Gå til innhold

Oslo - en farlig by å ferdes i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Når folk begynner å omdøpe vår hovedstat til "DISO", og trekker inn bildelig språk som: "Vinterfarger i gatene", melder jeg meg ut av debatten. Hva faen skjer med verden?

 

Folk er drittlei, så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Som så mange andre "storbyer", Oslo har sine skumle områder. Holder man seg unna disse områdene på kveldstid, og holder seg blant folkemengden, så er ikke Oslo noe mer farlig enn andre byer. Har selv bodd i Oslo i 8 år, vært student i 4 av dem, og har enda ikke opplevd noe ubehagelig.

Godt mulig jeg vil oppleve det en gang, men jeg tar som regel mine forhåndsregler.

 

Synes dessuten enkelte presenterer asylpoltikken litt vel svart/hvitt. Det er ikke bare å sende hjem folk uten videre. Mange innvandrere i Norge har flyktet hit fra land i krig og helvete, mange risikerer dødsstraff i sitt eget land om de blir sendt hjem, og gjør de det, kan ikke Norge sende de hjem uten videre. Selv om de har begått grove kriminelle handlinger i Norge.

 

At Norge har lave strafferammer er en annen ting, det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Som så mange andre "storbyer", Oslo har sine skumle områder. Holder man seg unna disse områdene på kveldstid, og holder seg blant folkemengden, så er ikke Oslo noe mer farlig enn andre byer. Har selv bodd i Oslo i 8 år, vært student i 4 av dem, og har enda ikke opplevd noe ubehagelig.

Godt mulig jeg vil oppleve det en gang, men jeg tar som regel mine forhåndsregler.

 

Synes dessuten enkelte presenterer asylpoltikken litt vel svart/hvitt. Det er ikke bare å sende hjem folk uten videre. Mange innvandrere i Norge har flyktet hit fra land i krig og helvete, mange risikerer dødsstraff i sitt eget land om de blir sendt hjem, og gjør de det, kan ikke Norge sende de hjem uten videre. Selv om de har begått grove kriminelle handlinger i Norge.

 

At Norge har lave strafferammer er en annen ting, det er jeg helt enig i.

 

Det er kanskje en grunn til det?

Lenke til kommentar

Desverre er det slik i dag at veldig mange nordmenn har noe "imot" innvandrer. Jeg er engi at kriminelle innvandrer kan bare komme seg hjem igjen til sitt hjemland, for dem har ingenting her å gjøre, men tenk på dem som faktisk vill få seg jobb osv.. Er selv drosjeeier i Bergen og har opplevd 2 ganger det siste året, at det har stått en mørkhudet først i køen , og kunden har sagt " jeg vil ikke kjøre med en svart mann". Men da har vi andre som er norks også for å vise at vi bryr oss ikke ville ta han med, så begge gangene måtte disse mennen finne seg andre måter å komme seg hjem på. Det er 2 ganger for mye, spør du meg! Og leser stadig i avisen at det er ransepisoder i Oslo, så virker en ganske uttrygg by å bo i, ( nå vet jeg ikke helt siden jeg ikke bor der, men etter media-oppslag). Har også hørt at Oslo er blitt kåret til et farligere sted enn flere stater i USA. Og det er GALE, når vi er så VELSTÅENDE.

Lenke til kommentar

De to korrelerer.

 

Det er din påstand, kilde?

 

Det som skjer er vel at folk er lei av å ha en ubrukelig regjering som med viten og vilje lar en minoritet ødelegge hovedstaden vår.

 

Kilde til det du mener er et eksempel på at regjeringen lar minoriteter ødelegge hovedstaden. Ta gjerne med flere da alle kan gjøre en feil i livet.

 

Mange innvandrere i Norge har flyktet hit fra land i krig og helvete, mange risikerer dødsstraff i sitt eget land om de blir sendt hjem, og gjør de det, kan ikke Norge sende de hjem uten videre. Selv om de har begått grove kriminelle handlinger i Norge.

 

Urettferdig om bare de med skepsis til innvandrere må komme med kilder ;). Jeg er i grunn enig i at innvandrerpolitikken presenteres som svart/hvitt, men kan være interessant å finne informasjon om hvor mange som faktisk kommer hit med et kriminelt rulleblad kontra antall personer som ikke har kriminelt rulleblad (om det er å oppdrive i det hele tatt..).

 

Jepp... jeg er glad i kilder.. :)

 

Edit: Skrivefeil

Endret av kimla
Lenke til kommentar

De to korrelerer.

 

Det er din påstand, kilde?

Sverige har hatt en kraftig økning i kriminalitet siden de tok i mot masse asylsøkere. Legg f.eks. merke til at økningen de hadde i voldtektsratene som kom øyeblikkelig etter at de tok i mot masse irakiske asylsøkere.

 

Du kan skjekke statistikken her hvis du ikke tror på han

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=2&module_instance=21

 

Tar vi en titt på dansk statistikk ser vi lignende tendenser

 

krimin4.gif

 

Altså, perioden hvor Danmark forandret sin politikk, fra år 2000 falt kriminaliteten mest. Derimot i Sverige har den forsatt å økt.

 

I tilegg hvis vi tar en titt på Norge vil vi se at Oslo har en kriminalitetsrate på 152 per 100K. Mens resten av Norge ligger mellom 50-80. http://www.ssb.no/a_krim_tab/tab/tab-2010-04-15-03.html Oslo er tross alt byen som tar imot flest asylsøkere og deres etterkommere. Så jo, de korrelerer og det gir mening fordi asylsøkere generelt er overrepresentert i kriminalitet.

 

Var det nok kilder for deg?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det som skjer er vel at folk er lei av å ha en ubrukelig regjering som med viten og vilje lar en minoritet ødelegge hovedstaden vår.

 

Kilde til det du mener er et eksempel på at regjeringen lar minoriteter ødelegge hovedstaden. Ta gjerne med flere da alle kan gjøre en feil i livet.

Første jeg kom på. Hvorfor har vi ikke noen måte å unngå dette på? Fordi regjeringen er ute av stand til å innse at ikke - vestlige innvandrere og asylsøkere i mange tilfeller utgjør et risikomoment og må behandles deretter. Skal finne frem noen flere kilder senere.

Endret av McMuffin
Lenke til kommentar

Var i Oslo i helga, og gikk en tur i/på/til Grünerløkka. Plutselig var jeg ikke i Norge lengre, men midtøsten. Butikkskiltene var ikke norske en gang, de sto på arabisk. Alle menneskene jeg så gikk med hvite kjoler, alle damene med burka. Jeg ble faktisk litt skremt. Hvorfor skal man samle alle innvandrerne på ett sted? Hadde det ikke vært bedre å spredd de litt rundt? Kanskje til plasser som sliter med fraflytting også?

 

I Islamsk kultur så går det jo mye på ære mellom familier, og når de bor så nært, kan det ofte bryte ut til slåsskamp også.

 

Men helt klart. NOE må gjøres! Men ingen gjør det!

Lenke til kommentar

Er mye som kan gjøres, eventuelt kunne man ha:

  • Vært langt mer skeptisk å slippe inn asylsøkere med ingen ingen form for dokumentasjon pga man ikke vet hvem de er
  • Innføre maks 2 søknader for å søke om å få oppholdstillatelse (i dag er den ubegrenset)
  • Innføre obligatorisk norskeksamen, samt minimum 500 timer med norskopplæring for å bli statsborger
  • Nulltoleranse for alvorlige kriminelle handlinger, samt kaste dem ut av landet
  • Fjerne retten til å lære morsmål på skolen
  • Eksempelvis fjerne kontantstøtten og innføre full barnehagestøtte for å gjøre integrering mer tilgjengelig
  • Henteekteskap krever minimum å ha bodd 5 år i Norge, samt ha en god nok arbeidsinntekt for å ha brødfø sin egen familie
  • Spre innvandrere til alle fylker, ikke bare sentralisere dem i Oslo
  • Motivere dem til å få seg arbeid
  • Revurdere mengde mottatt støtteordning

ect..ect.. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opptatt: Hvor på løkka var du a? Jeg bor på løkka og synes ikke at det er så mange innvandrere der?

 

Ole marius:

Enig i de punktene dine ;) Men henteekteskap, krever jo at du har leilighet og inntekt over 250 eller no sånt?

 

Men det med norskurs, og alvorlige kriminelle handlinger er jeg enig i.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Var i Oslo i helga, og gikk en tur i/på/til Grünerløkka. Plutselig var jeg ikke i Norge lengre, men midtøsten. Butikkskiltene var ikke norske en gang, de sto på arabisk. Alle menneskene jeg så gikk med hvite kjoler, alle damene med burka.

 

Det er ikke så veldig mange muslimer på Grünerløkka. Sikker på at du ikke mener Grønland? Og selv om det er mange mørkhudede der, går de færreste av mennene med "kjoler" og kvinnene med burka. De fleste butikkskiltene er på norsk (eller engelsk).

 

Her mistenker jeg deg for å overdrive sterkt.

Lenke til kommentar

Opptatt: Hvor på løkka var du a? Jeg bor på løkka og synes ikke at det er så mange innvandrere der?

 

Ole marius:

Enig i de punktene dine ;) Men henteekteskap, krever jo at du har leilighet og inntekt over 250 eller no sånt?

 

Men det med norskurs, og alvorlige kriminelle handlinger er jeg enig i.

Jeg er ikke kjent i Oslo for 5 flate øre, eneste jeg vet er at jeg var på vei til Grünerløkka, og meg litt vill på veien. Men jo, helt plutselig var gata full av muslimer, og skiltene over butikkene var på arabisk.

Lenke til kommentar

Opptatt: Hvor på løkka var du a? Jeg bor på løkka og synes ikke at det er så mange innvandrere der?

 

Ole marius:

Enig i de punktene dine ;) Men henteekteskap, krever jo at du har leilighet og inntekt over 250 eller no sånt?

 

Men det med norskurs, og alvorlige kriminelle handlinger er jeg enig i.

Jeg er ikke kjent i Oslo for 5 flate øre, eneste jeg vet er at jeg var på vei til Grünerløkka, og meg litt vill på veien. Men jo, helt plutselig var gata full av muslimer, og skiltene over butikkene var på arabisk.

Ble du redd da? Hehe neida, muslimer er ikke farlige vøttu..kan hende du var ved Lakkegate der, det er en moske der, så det er ikke så veldig rart hvis det skulle være muslimer der, men arabiske skilter på butikkene vt jg ik no om :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...