Gå til innhold

Anmeldelse: Modnation Racers (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lastetiden er faktisk helt merkelig spør du meg. Det må jo nesten være noe feil. Håper det kommer en patch.

 

Lastetidene kommer av måten spillet blir bygd opp på, og mye customization, og at dem ikke ønsker at nedlastningene skal være så stor for spillerene.

Så når du putter 20 lag med maling på bilen din, og deretter 40 klistremerker, så lagrer du disse settingsene.

Når andre spillere møter deg etterpå, så laster spillet inn bilen, + malinglag, 45, 30, 17 osv. og klistremerke nummer 1007, 200, 50 osv. fra deres lokale maskin, og bygger opp alle bilene, figurene, banene og resten av spillverden lokalt helt fra starten av, istedenfor at alle spillerene utveksler 10 ferdigbygde biler på 5MB hver, figurer på 3 MB hver, og en bane på 40MB. Isåfall så hadde du måttet vente på at alle spillerene skulle laste ned ett par hundre MB.

På denne måten sparer både spillerene HDD-plass, og spillserverene sparer mye båndbredde. :)

 

De har sagt at dem skal prøve å forbedre loadetidene i første patch, men jeg tviler på at vi vil se noen revulusjon. Folk må bare akseptere at når det er såpass mye customization muligheter som i ModNation o.l. så går det litt lenger tid å laste inn, enn det ville gjort om det bare var samme dritten som skulle lastes inn om og om igjen. :-/

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...