Gå til innhold

– PSPGo var en test (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flesteparten av forbrukarane er nok ikkje klare for det heilt enno nei.

Sjølv har ikkje noko i mot det. På eit vis er det greit å sleppa å gå til butikken, eller vente på å få tilsendt. Men eg forstår jo at folk er skeptiske.

Ein føler eit større eigeforhold til eit fysisk medium enn til noko digitalt, det gjer i allefall eg.

 

Sjølv har eg ein PSPgo, og synest at det er ganske greit å kunne ha med seg ei så lita og lett spelmaskin utan å måtte dra med meg alt av UMDar og slikt. Det einaste eg treng er PSPen. Dersom eg i framtida kjøper meg ein PSP2, så vil eg nok mikse litt på nedlasting og kjøp av fysiske medium ;)

Lenke til kommentar

Iphone er jo et godt eksempel på at man ikke er nødt til å ha spillet fysisk for å selge mange spill. Burde mao ikke være et problem for nye kunder i det minste.

Riktig det, men glem ikke at de to plattformene appellerer til forskjellige markedsgrupper. Iphone er til alle mennesker, både de som trenger en mobiltelefon og de hardcore teknofrikene. PSP, derimot, appellerer hovedsakelig mot spill-markedet og er ikke praktisk til så mye annet. Det er hovedsakelig fans av spill som vil investere i en PSP, mens Iphone går alle veier(og jeg nekter å skrive Iphone sånn som Apple gjør det).

Lenke til kommentar

Iphone er jo et godt eksempel på at man ikke er nødt til å ha spillet fysisk for å selge mange spill. Burde mao ikke være et problem for nye kunder i det minste.

Glem heller ikke at spill på iPhone koster maks en hundrelapp. Det er helt andre typer spill. Det er nesten ingen store spill på størrelse med de som du får til PSPGo.

 

Jeg ser for meg at to versjoner hadde vært fint. En 64GB PSP2 Slim og en PSP2 med minnekortslot. Så kunne de lansert alle spill både på nett og på disk. Jeg vil ha PSP2 med 3G hvertfall. *drømme*

Jeg tør nesten vedde på at det kommer en PSP2 på E3 etter en sånn uttalelse.

Lenke til kommentar

Iphone er jo et godt eksempel på at man ikke er nødt til å ha spillet fysisk for å selge mange spill. Burde mao ikke være et problem for nye kunder i det minste.

Glem heller ikke at spill på iPhone koster maks en hundrelapp. Det er helt andre typer spill. Det er nesten ingen store spill på størrelse med de som du får til PSPGo.

 

Jeg ser for meg at to versjoner hadde vært fint. En 64GB PSP2 Slim og en PSP2 med minnekortslot. Så kunne de lansert alle spill både på nett og på disk. Jeg vil ha PSP2 med 3G hvertfall. *drømme*

Jeg tør nesten vedde på at det kommer en PSP2 på E3 etter en sånn uttalelse.

Syns Sony bør satse på PSPhone istedet for en ny PSP. Alle har mobiltelefon med seg overalt, men hvem gidder å trekke på en spillmaskin også? Og er man hjemme og eier PS3 eller en annen plattform er det jo usannsynlig at man skulle finne på å spille de nedgraderte versjonene av andre konsollspill. Eneste jeg spiller på PSP'n min er Patapon, rett og slett fordi noe lignende ikke finnes på andre plattformer.

Lenke til kommentar

Jeg holder meg til DS, men jeg hadde ikke hatt noe imot å kunne laste ned spill til den som vi kan på Wii. Det er bare tre ting jeg ville krevd i såfall:

 

* Det måtte være valgfritt (dvs vi måtte kunne ha kjøpt spill i butikk også og installert dem på DSen, så vi hadde sluppet å dra med oss alle spillene fysisk uansett.)

 

* Spill vi laster ned måtte ha vært billigere enn de i butikk.

 

* Vi måtte ha kunnet øke lagringsplassen etterhvert som vi trengte mer, f.eks med å bruke minnekort. En "harddisk" i tillegg hadde ikke vært å dumt. (kanskje ikke bokstavelig talt en harddisk, men et sted å lagre dem, så det går raskere å laste dem inn enn fra en minnebrikke.)

Lenke til kommentar

Problemet med digital distribusjon er at prispressing blir umulig. Så lenge Platekompaniet, Play, Amazon, etc. konkurrerer om analog distribusjon ramler spill fort ned til rundt 200 etter noen måneder. På PSN holder de seg stort sett på lanseringspris. Tenkte jeg skulle plukke opp Dragon Age Origins: Awakening her om dagen, men det var visst kun lansert på PSN i Europa. Xbox-versjonen kan jeg få på disk for £15. På PSN må jeg ut med 349 kroner.

Lenke til kommentar

Problemet med digital distribusjon er at prispressing blir umulig. Så lenge Platekompaniet, Play, Amazon, etc. konkurrerer om analog distribusjon ramler spill fort ned til rundt 200 etter noen måneder. På PSN holder de seg stort sett på lanseringspris. Tenkte jeg skulle plukke opp Dragon Age Origins: Awakening her om dagen, men det var visst kun lansert på PSN i Europa. Xbox-versjonen kan jeg få på disk for £15. På PSN må jeg ut med 349 kroner.

Helt riktig, og meget viktig. Nei til digital distribusjon, i allefall må det finnes flere leverandører. Sony er jo helt sinnsyke med prisinga på PSN.

Lenke til kommentar

Siden jeg trakk iphone inn i samtalen må jeg bare si at jeg kan ikke fatte og begripe hva som gjør at Sony ikke har lansert PSP phone for en evighet siden. De besitter tek, innhold og fans. Whats the hold up, liksom. Jeg hadde kjøpt en sånn tvert.

 

Ryktene om PSPhone har jo godt lenge, så det er vel kanskje på tide at dei gir han ut.

 

Det er jo eigentleg ikkje så stor skilnad mellom PSPgo og ein telefon. I tillegg la dei jo inn RemotePlay på Sony Ericsson Aino (styre PS3 via nett)

 

Så litt mindre, 3G, Kamera, Minnekort, Touchscreen og så er du der ;)

 

Hadde lett kjøpt ein ;)

 

post-201568-1276531932,735_thumb.jpgFørste ryktet eg såg om PSPhone. Stod i første utgave av Stuff Magazine Norway

 

Dei andre er berre ein som laga nokre konseptteikningar for ei stund sidan. Men ser jo bra ut ;)

post-201568-1276531891,3791_thumb.jpg

post-201568-1276531916,1661_thumb.jpg

Endret av Isklar
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...