Gå til innhold

Android-basert Eee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne tenkt meg en ultra-tynn laptop med Nvidia Tegra 2, tastatur og godt batteri. Tror en slik en kunne gjort det godt som surfe-PC og en ting en kan ta med seg på tur. Den kunne lett blitt mye tynnere enn Macbook Air, så der har markedsføringsavdelingen noe de kan slå i bordet med.

 

Et stilig design (noe annet enn plastikk?), custom, fancy UI med enkel tilgang til skriveprogram, browser og e-post og alt er egentlig ideelt.

Lenke til kommentar

Glimrende! Eee pad er et bra navn fordi det viser tydelig at det er en konkurrent til ipad. Ikke at det manglet konkurrenter fra før, men markedet trenger å få det inn med teskje.

 

Jeg er sikker på at Eee pad blir friere, bedre og mer fleksibel enn ipad selv om den ikke hadde fått USB-porter og flash-støtte. Men disse tingene er vel bare ennå flere fordeler, eller skal vi kalle det ennå flere fravær av ulemper? ;)

Lenke til kommentar

Dette er supert!!:) Jeg må innrømme at jeg er blitt bitt av ipad-basillen, men mangel på USB og Flash har fått meg til å styre unna.

 

Men hvordan er det med homebrew på Android plattformen? Er det muligheter for å få f.eks scummVM eller Dosbox på Andriod?

 

Eller, spørsmålet mitt er egentlig om det er mulig for tredjeparts utviklere å lage applikasjoner for Android uten å inngå masse formelle avtaler med Google?

Lenke til kommentar

Jeg ser mange bruksområder for slike enheter. I tillegg til å bruke dem som en mobil surfeenhet (og da synes jeg 3G er et absolutt krav), kan jeg også ser flere mer stasjonære bruksområder.

 

Blir de billige nok, kunne jeg for eksempel godt tenkt meg en mellom 7 til 10 tommers touchscreen som var permanent tilkoblet forsterker/høytalere og kjørte Spotify. Da gjerne i et fint stativ slik at den kunne stå som et lite bilde, eller at den ble hengende på veggen.

 

Ser også for meg slike enheter ersatter billedrammer, som jo var en av julens bestselgere. For å få det til bør det var plass til minnekort i enheten.

Endret av reidar76
Lenke til kommentar

Android lever i beste velgående!

Det er det ikke noe tvil om. Problemet, som jeg har fått det beskrevet av folk som programmerer for android, er at OSet allerede nå er i ferd med å bli alvorlig fragmentert. Dvs, det som funker på SE sine modeller funker ikke nødvendigvis på HTC sine modeller som igjen ikke vil funke på eee-pad osv. Jeg har til og med lest om dårlig kompabilitet mellom ulike modeller innen samme merke.

Lenke til kommentar

Jeg programmerer ikke noe java, så jeg vet ikke hvordan det er med android, egentlig. Jeg har nexus one, og har kun opplevd en app som ikke funket (dårlig tulle app) pga. den var for android 1.5. Med andre ord: Jeg har ikke egentlig dekning for å si noe generelt, men erfaringen min på brukersiden er at n1 ikke har store kompabilitetsproblemer.

Lenke til kommentar

Det er det ikke noe tvil om. Problemet, som jeg har fått det beskrevet av folk som programmerer for android, er at OSet allerede nå er i ferd med å bli alvorlig fragmentert. Dvs, det som funker på SE sine modeller funker ikke nødvendigvis på HTC sine modeller som igjen ikke vil funke på eee-pad osv. Jeg har til og med lest om dårlig kompabilitet mellom ulike modeller innen samme merke.

 

Hvis det er sant er det krise. En så fragmentert smartphone-plattform er ikke verdt noe. Venter iallefall til LTE-telefonene kommer på markedet før jeg tenker på telefon, og da vil jeg kjøpe telefon basert på utvalget av apps/spill til den. Noe sier meg at iPhone vinner den konkurransen for meg...

Lenke til kommentar

Utvalget av programmer for linux er etter min personlige oppfattning like god uavhengig av plattform! det være X86/AMD64, power PC, ARM, osv.

 

Men mye må nok dog kompileres fra Kildekode for å funger på andre plattformer en x86/AMD64. Så blir nok mere stress å installere programmer for ARM under standard GNU/Linux distrubusjon.

Lenke til kommentar

Du må kompilere programmer selv fra kildekode ja, i tilegg så kommer at svært få 'standard' programmer er tilpasset slike små tøysemaskiner. Du kan med andre ord regne med mye jobb for å oppnå en i beste fall middelmådig brukeropplevelse.

 

Edit: Når jeg tenker over det så er nok det andre punktet værst. Hvis ARM-maskiner får en viss utbredelse så vil det nok komme verktøy som gjør rekompilering for ARM like lett som å bruke et hvilket som helst pakkeverktøy. Da er det værre med tilpassing til en svakere platform, det *må* nesten gjøres manuelt.

 

 

Får heller håpe på at noen sørger for at android-platformen oppnår god intern kompabilitet.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...