Gå til innhold

Legger lista høyt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er på tide noen gjør noe med questene. Husker for eksempel vi køddet med det i LotRO. "Fyren er kidnappet og livsfare! Vi må stikke og redde ham i løpet av måneden!" :p Det blir jo litt feil... :p

 

Men når det er sagt er jeg skeptisk. Det gamle quest-systemet gjør at du alltid har quester som venter på deg. Hva om du kommer for sent til en quest her? I verste fall kan du sope rundt i timesvis uten å finne quester, fordi du må vente på at de andre fullføres. Se f.eks Public Quests fra bl.a WAR...

Lenke til kommentar

Hmm... alle får belønning systemet har jo selvfølgelig folk tenkt på, men hvordan vil det foregå i praksis?

 

La oss si en boss gir noe av verdi 1000 (exp, gold, eller noe av verdi) til spillerne. Og hvis jeg kan solo den så vil jo jeg få 1000. Om vi er to får jeg vanligvis bare 500 ? Da får jeg jo mindre. Om begge får 1000 kan man bare samle mange (10) svake spillere som også skal få 1000, og dermed gir bossen 10000. Ser ikke en veldig lett måte som kan balansere dette på. Man må alltid tenke på spillere som vil utnytte "hull" i spillsystemet.

 

Og det med dynamiske spillverden? Skal hver spiller få sin "egen" verden, eller er en server en verden. Vil den resetes? Og det bør være mange attributter slik at dette ikke bare blir repetetiv kjedelig. Kjempe om å få byen som man mistet i forrige uke.

 

FFXI hadde f.eks. et system som der hver region er eid av forskjellige i hver uke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nesten synd ingen nevner EVE i slike sammenhenger. Alt foregår på en server i ett og samme univers hvor alt er spillertstyrt (markedet, en del regioner blir eid av allianser, og stort sett alt) og det er ett av få spill 1000 mennesker kræsjer sammen til en eneste stor, herlig, mølje av lag og krigføring :D

Lenke til kommentar

Det at ingen kaller wow revolusjonerende er jo fordi de har tatt den sikreste veien av alle MMO, kjørt på med sin allerede superpopulære warcraft-verden, kopiert og forbedret andres ideer som har vært nye i andre spill. Ikke at det er noe galt med det, det er som oftest de inkrementelle forbedringene som gjør noe bra over tid, hvis man introduserer noe helt nytt slik som kampsystemet til AoC er det større sjanse for å bomme.

 

GW1 vil jeg si "revolusjonerte" pvp delen av MMORPG, gjorde det til et taktisk spill og ikke en farmekonkurranse. At folk kunne starte på lvl 20 med perfekt gear(vel, nesten) og hoppe rett inn i action er dritkult. Selv om det virker som om GW2 går i retningen av å være et mer typisk MMO med en dynamisk verden, flere raser å velge mellom etc, så håper jeg de beholder delen med at man kan betale for å unlocke skills og dermed å være 100% klar for pvp.

Lenke til kommentar

høres ut som om utviklerene har spilt litt Warhammer online.

Forsøk på å videre utvikle Public quests og kamper rundt borger/strategiste områder.

 

– La oss si at en fiendtlig hær er på utmarsj, og at du, spilleren, får i oppdrag å stoppe dem. Spillere må påkalle hjelp fra sine allierte, og selvsagt sloss mot den fiendtlige hæren. Skulle spillerne vinne vil det påvirke spillet vesentlig. Eksempelvis kan da neste oppdrag bli å okkupere den nå nesten tomme basen til fienden. Belønningen for dette kan være frigjorte styrker, muligheten til å angripe den fiendtlige kommandøren eller lignende. Derfra kan neste oppdrag bli å beskytte den nylig okkuperte basen mot fiender som vil ha basen tilbake.

 

også RINSE and repeat ?

Så har du det gående med samme fram og tilbake i evigheten slik som i warhammer. God gammel grinding.

 

Jeg ser ikke den store revolusjonen i fra denne artikkelen og er naturlig nok ikke helt overbevist :p

Men bevist meg for all del feil, ingenting hadde vært bedre

Lenke til kommentar

frykter att GW2 blir alt for forskjellig fra GW... håper de virkelig har noe av de samme greiene i main questet som missions osv. det gjorde historien i Gw helt utrolig bra :)

ellers så tror jeg systemet der folk tar over byer vil kunne fungere ganske bra da det egentlig er bare snakk om ett forbedre alliance battle nesten :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...