Gå til innhold

Kjøring uten førerkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JA, du mister førerkortet for ALLE kjøretøy i det du blir tatt fra ètt av sertifikatene. Du kan heller ikke øvelseskjøre i denne sperreperioden som blir på 6 mnd generelt eller 12 mnd om du er skyld i en ulykke/innblandet i ulykke.

 

Du mister lappen om du forsøker stikke fra politiet + utsettelse på billappen. I tillegg kan du risikere bøter for å ha kjørt for fort + tilbringe natta på glattcelle..

Endret av bluechamp
Lenke til kommentar

La oss ha noen par ting klare her.

 

1. Hvis du havner i en ulykke, der du enten skader deg selv eller andre, så er DU økonomisk ansvarlig for alle skader som skulle oppstå. I værste fall kan du skade en person for livet, og du er gjeldsslave resten av livet ditt.

 

2. Det at du skriver dette på et forum der du innrømmer lovbruddene du har gjort er jo idioti. For alt du vet kan du allerede være anmeldt, og da er det en kort prosess og finne din IP-adresse. Moderatorene kan finne ut IP'en din på rundt to sekunder.

 

Enough said! :nei:

Endret av SaitekQ
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trengte ingen moralpreken, men fikk vell svar på det eg spurte på.

Det er faktisk akkurat det du trenger.

Men, jeg kan gi deg ett litt mer konkret svar enn det som er gjort tidligere.

En kar som ble tatt i 120 med bil i 60-sona fikk 20 000 i bot, 45 dager i fengsel og 15mnd uten lappen.

Hvis vi legger til at du stakk fra politiet og kjørte trimma moped, så snakker vi nok om betydelig mer enn dette.

Men, jeg vil påstå at du er heldig om du slipper unna med dette og ikke tar livet av deg selv eller andre...

Lenke til kommentar

La oss ha en ting på det rene, et innlegg på et forum (som ikke engang opererer med fulle navn) vil neppe gi noen reaksjoner fra Politi. Hvordan kan noen kalle dette en "innrømmelse" når den ikke er signert av gjerningspersonen, og brukeren hans ikke engang inneholder fullt navn? Og hvem har oversikt over "alle" som har tilgang og kan skrive i denne brukerens brukernavn? Våkn opp folkens. ;)

 

Når det er sagt tar jeg sterkt avstand fra den slags oppførsel i trafikken.

Lenke til kommentar

Ja dette er nok stedet politiet leter etter skurker.

 

Joda, men poenget er at jeg kan faktisk anmelde dette, og hvis de leser hva han har gjort så tipper jeg at de vil ha lyst til å ta han.

 

 

Det er forskjell på drap og å lete etter en tulling som stikker av på moped, så det er neppe noen etterforskning av saken uansett.

 

Pss, politiet feil prioriterer jo ting og tang uansett i Norge. Uansett så syntes jeg trådstarters forbrytelser er ganske så alvorlig. Risikerer jo tross alt hans egent liv, og andres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...