Gå til innhold

Test: Fractal Design Array


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mini-ITX, ikke atx, nei det vil ikke passe. Micro-atx er betraktelig større

 

Ja jeg leste feil :blush:

 

Var ikke så mange hovedkort å velge mellom da om en ønsker å benytte seg av 6 sata disker, noe en gjerne ønsker om en går for en slik løsning.

 

Det beste hadde vært hovedkort med nok sata porter, wifi og raid 5 støtte, da hadde nok jeg hoppet på for kjøp.

Lenke til kommentar

Finnes et stort utvalg med pci og pci-express kontrollere som man kan bruke på et hovedkort med innebygget grafikkort.

 

EDIT: Denne burde jo sitte midt i blinken http://www.dustinhome.no/pd_5010374623.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_6273

 

Ja det er nevnt lengre oppe, men det støtter jo ikke raid, og de kortene fra samme produsent som støtter raid har ikke mer enn 3-5 sata porter.

Lenke til kommentar

Finnes et stort utvalg med pci og pci-express kontrollere som man kan bruke på et hovedkort med innebygget grafikkort.

 

EDIT: Denne burde jo sitte midt i blinken http://www.dustinhome.no/pd_5010374623.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_6273

 

Ja det er nevnt lengre oppe, men det støtter jo ikke raid, og de kortene fra samme produsent som støtter raid har ikke mer enn 3-5 sata porter.

Software raid vil nok være mer enn godt nok som filserver eller nas.

Lenke til kommentar

Tror nok fortsatt at Lian Li PC-Q08B er mye mer for pengene. Kos med mini-ITX AM3 og 6 disker <3

 

Hvorfor?

 

Dette ser da bedre ut enn Lian Li sitt, og når en legger på psu på PC-Q08B så er en vel i ca samme pris?

På PC-Q08B er det mye bedre kjøling, 140mm i front og 120mm i topp med plass til Corsair H50 Hydro om du vil ha itx-kort med ordentlig cpu. Ikke for å snakke om plass til ordentlig ATX-strømforsyning. Du kan offre 2x 3.5"-drev for full-size skjermkort. Der er en 5-1/4"-drev som kan være kjekk om man vil benytte boksen som bluray-spiller til tven, eller man kan hive inn ekstra disker. Vekten er nesten halvparten og alt på bekostning av noen par ekstra cm i høyden. Boksen er også veldig støyvennlig om man setter inn et par ordentlige vifter.

Lenke til kommentar

Extrem fail att det bara får plats skermkort med singleslot. Vill man ha ett brukbart mellankort så tar det ju 2 slots.

Du vill ha high-end skjermkort inn i en mini-itx pc? :ermm:

 

Vart skrev jag att jag ville ha ett high-end skärmkort?

Dual-slot..

 

Dual slot behöver väl inte betyda high-end tror jag?

Lenke til kommentar

Så hva vil dere anbefale?

Dette kabinettet - og hvilket hovedkort? Ram? harddisker?

 

Jeg ønsker meg en stue pc som kan spille 1080p og fungere som en slags filserver for de andre pc'ene i huset.

 

Ahh, den som hadde hatt uendelig med penger uten noe å bruke de på...

post-95203-1272533965,3535_thumb.png

Lenke til kommentar

savner temperaturavlesing med 6*3,5" harddisker inni. Dette vil ikke bli et aktuelt kabinett for meg så lenge det ikke eksisterer gode alternativer til 3,5" SSD, ettersom en snurredisk i stuen er uaktuelt...

 

6 spinnende disker egner seg nok best på serverrommet eller bortgjemt i et skap. Men jeg har etterhvert begynt å innse at folk har forskjellig toleranse for støy.

Lenke til kommentar

savner temperaturavlesing med 6*3,5" harddisker inni. Dette vil ikke bli et aktuelt kabinett for meg så lenge det ikke eksisterer gode alternativer til 3,5" SSD, ettersom en snurredisk i stuen er uaktuelt...

Det står en måling i testen som vil reflektere mye av det du er ute etter:

 

 

Siden dette kabinettet også er beregnet for NAS-oppsett, kjørte vi også en ekstra test. Hovedkortet vårt har bare tre Sata-tilkoblinger, så vi monterte inn tre harddisker, stresset alle, og målte temperaturen på den som lå klemt inn i midten. Denne kom til slutt i land med en temperatur på 36°C, noe som fortsatt er innen for en akseptabel driftstemperatur. Prosessortemperaturen steg i samme slengen naturlig nok med 2°C.

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...