Gå til innhold

Førstegangskjøpere av proteinpulver - les her!


Anbefalte innlegg

Hvorfor i all verden skal du blande den med melk? Proteinpulver er et derivat av melk så du kan like godt drikke bare melk ;)

 

Ikke det at jeg ikke gjør det selv da, 1 liter skummetmelk og 2 scoops med whey gir ikke mer enn 480 kalorier men samtidig 67 gram proteiner... Men jeg gjør det med vilje pga periodisk faste for å få i meg alt jeg skal i tidsrommet jeg har tilgjengelig for å spise...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hvor er det best å kjøpe proteinpulver, med tanke på pris og kvalitet? Over nett eller fysisk?

 

Er mer hvilket merke du kjøper. MyoProtein og ProZyme fra Tech Nutrition holder høy kvalitet, og sistnevnte får du blant annet på GSport f.eks. Proteinfabrikken er også kvalitetsmessig fra, og dette selges også over disk flere steder, som f.eks Life Helsekost. Prismessig er de omtrent like når du legger på frakt osv.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Tja, det er vel helt kurant. Proteininnholdet er ikke det høyeste, og sjokolade smaker litt rart, men det gjør jobben.

 

Er ikke såå viktig med blandingen av kasein og myse. Jeg blandet Whey-80 med melk, som inneholder kasein, så det jevnet seg ut selv uansett. Myse er greiest for raskest mulig opptak.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

Whey-100 har høyere konsentrasjon, siden det inneholder proteinisolat og ikke konsentrat. Har noe med prosessene i produksjonen å gjøre, der man i isolatet har tatt et ekstra steg for å fjerne ting som laktose og fett, så resultatet er en høyere konsentrasjon av proteiner.

 

Myo og ProZyme er f.eks isolater, Whey-80 osv er konsentrat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått tilskuddet mitt. Lønner det seg å ta det sammen med en banan etter treningen, eller blir det overflødig?

 

Det er vel ikke nødvendig å måle opp nøyaktige doser tilpasset alt annet jeg spiser hver dag? Jeg har et variert kosthold. Jeg spiser for eksempel spaghetti, svin, fisk og pizza til middag. Jeg bor hjemme, så jeg spiser det jeg får servert. Jeg prøver å drikke melk til frokost og kveldsmat. Jeg prøver å spise mye havregryn og knekkebrød istedenfor brød. Jeg tenkte å ta to proteinshaker hver dag, altså omtrent 56 gram pulver, uavhengig av hva jeg spiser ellers. Er det en grei mengde?

 

Det er vel ikke krise om jeg lar være å ta proteinpulver en dag eller to? Eller om jeg spiser kebab og drikker i helgene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...