Gå til innhold

Junifest 2010 - Kjetil-H - Trøndersommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Juni - Båtfolket.

 

post-25194-1275554736,5913_thumb.jpg

 

Var ute og gikk en tur denne ettermiddagen. Jeg svingte over brua til Sentralstasjonen og gikk videre mot Ila forbi Blåbrygga, da jeg vandret inn i en annen verden. Her var de fleste allerede solbrune, det luktet tjære og båt, noen holdt på med siste finpuss mens andre tok en øl i sola. Det var nesten som om jeg skulle ha kommet til sørlandet..

Lenke til kommentar

2. Juni - Renholderne

 

post-25194-1275555075,9509_thumb.jpg

 

Disse vidunderlige menneskene har tatt tidlig sommerferie og sitter rundt omkring i refleksvestene sine og drikker kaffe, mye på samme måte som båtfolket drikker øl. Mens forhandlingene raser videre har jeg lagt merke til antydning til topper på noen av søppelbøttene i nabolaget, og i går fikk jeg bekreftet at jeg ikke var den eneste om det.

Denne krabaten hadde det så travelt med å komme seg inn i oppgangen til naboblokka at han ikke stoppet for å svare på spørsmål.

 

Jeg panorerte lett ved f1.2 og 1/20sek, det var alt jeg rakk under omstendighetene..

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser den bitre ironien i å legge ut en definitiv nødløsning 17 minutter etter at jeg har tatt motsatt standpunkt :) Men takk for ordene om 1. Juni, det var et levende møte med en verden jeg ikke visste jeg hadde gått glipp av. 50 meter bryggekant var en fremmed verden.

 

------

 

3. Juni - Ballhenge

 

post-25194-1275606505,0139_thumb.jpg

 

Kvelden ble brukt til ivrig diskusjon om høsten og VM-oppladning på lånt Playstation. Ta det helt med ro - Norge vinner. Først 23.40 var det tid til en tur ut, og for å finne en god vinkel på dette høyst tredimensjonale motivet rotet jeg meg noen minutter over midnatt. Enkelte kamper ender med overtid..

Dette ble til slutt avgjort på fire sekunder med bankkort som underlag/stativ.

Lenke til kommentar

Det er en slags innstallasjon i en park på Kalvskinnet i Trondheim, hvor en speilblank kule står i en paviljong med tregulv og "yttervegg" (som du ser i kula) med speilflater. Det sto en plakett der med mer informasjon da jeg gikk forbi sist, men den var borte nå..

Lenke til kommentar

6. Juni - Verdens største traktoregg

 

post-25194-1275861846,4642_thumb.jpg

 

Lite tid idag, men Samfundet er sannelig vakkert der det har blitt et slags Trondheims svar på Operaen.

 

 

 

Fikk finjustert IR-teknikken mer utover dagen igår, men syntes ett bildebytte var nok.

post-25194-1275861996,9684_thumb.jpg

 

 

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

5. Juni - Den kommer i fra havet, fra havet, fra havet...

 

Gårsdagens eksperimenter førte ingen vei, men i dag kom jeg heldigvis litt nærmere. Fargebalansestilling er vanskelig, fungerer dette?

Jepp. Jeg syns det fungerer. Fikk meg til å tenke på noen bilder min bestefar tok på 50 tallet.

Lenke til kommentar

Jepp, akkurat det motivet - med lite vegetasjon og skyer - er nesten litt Kodachrome-aktig. Spoileren fra i går er vel tydeligere IR :)

 

 

 

 

9. Juni

post-25194-1276294271,8838_thumb.jpg

Olav Trygvasson ser på mens kommunalstreiken slutter og to småunger sjekker at reflekser og sikkerhetsutstyr er i orden på "Trondheimsfjorden Blue".

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

11. Juni - Bare ball.

post-25194-1276293127,1049_thumb.jpg

 

Skal prøve fylle på med et par bilder fra dagene som forsvant, men jeg ble liggende med en ekkelt kranglevoren influensa fra tirsdag, og er først frisk imorgen. Dagens bærer på geometrien, lite annet å se på turen til butikken :)

 

Generelt - fikk tilbake kameraet jeg sendte avgårde til reparasjon i begynnelsen av April (og derfor "ventet" på) dagen før Junifesten begynte, så jeg håper jeg er unnskyldt når jeg som lett kamerafil også har følt jeg er nødt til å bli bedre kjent med krabaten. Spriker litt til nå, men jeg skal ta meg sammen hvis både helse og fokus holder :)

Lenke til kommentar

11.juni var herlig! komposisjonen sitter, noe som jeg syns gjør det til et blinkskudd :) Kunne gjerne tenke meg å se samme bildet med en basketspiller som dunker ballen i kurven lengst unna, med porten som rammer spilleren inn. Men, sett bort fra min digresjon: veldig bra bilde!

Lenke til kommentar

Takk! :)

Var ikke i selvportretthumør ved basketbanen, damen til venstre stirret nok som det var, hehe. Skal se om jeg får med noe spill ved en senere anledning!

 

12. Juni - Intet nytt fra østfronten

post-25194-1276553597,0226_thumb.jpg

 

Det er sannelig ikke ofte at en kollektivt flokker seg til kinoen for å få med seg hva som skjer lenger. Unntaket var kanskje vinterens Avatar, men det er lenger og lenger siden kinoens storhetstid. Nylig bemerket Erlend Loe på twitter at de i Praha får Toy Story 3 et par måneder før oss, Russland fikk Up fra samme selskap 4 måneder før oss i fjor. Er vi for komfortable med å laste ned filmstudioenes plankekjøring av en oppfølgertyning til å være et attraktivt marked? Dette hadde vært gøy:

http://www.boston.com/bigpicture/2010/06/opening_weekend_-_2010_world_c.html#photo41

 

13. Juni - Lyset i enden av tunellen.

post-25194-1276553548,7363_thumb.jpg

 

Prøvde denne for å se hvordan balansen mellom lys og skygge fungerer. Mangler også en basketballspillende i ramma. Det kommer. Det kommer.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

15. Juni - Måkeskrik

post-25194-1276794520,971_thumb.jpg

Typisk for enhver by med havn er den frie tilgangen på hvit, skrikende død fra oven.. Dette var kun nærkontakt av nullkommafemte grad, i fjor ble jeg utsatt for flyby-er og prøvesprenginger flere ganger. Blant blomster og planter ser de nesten vennlige ut, men bak de døde øyene er det bare hat og ødeleggelse..

 

Og jeg trenger en (corner)fix.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...