Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Noen som vet om en måte å være online i spillet uten at FOB'en er tømt hver gang man starter opp? Synes det er en jævlig teit måte Konami har laget det opplegget, hvor man mister muligheter for å låse opp ting i SP hvis man ikke er online. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en måte å være online i spillet uten at FOB'en er tømt hver gang man starter opp? Synes det er en jævlig teit måte Konami har laget det opplegget, hvor man mister muligheter for å låse opp ting i SP hvis man ikke er online. 

Dessverre. Det går mest på flaks virker det som. Fra i går til i dag har jeg ikke mista en eneste soldat, mens de to foregående nettene/jobbtid ble jeg angrepet hhv. 5 ganger og det jeg mener var rundt 8. Stort sett ingen feiler til tross for så oppgradert FOB man kan få med bare én, så jeg får sjelden mulighet til å ta igjen om folk ikke er på indirect-lista. Har vel mista over 70 soldater fra en dag til en annen + et lass som er syke, men får det lett igjen. 3-4 invasjoner og man kan få et lass med soldater fra S til S++.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om en måte å være online i spillet uten at FOB'en er tømt hver gang man starter opp? Synes det er en jævlig teit måte Konami har laget det opplegget, hvor man mister muligheter for å låse opp ting i SP hvis man ikke er online. 

Dessverre. Det går mest på flaks virker det som. Fra i går til i dag har jeg ikke mista en eneste soldat, mens de to foregående nettene/jobbtid ble jeg angrepet hhv. 5 ganger og det jeg mener var rundt 8. Stort sett ingen feiler til tross for så oppgradert FOB man kan få med bare én, så jeg får sjelden mulighet til å ta igjen om folk ikke er på indirect-lista. Har vel mista over 70 soldater fra en dag til en annen + et lass som er syke, men får det lett igjen. 3-4 invasjoner og man kan få et lass med soldater fra S til S++.

 

Betyr dette at selv om du ikke er online så kan folk stjele fra deg i FOB? Hva faen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jepp, starter jeg spillet online mister jeg automatisk en haug med folk og ressurser fordi jeg har blitt angrepet mens jeg har vært offline. Og dette irriterer meg mye da man må ha en FOB for å i det hele tatt få låst de siste våpnene og utstyret. 

Lenke til kommentar

Jepp, det er mange som klager på det. Jeg har hørt noen si det ikke er et stort problem fordi man stort sett ikke mister noe av verdi, mens andre sier de har mistet flere timers arbeid. Man kan også unngå å bygge en FOB overhodet, men som nevnt så går man glipp av noe utstyr pluss at spillet hele tiden vil prøve å pushe det på deg. Anyways, jeg spiller gjennom hele spillet offline.

Lenke til kommentar

Traitor's Caravan, det mest irriterende oppdraget så langt. Må ha feilet tyve ganger før det gikk bra, hovedsakelig fordi jeg endte med å ødelegge lastebilen i kampen mot Skulls, eller fordi jeg gikk tom for ammo i kamp mot sistnevnte. Sjekket guider på nettet som anbefalte meg å bruke d-walker, men det hjalp lite når jeg ikke har oppgradert den i det hele tatt og akkurat hadde blåst mesteparten av min gmp på andre prosjekter. Uansett, begynt å legge masse ressurser i å oppgradere d-walker i tilfelle lignende oppdrag i fremtiden.

Tok denne i går, fikk S rank ved å hoppe inn på flyplassen, smoke mot lastebilen, løp inntil deretter starter cutscene så sendte jeg bare lastebilen opp straks etter snuttet. Løp deretter 50 meter videre og sett deg i APC'en :D

Lenke til kommentar

Går det? Jeg prøvde å gjøre noe lignende og lastebilen var allerede på vei opp i lufta, men da teleporterte Skulls oppå den og kuttet vekk ballongen. Dette skjedde 3-4 ganger på rad, så jeg gikk utfra at det ikke var mulig å fultone lastebilen uten å drepe dem først.

 

Gjorde forøvrig oppdraget der man redder barna i går. Angret fort på at jeg ikke skjøt ned helikopteret ved første anledning og endte med å måtte få levert en rocket launcher samtidig som jeg gjemte meg for helikopteret og beskyttet barna mot vaktene. Neste gang jeg tar det oppdraget skyter jeg helikopteret ned før jeg begynner med noe annet.

 

Ellers må jeg si at de siste oppdragene har hatt utrolig lite med historien å gjøre. Føles mer som side ops. Savner litt mer klassisk MGS-historiefortelling.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Han var treigere enn meg, jo. Jeg parkerte en Jeep i veien for å stoppe kolonnen. Når stridsvogn 1 stopper for den så skyter den til slutt jeepen i fillebiter. I mellomtiden har jeg skutt sjåføren i trucken og sniker meg inn på den for å starte cutscene. Sniker meg opp i høyden igjen og de Skullsene følger sakte etter. Løper rundt, Fultoner bakre tanks og til slutt lastebilen før jeg stikker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+130498

ja, merker jo når det blir bedre zoom, tranqen varer lengre, penetrerer tykkere klær, stabilitet osv. Men hva vil du bruke ressursene dine på om du ikke oppgraderer våpnene? Husk at du har en penge cap på 5 millioner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...