Gå til innhold

Android 2.2 på Nexus One - første erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg installerte nettopp 2.2 på min Nexus One ved å følge denne guiden.

 

Her er mine første erfaringer:

 

- Installasjonen fungerte som beskrevet. Vær forsiktig i steg 6 - siden trackball er så sensitiv, er det lett å velge feil opsjon, og det er ikke umiddelbart så lett å få øye på. Jeg unngikk såvidt å wipe kortet og minnet...

- Etter å ha lastet nytt OS for første gang trengte den å tenke seg om litt, men etter 5 min. ser det ut til at alt er lastet som det skal

 

- Jeg har ikke testet alle apps ennå, men Scandinavian Keyboard, som sikkert mange av dere bruker, gikk i Force Close hele tiden etter start med det nye OSet. Etter avinstallasjon fungerer det greit. Nå får jeg finne ut hva jeg skal gjøre med det

 

Så, hva er nytt?

- Det første jeg legger merke til er den nye menyen nederst, med shortcuts til phone og nettleser. Hendig.

- Min enhet virker mye raskere. Browseren også. Den er nesten som ny, den har jo blitt endel langsommere etter noen måneders bruk.

- Kamera - mer brukervennlig med innstillingsknapper. Nå klarte selv jeg å finne ut hvordan man zoomer

- Exchange kalender synk - endelig!!! for oss som er avhengige av dette. Nå mangler bare tasks og notes synk for min del

- Wireless hotspot - jeg satte opp denne på enheten, og SSIDen vises, så det ser ut til å virke.

 

Del gjerne dine egne erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Google åpnet for RGB-styring av trackballen?

 

Mener du fargestyring av pulse notification light? Jeg tror ikke det, jeg kan i alle fall ikke finne noe sted i settings hvor man kan konfigurere opp dette.

Endret av tbar2112
Lenke til kommentar

Har Google åpnet for RGB-styring av trackballen?

 

Mener du fargestyring av pulse notification light? Jeg tror ikke det, jeg kan i alle fall ikke finne noe sted i settings hvor man kan konfigurere opp dette.

 

Ja, de har åpnet for rgb styring av trackball. Handcent SMS bruker det, når man mottar meldinger blinker ballen nå blått i steden for hvitt.

 

Er par bugs jeg har merket med apps i 2.2 er:

 

Scandinavian keyboard Force closer hele tiden.

Hancent SMS force closer når den skal sende sms

 

 

Nye ting i 2.2 jeg ikke har lest om, men funnet ut selv er:

 

laveste "volum" er nå vibrering (hvis du har aktivert vibrering).

draknappen som er til høyre for lås-opp draknappen var før sound off eller sound on. Nå er det vibrering i steden for sound off.

 

Sammenliknet Nexus One Android 2.2 med Desire 2.1 og den er dobbelt så rask på java benchmarktesten jeg kjørte.

 

Det har kommet en "home" knapp i midten nederst på skjermen når man ser igjennom alle programmer, Dette gjør 3D effekten i menyen mer tydelig.

 

Lyskontroller widgeten som er standard i Anroid har nå et nivå til: lav, medium, maks OG auto.

Lenke til kommentar

Så har det også kommet et alternativ til å swipe fra en homescreen til den neste: et enkelt trykk på homescreen-indikatoren tar deg en skjerm til venstre eller høyre. Eller ennå bedre - "longpressing" homescreen-indikatoren gir deg et preview av alle homescreens, velg den du vil hoppe til direkte.

 

Installerte akkurat flash 10.1 fra Adobe. Jeg blir bare mer og mer begeistret over denne oppgraderingen. Nettleseren er det blitt skikkelig fart i!

Lenke til kommentar

Erfaringer? Tja.. Jeg elsker Froyo! :D

HTC_IME-keyboardet fungerte ikke, det force-closet hele tiden men en ny versjon er ute nå som fikser det. Pure Calendar Widget fungerte, men klarte ikke å lese ut kalenderdata, men det er fikset i en ny versjon som er ute nå.

 

Ellers kjekke ting:

 

Samtalelista er nå collapsable, så når dama har lagt igjen 13 tapte anrop så står det bare: "Lisa (13)" og ei pil ved siden av, trykker du på pila kan du se dato/klokkeslett for hvert enkelt av de 13 anropene. Hendig.

 

Sist startede programmer (hold home) har nå de 8 siste programmene istedet for 6.

 

Unlock-beskyttelse kan nå være tall eller ord i tillegg til mønster som før.

 

Trenger ikke task killer / task manager / den type apps lenger. Å drepe apps generellt er jo en dårlig ide men iblant kan man trenge å restarte noe, f.eks market etter å ha kjørt Market Enabler. Google har nå puttet inn "Running apps" under "manage applications" på settingsmenyen. Der kan man drepe kjørende apps.

 

Flash 10,1 BETA ligger tilgjengelig på Google Market og fungerer UTMERKET i browseren (som er betydelig raskere nå!)

Lenke til kommentar

Noen som gidder å sjekke om man nå får HQ (HighQuality) video på youtube appen med 2.2??

 

 

Det står at det er HQ, men merker ikke noen stor forskjell når jeg så på to telefoner ved siden av hverandre. en med 2.1 og en med 2.2.

 

 

Til Festo:

man mister ikke noe av den lagrede data når man laster inn update.zip filen. Ihvertfall ikke hvis man gjør det på en tlf som ikke er rootet.

 

Til Maniac:

Scandinavien Keyboard Force Closer hos meg fremdeles, har ikke kommet noen oppdatering på market enda

Lenke til kommentar

...

 

Til Maniac:

Scandinavien Keyboard Force Closer hos meg fremdeles, har ikke kommet noen oppdatering på market enda

 

Ja sorry, du må slå av Dictionary under instillinger for at det skal funke. Nå har det kommet oppdatering på Scandinavian Keyboard som gjør det for deg... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...