Gå til innhold

Ny gaming laptop, ca 7-15000


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sitter her å skal se om jeg finner meg en ny bærbar pc.

 

Pcen skal brukes til spilling og film, det er derfor meget viktig med en god skjerm og bra ytelse på skjermkortet.

 

Er ikke helt oppdatert på mobility skjermkort så lurer på hva dere anbefaler her, kom gjerne med linker til tester o.l.

 

Når det gjelder merke, vil jeg fortrinnsvis ha Asus men om dere har noen gode begrunnelser på hvorfor jeg burde hatt et annet merke tar jeg imot dette.

 

Vil til slutt ha meg frabedt usaklige innlegg.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom blir nok ikke aktuelt. Hadde en bekjent som gikk til anskaffelse av en slik og det han fikk var en god konfigurasjon med dårlige drivere, dårlig byggekvalitet og lang leveringstid. Så både multicom og zepto blir ikke aktuelt for min del. Burde kanskje beskrevet dette på første post.

Endret av Curtis Jackson
Lenke til kommentar

Da skal du absolutt vurdere denne eller lignende maskin fra Multicom.

 

Multicom Kunshan W860 - 15.6" LED, Intel Core i7 mobile, Windows 7, pris standard konfigurasjon 12734kr.

 

Clevo maskinene er hakket billigere enn tilsvarende Asus som jeg synes er rett ut overpriset i Norge.

 

Greit nok at Asus er litt overpriset men man må betale for kvalitet. Må si at jeg aldri har hatt noen nevnbare feil med noen av Asus sine produkter og har prøvd en del Asus laptoper og er overrasket over kvalitet og byggemåte.

Lenke til kommentar

Ok; når man snakker om skikkelige spill-bærbare, er det jo faktisk ikke så mange fabrikanter som lager slike, med ordentlig kvalitet. Vi snakker Alienware, Clevo, Asus ... stort sett. MSI prøver seg, med ... skal vi si blandet resultat.

 

Ettersom det virker som om du faktisk har bestemt deg for Asus, så kan man jo kjapt nevne de mest aktuelle; X77, N71, G73, og de mindre G maskinene. Men du skal opp i G73 for å få samme ytelse som den Clevo-maskinen. Og da snakker vi Kr 20.000+-

Endret av thomit
Lenke til kommentar

De to mest aktuelle i denne prisklassen er vel en variant av Asus N61JA/X64JA 15.6" eller N71JA/X77JA 17" samt MSI GX640/GX740.

 

MSI maskinene er langt kraftigere, men med på kjøpet får du svært høyt støynivå og skjermkort temperaturer på opp til 106 grader.

 

Asus maskinene med ATI HD5730 er stillegående og har ingen problemer med varme, har X77JA selv og er storfornøyd - men kunne gjerne tenkt meg litt mer batteritid enn 2 timer.

Lenke til kommentar

Når det gjelder batteritid så er ikke det så veldig relevant. Pcen blir nok mest brukt med ladekabelen plugget i.

 

Alienware er under vurdering men vet ikke om leverandørene vi benytter på jobben har de så dette må jeg sjekke opp i litt videre.

 

Har forresten vurdert en ny acer da jeg har en 5720zg som jeg kjøpte for 3 år siden for 6000 kr og greide å spille det meste på i ca 1 år.

 

Ellers så er jeg litt i stuss om jeg skal gidde å ligge penger i å få en i7 pc eller om det holder med i5, noen som har noen synspunkter her?

 

Det jeg også lurer på er på hva skjermkort jeg skal gå for så hadde vært greit med noen input på dette.

 

Sist men ikke minst så vil jeg informere om at jeg har en stasjonær pc som duger til det meste av spill så laptopen er bare noe jeg skal bruke så jeg kan lett reise på et lite lan eller plugge til tven i stuen og se film.

 

For uansett hvor mye penger du legger i en laptop vil den ikke kunne dra så mye av spill i lengre tid fremover, det er nå hvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar

Core i5 er bra nok; Core i7 hvis du hyppig driver med videoredigering, CAD, 3D rendering o.l. på maskinen. Se etter grafikkort minimum ATI Radeon HD5650/5730 eller Nvidia GTS 3xx-serien. Disse drar de fleste spill ihvertfall på medium grafikk. De beste kortene til bærbar er i dag ATI HD 5870/5850 eller Nvidia GTX 480M/285M.

Lenke til kommentar

Vanskelig å uttale seg når det ikke er oppgitt priser. Men spesifikasjonene virker jo ok - legger merke til at Toshiba'en har 2 harddiskplasser og 500Gb mer lagringsplass, samt 2Gb mer minne. Du får en god mobil prosessor på begge, og GTS 360 kortet plasserer seg i øvre middelklasse, og skal klare det meste bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...