Gå til innhold

Junifest 2010 - arthoz - Infrarødt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Juni: Sagtjernet og Folkehøyskolen i IR

Data: 100mm, f/2.8, 2.5s, ISO200

Jeg hadde egentlig ikke planer å ta bilder fra Sagtjernet den 1., men siden det blåste og jeg har vond fot orka jeg ikke gå lengre. Var veldig usikker om jeg skulle velge dette bildet eller det med lille brygga i fokus.

 

4662758793_9118418c4c.jpg

 

Kan sjekke ut for andre bilder jeg vurderte på flickr

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer.

IR er veldig moro, så moro faktisk at når jeg en gang i fremtiden får råd til nytt kamera så blir nok denne konvertert for det. Er litt kjedelig med filter siden man ikke får normale lukkertider.

 

Edit, jeg er glad i å klage: Mister også litt skarphet, og IR-filter er helt håpløst når det gjelder flare.

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

3. Juni: Løvetann Makro

Data: 100mm, f/6.3, 2.5s, ISO400

Lite backup bilde fra i dag tidlig da det ikke kom ut helt slik som jeg ville. Været(og foten min) her var ikke veldig samarbeidsvillig i kveld etter jeg sto opp heller så ble ikke noe annet bilde :p

 

4666810819_60656752b3.jpg

Lenke til kommentar

6. Juni:

Data: 18mm, f/3.5, 8s, ISO200

Det var en god tur ute i dag tidlig, selvom vinden er ondeste ting i verden som bare ødelegger for meg, men ble da i alle fall noen få IR bilder i dag. Dagens er en liten fin vei jeg også har tatt andre bilder før, liker den veien meget.

 

4674596182_4cfaf4459f.jpg

 

Alternate universe:

 

 

 

 

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Oioi! Denne skal jeg følge med på! Liker IR, men får ikke brukt det på kameraet mitt dessverre. Dette kan fort bli en av mine favoritt-tråder denne måneden. Likte komposisjonen på det første, og det gjorde seg i IR.

 

Får ikke brukt det? Såvidt jeg vet skal det fungere helt fint med Infrarødt filter på D90 også

 

 

Kult å kikke inn i en fremmed og spennende IR-verden! Gleder meg til å se enda mer av planter og natur! :thumbup:

 

Løvetann Makro, det er det kuleste bildet av en løvetann jeg noensinne har sett. Syns dette du driver med er veldig morsomt å se. Ser i førstepost at det er et filter, sånt må jeg se etter for det vil jeg teste en gang.

 

IR-verdenen er veldig spennende, og det er sååå mye lære og finne ut av, kun i nybegynnerfasen av det selv, skal bli moro når jeg føler jeg har mer kontroll over det.

Bruker filter ja, og hadde jeg hatt et ekstra hus skulle et av de blitt konvertert for IR så jeg får normale lukkertider å leke med, gir litt flere muligheter =)

Lenke til kommentar

Oioi! Denne skal jeg følge med på! Liker IR, men får ikke brukt det på kameraet mitt dessverre. Dette kan fort bli en av mine favoritt-tråder denne måneden. Likte komposisjonen på det første, og det gjorde seg i IR.

 

Får ikke brukt det? Såvidt jeg vet skal det fungere helt fint med Infrarødt filter på D90 også

Hmm.. Jeg fikk hvertfall beskjed om det når jeg snakket med en på FotoVideo, men mulig han var feilinformert. Jeg blir hvertfall inspirert av denne tråden, så kanskje jeg burde undersøke det litt nærmere.

Lenke til kommentar

13. Juni: Och Regnet Föll

Data: 28mm, f/4, 10s, ISO200

Det regner og regner og regner og regner, det gjør ikke annet, så da tok man IR-filteret og holdt det foran øyet til man fant noe som så vettugt ut og satte opp kameraet. Bildet under ble da resultatet, tatt gjennom vindu.

 

4696031818_66be84ca63.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...