, verken 1080 eller 720.

 

 

 

043.jpg

 

fratlf042.jpg

 

 

 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...